Gå til innhold

Hva tenker dere om hjemmeskole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil dere takle det?

Anonymkode: 7dc11...ef0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det vil gå helt fint. Skolen har lagt seg på et veldig fornuftig nivå. 

Anonymkode: 62b6e...f22

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så mørkt på det da jeg fikk vite det, men nå har vi fått arbeidsplan og ser at det meste skal foregå digitalt. Da er heldigvis motivasjonen hos barnet større, så det skal gå bra. :) Mengden så overkommelig ut også, tipper vi blir ferdig på et par timer om dagen.

Anonymkode: 27fdd...419

Skrevet

Mengden vår 2. klassing har fått er helt ok, men hun trenger fortsatt mye hjelp. Et eldre barn er gjerne mer selvstendig i skolearbeidet. Problematikken ligger i stor grad i at både jeg og mannen har hjemmekontor nå, med både 2. klassingen og 4-åringen hjemme sammen med oss. Min kontortid kan flyttes og justeres en hel del slik at jeg kan gjøre skolearbeid med 2. klassingen og leke med barna på dagtid, mens mannen må ha sin tid et sted mellom 07.00 og 16.00, etter dette får han dessverre ikke jobbet noe som helst. Så med andre ord skal jeg nå inn i en periode hvor jeg skal vær mor, lærer og lekekamerat som skal stimulere to barn med helt ulike behov og interesser på dagtid, og arbeidstaker på ettermiddagen. Kvalitetstid som kjernefamilie får vente. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil dere takle det?

Anonymkode: 7dc11...ef0

Veldig bra! Valgte selv og få barn og er så lei av folk som syter for de må være hjemme med barna sine eller ha skole for de!

Ta dere sammen!Slutt å få flere barn om det er så tungt å være med sine egne barn!

Dette må til for å få viruset til å forsvinne!

Anonymkode: 0cb4a...e02

• Liker 1
Skrevet (endret)

Åja, jeg gleder meg jeg :P Vi tjuvstartet med hjemmeskolen på fredag vi, vi trengte ikke å begynner før på mandag men ja, jeg hadde veldig lyst..:ler:

Skolen har laget en bra arbeidsplan som går over 3 uker, jeg kommer nok til å legge til litt siden jeg synes det var litt lite å gjøre hver dag. Men greit for de som må jobbe hjemme da, at det ikke er for mye mener jeg. :) 

Endret av FrøkenMånestråle
Skriveleif
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Syns faktisk dette er morsomt! Har alltid hatt en drøm om å være lærer, eller hatt hjemmeskole med barna, så moro å teste dette ut. 😄 Har fått ett enkelt undervisningsopplegg fra skolen, og lagt til ting selv som vi kan gjøre. 

Anonymkode: bea1f...c67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett om det går bra eller ikke, så overlever man. 

Anonymkode: fe27e...c90

AnonymBruker
Skrevet

Er stresset for at det er for avansert til at jeg kan hjelpe han for jeg er absolutt ikke skoleflink. Er også redd for det er så mye oppgaver per dag,jeg er ikke hjemme fra jobb før 17 så får ikke å hjelpet han før det. Sønnen min trenger mye støtte pga han har veldig dårlig selvtillit så er nok ikke mye han gjør uten støtte fra meg.

Anonymkode: 9b5b0...291

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra! Valgte selv og få barn og er så lei av folk som syter for de må være hjemme med barna sine eller ha skole for de!

Ta dere sammen!Slutt å få flere barn om det er så tungt å være med sine egne barn!

Skjønner at du neppe har en særlig krevende jobb i tillegg...

Anonymkode: e583f...6bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ble mamma så var det ikke naturlig at jeg måtte tenke på at jeg må leke lærer i flere uker,for det er da overhodet ikke en vanlig situasjon! Så når dette først skjer så må det være lov å si at jeg overhodet ikke føler meg komfortabel med oppgaven. Jeg kommer selvsagt til å gjøre mitt beste for at han skal klare oppgavene,men jeg har fulll jobb og er itellegg ikke skoleflink. Så må være lov å si at jeg ser flere utfordringer med dette.

Anonymkode: 9b5b0...291

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, sånn det ser ut nå så er det null problem. Har to stk på ungdomsskolen, og de har fjernundervisning. Det regner jeg med de fikser og styrer selv. 3. klassingen har en helt overkommelig mengde hun skal gjøre hver dag og er ganske selvstendig.

Anonymkode: defaa...4de

AnonymBruker
Skrevet

Det er krevende men nødvendig nå. Det skal gå greit. Vi er heldigvis hjemme begge to foreldre med hjemmekontor, så vi får bytte på å jobbe og å passe de minste og hjelpe eldste med hjemmeskole. Det får bli som det blir og vi gjør vårt beste. 

Anonymkode: c99ce...bbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke... Jeg er spent! Hilsen kontaktlærer på 10.trinn, med tre egne barn hjemme i tillegg... 😂 Kan bli en del komiske videoer herfra til elevene mine. 

Anonymkode: 1281c...8bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må være på jobb som vanlig så jeg er VELDIG spent 😟

Anonymkode: 96cf0...67f

AnonymBruker
Skrevet

Vi får ikke opplegget før på mandag, så jeg vet ikke hvordan det er lagt opp eller hvor mye det er og gjøre enda, det er helt avgjørende for hvordan det går.

Har ett barn med ADHD uoppmerksom type og store lærevansker. 

Anonymkode: eeac8...d4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være ærlig og si nei. Skolebarnet har spesialbehov, og bare lekser i hverdagen er et rent helvete her hjemme. Med tre-firedoblet mengde har vi ikke sjanse i havet til å dra det i land. Jeg er i tillegg ufør, kronisk syk og er skikkelig forkjøla på toppen nå, og alene med både skolebarnet og et som går i barnehagen. Har ikke noe sjanse til å få ungen til å fokusere på skolearbeidet. 

Anonymkode: 7a79c...7bc

Skrevet

Jeg er selv lærerstudent, så syns jo egentlig det er kjekt å ha en "prøvekanin" her hjemme med meg. Jeg har ikke fått noe konkret plan fra skolen enda, men tenker at hun skal ha skoletid fra ca 9-11.30 (går i 3.klasse), så lunch,  så går vi ut en time eller to, også har jeg studietid til middag. Setter opp trampolina etterpå, og håper på fint vær. Hadde vært fint å kunne sitte ute og lese mens hun hopper ut energi:)

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du neppe har en særlig krevende jobb i tillegg...

Anonymkode: e583f...6bb

Haha jo det har jeg! Men klarer flere ting.Selv med flere barn med diagnoser og masse lekser! Hører og ser mange syns det er ett ork å være med egne barn.Hvorfor få barn da?Vet aldri h a du må gjøre eller hva som skjer! Men du må være beredt på å stille opp!

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha jo det har jeg! Men klarer flere ting.Selv med flere barn med diagnoser og masse lekser! Hører og ser mange syns det er ett ork å være med egne barn.Hvorfor få barn da?Vet aldri h a du må gjøre eller hva som skjer! Men du må være beredt på å stille opp!

Fordi jeg må jobbe fulltid hjemmefra og samtidig undervise barna mine. Det sier seg selv at det ikke går i lengden.  

Anonymkode: 9c745...77a

• Opprett ny...