AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Jeg avlyste vaskehjelpen vår nå på ubestemt tid og hun ble blodig fornærmet. Altså er det ikke bare rett og rimlig? Hun vasker hos mange familier og kan potensielt dra med seg smitte mange steder. Hva gjør dere andre med fast vaskehjelp? Anonymkode: c836e...1fd
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Vaskehjelpen vår avlyste på eget initiativ i dag. Anonymkode: b0929...4ac
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Har jeg ikke tenkt på...... 🙈 Hun var her heldigvis på tirsdag. Anonymkode: bee4d...211
Guidet Kvinne Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Jeg avlyste pga sykt barn (ikke corona), men betalte selvfølgelig. Det var jo ikke hennes feil. 1
Guidet Kvinne Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg avlyste vaskehjelpen vår nå på ubestemt tid og hun ble blodig fornærmet. Altså er det ikke bare rett og rimlig? Hun vasker hos mange familier og kan potensielt dra med seg smitte mange steder. Hva gjør dere andre med fast vaskehjelp? Anonymkode: c836e...1fd Alle jeg kjenner som avlyser betaler. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev: Alle jeg kjenner som avlyser betaler. Altså hun skal ikke vaske her før neste fredag så avlyste den avtalen og videre fremover.Har ingen planer om å betale for fast vask i flere måneder som ikke utføres. Ts Anonymkode: c836e...1fd
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 Det er jo risikoen ved å vaske svart. Og ikke få betalt i situasjoner som kan komme. Anonymkode: bee4d...211 1
Guidet Kvinne Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså hun skal ikke vaske her før neste fredag så avlyste den avtalen og videre fremover.Har ingen planer om å betale for fast vask i flere måneder som ikke utføres. Ts Anonymkode: c836e...1fd Jeg avlyser også fremover, men betaler. Det gjør også vennene mine. Alle avlyser vaskehjelpen: vaskehjelpen sulter. Man velger jo selv hva slags menneske man vil være. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Guidet Kvinne said: Man velger jo selv hva slags menneske man vil være. Men vaskehjelpen har jo selv valgt å jobbe svart, også. Dette er et valg vaskehjelpen har tatt, og som nå må stå i konsekvensene. Veldig snilt hvis folk fortsatt vil betale, men det burde ikke være noe folk MÅ gjøre. Anonymkode: b6418...f81
Guidet Kvinne Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vaskehjelpen har jo selv valgt å jobbe svart, også. Dette er et valg vaskehjelpen har tatt, og som nå må stå i konsekvensene. Veldig snilt hvis folk fortsatt vil betale, men det burde ikke være noe folk MÅ gjøre. Anonymkode: b6418...f81 Du snur problematikken på hodet. Det er ikke alle som har valg. Svart arbeid er moderne slaveri. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 Jeg har ikke avlyst, enda, men siden hun jobber svart vil hun jo ikke ha penger på konto/vipps.. kan godt betale halv pris, men hvordan da når vipps etc ikke går 🧐 Anonymkode: 7f1ea...b1d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, Guidet Kvinne skrev: Jeg avlyser også fremover, men betaler. Det gjør også vennene mine. Alle avlyser vaskehjelpen: vaskehjelpen sulter. Man velger jo selv hva slags menneske man vil være. Da velger jeg å være et menneske som ikke betaler for en tjeneste som kan risikere å spre smitte. Jeg går på jobb hver dag og er utsatt for smitte så da veier det opp mot å ikke betale vaskehjelpen når jeg ikke har behov for hennes tjenester i en periode. Anonymkode: c836e...1fd
Anbefalte innlegg