AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #21 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ja. Men nå skal vel uansett ikke ungen i barnehagen. Og de aller fleste klær kan fikses (midlertidig ihvertfall) med nål og tråd. Utedresser og regntøy kan du bruke gaffatape på. Hva har dette med barnehagen å gjøre? Anonymkode: 08e19...1f4
solmåneogstjerner Skrevet 15. mars 2020 #22 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva har dette med barnehagen å gjøre? Anonymkode: 08e19...1f4 Hvis du ikke har dress så kan dere være inne, eller ute i kun korte perioder. Uansett så kan du jo bare fikse dressen som er ødelagt. 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #23 Skrevet 15. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis en utedress blir ødelagt må man holde ungen inne i over en uke i påvente av at de nye klærne kommer i posten. Anonymkode: 08e19...1f4 Du får kjøpe to så du har en i bakhånd, da vet du. Ærlig talt, det får være måte på hvor stakkarslig man skal gjøre seg i den største unntakstilstanden vi har opplevd i fredstid. Anonymkode: 0312d...c49 18
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #24 Skrevet 15. mars 2020 Synes det er rart klesbutikker ikke har stengt allerede. Hva med smittevern der? De vet jo ikke hvor lenge viruset overlever på overflater. Når man er i matbutikken, så spriter man hendene før og etter. Hva om man prøver et klesplagg eller to, henger de på plass og en annen prøver samme plagg en time etterpå? Vil jo tro det er minst like smittefarlig (dersom en av de som prøver tøyet har viruset) som det med at man MÅ holde en meters avstand ved restaurant og café osv. Forundrer meg. Om de «unødvendige» butikkene skal stenge, som jo vil koste enorme summer, hva skjer når Vinmonopolet stenger? Den køen tipper jeg vil være litt av en smittekilde. Anonymkode: 5d205...9f9 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #25 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er rart klesbutikker ikke har stengt allerede. Hva med smittevern der? De vet jo ikke hvor lenge viruset overlever på overflater. Det har de testet, og i noen tilfeller var resultatet tre døgn. Anonymkode: 40e26...7ae 2
solmåneogstjerner Skrevet 15. mars 2020 #26 Skrevet 15. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får kjøpe to så du har en i bakhånd, da vet du. Ærlig talt, det får være måte på hvor stakkarslig man skal gjøre seg i den største unntakstilstanden vi har opplevd i fredstid. Anonymkode: 0312d...c49 Tenkte det samme. Våre besteforeldre klarte seg gjennom krigen, med matrasjonering, omsying av klær osv osv. Dette er blåbær i forhold. Men jeg er bekymret for vår økonomi. Mye mer enn at jeg kanskje mangler en perfekt utedress i en uke.... 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #27 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Men jeg er bekymret for vår økonomi. Mye mer enn at jeg kanskje mangler en perfekt utedress i en uke.... Ikke vær redd for det du. Norge har et helsikes stort oljefond å ta av, å dekke inn dette tapet vil være en dråpe i havet. Ingen kommer til å gå til grunne økonomisk som følge av dette. Husk på at andre land, som ikke har et ufattelig antall milliarder på bok, innfører tilsvarende eller strenger tiltak. Når de kan gjøre det helt uten den økonomiske sikkerheten i ryggen som vi har, da går det i hvert fall bra her i landet. Anonymkode: 40e26...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #28 Skrevet 15. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har de testet, og i noen tilfeller var resultatet tre døgn. Anonymkode: 40e26...7ae Og da er det jo enda mer merkelig at klesbutikker har åpent. Eller kanskje det er noen regel om at man ikke kan prøve klærne i disse tider? Har ikke vært innom en klesbutikk de siste ukene, så har ikke sett om det finnes noen sånne regler. Anonymkode: 5d205...9f9 2
