Cerasus Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 (endret) Jeg holder pĂ„ med Ă„ strikke en stilig genser fra Sandnes garn (en raglangenser i bĂžrstet alpakka), og er kommet langt, men stĂ„r nĂ„ bom fast! đ Genseren strikkes nedenfra og opp. Har strikket ermene, og fĂ„tt unnagjort de fleste raglanfellingene ved ermene. NĂŠrmer meg halsĂ„pningen. Har nettopp satt av 11 masker i front pĂ„ en hjelpepinne, og skal strikke frem og tilbake pĂ„ resten (91 masker). Jeg forstĂ„r ikke det som stĂ„r i tjukk skrift, mine spĂžrsmĂ„l stĂ„r understreket og i parentes. Unnskyld hvis det ble rotete. Her er alt som gjenstĂ„r av oppskriften:  "Strikk frem og tilbake, gjenta fellingene til raglan 5 ganger til, og fell mot hals i begynnelsen av hver pinne i hver side (3,2,1,1,1) = 8 masker felt i hver side. Raglanfellingen pĂ„ erme strikkes sammen. (Betyr det bare at bĂ„de raglanfellinger og fellinger til halskant skal gjĂžres pĂ„ de samme 5 omgangene?) La maskene vĂŠre pĂ„ pinnen til halskant. Ta maskene pĂ„ pinnen, (nĂ„r skal egentlig alle maskene over pĂ„ samme pinnen?), og strikk opp masker rundt halsen. (skal jeg hente opp nye masker der hvor jeg tidligere felte 8 pĂ„ hver side for Ă„ fĂ„ en bue pĂ„ halsĂ„pningen?). Strikk 1 omgang glattstrikk, samtidig som masketallet reguleres til 70 masker. (hva menes med "regulering"? Skal jeg gjĂžre fellinger jevnt spredt utover pĂ„ denne ene omgangen for Ă„ komme ned til 70?). Strikk 4 cm vrangbord rundt. Fell av i vrangbord." Endret 14. mars 2020 av Cerasus Ryddet litt opp i formatering. PrĂžvde Ă„ forklare bedre. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
skruf Skrevet 15. mars 2020 #2 Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) Med Ă„ regulere masketallet sĂ„ menes det at du strikker to og to masker sammen jevnt fordelt pĂ„ omgangen sĂ„nn at du sitter igjen med 70 masker som da blir halsen  Du tenker riktig der det stĂ„r at du skal strikke opp masker der du tidligere har felt 8 masker pĂ„ hver side, dette blir sidene pĂ„ halsen. Du kan enten strikke opp maskene ved Ă„ stikke strikkepinnene igjennom der du har felt og lage halsmasker pĂ„ samme mĂ„te som nĂ„r du strikker rettmasker. Eller du kan plukke opp masker med en heklekrok og sette maskene pĂ„ pinnen. Viktig at du strikker opp masker jevnt fordelt pĂ„ begge sider over der du tidligere har felt. Endret 15. mars 2020 av skruf 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Cerasus Skrevet 15. mars 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 15. mars 2020 Tusen takk for svar! đ Da skal jeg prĂžve Ă„ strikke genseren ferdig! 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