Gå til innhold

Når blir spisesteder/kjøpesenter stengt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når tror dere? Her jeg jobber(spisested) var det proppfullt av hytteturister fredag. Helt håpløst. 

Anonymkode: 46792...e40

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så snart som mulig. Her måtte kommunen sende ut sms til alle i et område og beordret dem hjem (om de ikke bodde der eller var på jobb). Lørdag som vanlig for enkelte. Sjokkerende tankeløs oppførsel.

Anonymkode: 28c9f...4a4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke at butikker (alt utenom mat og apotek selvfølgelig) fortsatt får være åpne?! 

Anonymkode: c426f...583

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter ikke at butikker (alt utenom mat og apotek selvfølgelig) fortsatt får være åpne?! 

Anonymkode: c426f...583

Det er nok bare et tidsspørsmål.

Anonymkode: 40e26...7ae

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Håper de snart tar til vett og stenger. Folk kjeder seg og drar på «utflukt» til senteret med både barn, besteforeldre og alt som er. 

Var heldigvis ikke så mange betalende i vår butikk i dag, men mange innom og tittet! 

Folk forstår ikke alvoret før det blir gjort drastiske tiltak! Har de et møtested så bruker de det. I og med at senteret ikke er stengt så tror folk det ikke er så krise! 

Anonymkode: 77f76...195

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Maks om 1-2 uker tenker jeg.

Anonymkode: fe4ec...c64

AnonymBruker
Skrevet

Spisesteder og overnattingssteder ble stengt nå i kveld i vår kommune. 

Anonymkode: 206e9...be7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spisesteder og overnattingssteder ble stengt nå i kveld i vår kommune. 

Anonymkode: 206e9...be7

Hvilken kommune er det?

Håper det skjer i min også! Føler meg meget utsatt på jobb på et spisested, er fullt opp med turister hos oss enda som åpenbart ikke skjønner alvoret og syns tiltakene vi prøver å overholde (1 m avstand, avsperrede områder) er "festlige". 

Anonymkode: af6eb...6a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I min kommune ble restauranter stengt fom i går kveld.

Anonymkode: 81e8c...8fc

• Liker 1
Skrevet

I min kommune er spisestedene åpne, men kun for take away, betaling med kort og helst forhåndsbestilling via telefon. Synes det er et godt tiltak! 

• Liker 5
Skrevet

Rart at de ikke stenger restauranter, utesteder og 'unødvendige' (i denne situasjonen) butikker som kles-, leke-, pyntebutikker. 

I en periode klarer alle seg uten disse stedene, og det skaper mange smittesituasjoner. Jeg tror det kunne hatt god effekt. 

Selvsagt går det enda mer utover økonomien da...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Rart at de ikke stenger restauranter, utesteder og 'unødvendige' (i denne situasjonen) butikker som kles-, leke-, pyntebutikker. 

I en periode klarer alle seg uten disse stedene, og det skaper mange smittesituasjoner. Jeg tror det kunne hatt god effekt. 

Selvsagt går det enda mer utover økonomien da...

Skulle sett hvordan vi med barn vil klare oss uten klesbutikker til august eller lenger. 

Anonymkode: 08e19...1f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte på apotek i går og hente nødvendige medisiner. Apoteket ligger vegg i vegg med Rusta (butikk med nips og ting og tang av ikke-livsnødvendig art). Der var det MASSE folk??! Altså.... trenger du telys og plastbokser på en dag som denne? 

Anonymkode: 0c773...9cb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en resturant/utested, og alle de ansatte fikk sparken i går, så antar de regner med å stenge ned fra i morgen.

Anonymkode: 102fc...939

Skrevet

Skulle sett hvordan vi med barn vil klare oss uten klesbutikker til august eller lenger. 

Har barn selv, vet jo at vi snart må handle inn nye sko, regntøy, vårjakker. Men vi har jo nettbutikker. 

Og muligens kan vi komme ut av dette fortere om det blir kraftigere tiltak med en gang. Men som sagt: det betyr jo enda flere permitteringer og konkurser. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettbutikkene vil nok fortsatt være i drift.

Anonymkode: 0312d...c49

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettbutikkene vil nok fortsatt være i drift.

Anonymkode: 0312d...c49

Så hvis en utedress blir ødelagt må man holde ungen inne i over en uke i påvente av at de nye klærne kommer i posten. 

Skrevet

Så hvis en utedress blir ødelagt må man holde ungen inne i over en uke i påvente av at de nye klærne kommer i posten. 

Ja. Men nå skal vel uansett ikke ungen i barnehagen. 

Og de aller fleste klær kan fikses (midlertidig ihvertfall) med nål og tråd. Utedresser og regntøy kan du bruke gaffatape på. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Gaffateip, null stress til nye kommer i posten. Prøv å vær LITT løsningsorientert da.

Anonymkode: a47e5...239

• Liker 22
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte på apotek i går og hente nødvendige medisiner. Apoteket ligger vegg i vegg med Rusta (butikk med nips og ting og tang av ikke-livsnødvendig art). Der var det MASSE folk??! Altså.... trenger du telys og plastbokser på en dag som denne? 

Anonymkode: 0c773...9cb

Det er ganske rart. Men de tenker vel at de skal gjøre det fint hjemme når de skal være der mye, eller benytter sjansen når de nå har tid. Men selvsagt er det ganske tullete. 

• Opprett ny...