solmåneogstjerner Skrevet 15. mars 2020 #29 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke vær redd for det du. Norge har et helsikes stort oljefond å ta av, å dekke inn dette tapet vil være en dråpe i havet. Ingen kommer til å gå til grunne økonomisk som følge av dette. Husk på at andre land, som ikke har et ufattelig antall milliarder på bok, innfører tilsvarende eller strenger tiltak. Når de kan gjøre det helt uten den økonomiske sikkerheten i ryggen som vi har, da går det i hvert fall bra her i landet. Anonymkode: 40e26...7ae Jeg vet det. Men det blir vanskelig for enkeltpersoner. Meg selv for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #30 Skrevet 15. mars 2020 16 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg vet det. Men det blir vanskelig for enkeltpersoner. Meg selv for eksempel. Det kommer nok tiltak for alle. Redusert skatt, rentefritak, you name it Her i Tromsø har f.eks. en del utleiere satt ned husleia med 40%. Dette klarer vi sammen Anonymkode: 40e26...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #31 Skrevet 15. mars 2020 Strømmen-senteret har redusert åpningstid, men er fortsatt åpent. Smittebomber.. holder meg unna. Alt burde stenges unntak dagligvarer og apotek. Anonymkode: 24a51...b2d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #32 Skrevet 15. mars 2020 Alt kan ikke stenge. Selv om dette er skummelt så må vi også prøve å begrense de økonomiske konsekvensene for folk. Anonymkode: 0f3da...19b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #33 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt kan ikke stenge. Selv om dette er skummelt så må vi også prøve å begrense de økonomiske konsekvensene for folk. Anonymkode: 0f3da...19b Eh, nei. Vi må begrense at menneskeliv går tapt. Økonomien kan vi bygge opp igjen senere, nære og kjære som mister livet som følge av dette får vi aldri tilbake. Anonymkode: 40e26...7ae 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #34 Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Eh, nei. Vi må begrense at menneskeliv går tapt. Økonomien kan vi bygge opp igjen senere, nære og kjære som mister livet som følge av dette får vi aldri tilbake. Anonymkode: 40e26...7ae Jeg skjønner at du er redd, men det er viktig å ikke få panikk. Anonymkode: 0f3da...19b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #35 Skrevet 15. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at du er redd, men det er viktig å ikke få panikk. Ja, du kan banne på at jeg er redd. Begge foreldrene mine er i høyrisikogruppa, og dette landet består åpenbart av hjernedøde egoister som kun evner å tenke på seg selv. Anonymkode: 40e26...7ae 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #36 Skrevet 15. mars 2020 Lekebutikken Små Spor (smaspor.no) tok saken i egne hender og stengte dørene lørdag. Man kan ringe/sende inn bestillinger og hente i dør eller få tilsendt. Håper flere følger etter! I min kommune har enkelte foretak lagt ut at de gjerne leverer på dør om folk er i karantene eller bare ikke ønsker å gå ut. Bra initiativ! Anonymkode: 0c6f1...4c1 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #37 Skrevet 15. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at du er redd, men det er viktig å ikke få panikk. Anonymkode: 0f3da...19b Jeg har ikke panikk, men dette er en dugnad, vi skal jobbe sammen om å begrense smitten og da bør steder hvor mennesker samler seg stenge. Anonymkode: 24a51...b2d 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #38 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke panikk, men dette er en dugnad, vi skal jobbe sammen om å begrense smitten og da bør steder hvor mennesker samler seg stenge. Anonymkode: 24a51...b2d Og folk som jobber der må gå fra gård og grunn og erklære seg personlig konkurs. Men det driter selvfølgelig du i. Bare du har det fint så er det ikke så nøye med andre. Anonymkode: 08e19...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #39 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte på apotek i går og hente nødvendige medisiner. Apoteket ligger vegg i vegg med Rusta (butikk med nips og ting og tang av ikke-livsnødvendig art). Der var det MASSE folk??! Altså.... trenger du telys og plastbokser på en dag som denne? Anonymkode: 0c773...9cb Jeg jobber på et kjøpesenter i Oslo og det eneste stedet er aktivitet er på matbutikken. Vi andre har selvfølgelig litt aktivitet, men sammenlignet med før så det ingenting. Anonymkode: 60df4...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #40 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og folk som jobber der må gå fra gård og grunn og erklære seg personlig konkurs. Men det driter selvfølgelig du i. Bare du har det fint så er det ikke så nøye med andre. Ingen går konkurs, det kommer garantert støtteordninger. Økonomien er det siste vi skal bekymre oss for nå. Anonymkode: 40e26...7ae
Fremhevede innlegg