AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Hvis man feks har litt vondt i halsen og litt kortpustet, da må man jo nå være hjemme fra jobb i kanskje opp til 3 uker for å følge reglene. Hva gjør man da? Skal jo være hjemme en uke etter symptomsfrihet. Anonymkode: b4acc...a5f
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Niks, jeg har prøvd forgjeves å få arbeidstakere til å sykemelde seg, men legene nekter. De skal heller ikke teste de. Som arbeidsgiver er jeg rasende og oppgitt over legene som syns det er greit å sende syke folk på jobb i disse tidene vi er i. Anonymkode: f35ac...9b3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 De har anbefalt arbeidgivere å utvide egenmeldingsdagene til 14 dager. Man må som arbeidsgiver uansett betale de første 16 dagene av en sykemelding så her bør arbeidsgivere trø til for dugnaden Anonymkode: b06b6...4cc 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Det er helt rart det dere sier. Her ringte samboer fastlegen sin på torsdag og fortalte at han hadde smerter i brystet når han puster og hoster litt. Svaret han fikk var at, du er i karantene i 2 uker, jeg sender deg sykemelding og ta kontakt med meg hvis du blir værre. Anonymkode: 1b60d...fc1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Hva med barn som er syke, men hvor vi foreldre ikke er syk? Vi vil kunne være potensielle smittebærere. Anonymkode: ff44a...9c2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis man feks har litt vondt i halsen og litt kortpustet, da må man jo nå være hjemme fra jobb i kanskje opp til 3 uker for å følge reglene. Hva gjør man da? Skal jo være hjemme en uke etter symptomsfrihet. Anonymkode: b4acc...a5f Sykemelding er sykemelding. Har du virus = karantene, vekk fra alle. eget rom null kontakt med egen familie, og du må ikke ha kontakt med dem, og lage rutiner hvor dere ikke møte, om det er så din mann, eller barn. Anonymkode: 430c8...ba0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med barn som er syke, men hvor vi foreldre ikke er syk? Vi vil kunne være potensielle smittebærere. Anonymkode: ff44a...9c2 Jeg som svarte lenger oppe, mistenker dessverre at det er forskjellig praksis ute å går i mellom kommunene. En kollega ble avvist for både sykemelding, karantene og test i starten av forrige uke. Etterhvert som han ble dårligere kontaktet han en privat legetjeneste i nabokommunen, da fikk han testet seg. Jeg skal sende inn en klage til fylkesmannen kommende mandag siden kommunelegen avviser absolutt alle (inkludert gamle/risiko og barn). Det har ikke blitt testet en eneste person (VG) i den aktuelle kommunen til tross for det er mange som er syke. Vedkommende som fikk hjelp i nabokommunen testet positivt, så bare det i seg selv er nok for en klage med hensyn til at legen mente det var helt ok å gå på jobb. Blir gal av sinne, samme legene har tidligere sendt hjem folk med knekt rygg, kreft, knekte føtter, senabort osv. Anonymkode: f35ac...9b3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som svarte lenger oppe, mistenker dessverre at det er forskjellig praksis ute å går i mellom kommunene. En kollega ble avvist for både sykemelding, karantene og test i starten av forrige uke. Etterhvert som han ble dårligere kontaktet han en privat legetjeneste i nabokommunen, da fikk han testet seg. Jeg skal sende inn en klage til fylkesmannen kommende mandag siden kommunelegen avviser absolutt alle (inkludert gamle/risiko og barn). Det har ikke blitt testet en eneste person (VG) i den aktuelle kommunen til tross for det er mange som er syke. Vedkommende som fikk hjelp i nabokommunen testet positivt, så bare det i seg selv er nok for en klage med hensyn til at legen mente det var helt ok å gå på jobb. Blir gal av sinne, samme legene har tidligere sendt hjem folk med knekt rygg, kreft, knekte føtter, senabort osv. Anonymkode: f35ac...9b3 Jo, men tenker dersom barnet er sykt. Evt partner. Foreløpig uten påvist korona (men de tester de færreste likevel). I så tilfelle kan resten av en familie være smittebærere og smitte andre. Anonymkode: ff44a...9c2
Anbefalte innlegg