AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 Bare jeg som blir sliten med tanken? Tenker det er greit de gjør noe, som lekser. Men at foreldre/barna skal bruke flere timer hver dag på undervisning/oppgaver synes jeg blir feil. Jeg kommer ikke til å gjøre en veldig innsats, og jeg kommer ikke til å la det bli dårlig stemning hjemme med masing på dette. Barna gjør det de klarer/orker. Flere som tenker som meg? Anonymkode: fb123...af6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bare jeg som blir sliten med tanken? Tenker det er greit de gjør noe, som lekser. Men at foreldre/barna skal bruke flere timer hver dag på undervisning/oppgaver synes jeg blir feil. Jeg kommer ikke til å gjøre en veldig innsats, og jeg kommer ikke til å la det bli dårlig stemning hjemme med masing på dette. Barna gjør det de klarer/orker. Flere som tenker som meg? Anonymkode: fb123...af6 Og når skal vi gjøre det? På natta? Jeg er beordret til å ha hjemmekontor og det er forventet at jeg er like effektivt. Har tre barn som skal ha hjemmeundervisning. Hvordan skal man få til det? Sløyfe søvn? Anonymkode: 9bcae...08e 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg #3 Del Skrevet 14. mars 2020 Seriøst? Fra øyeblikket du velger å sette til livet et barn er du og barnfar barnets viktigste lærere. Det er mange gode forklaringer på youtube, så benytt denne perioden til å oppdatere deg selv! Anonymkode: c52a8...f7f 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Del Skrevet 14. mars 2020 Nei. Jeg tenker at jeg som mor har plikt til å sørge for at barnet mitt får den undervisningen hen har rett til, enten det skjer i form av skole, privatlærer eller som hjemmeundervisning. Anonymkode: adcff...d67 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Del Skrevet 14. mars 2020 Vår skole har innført kun 2 timer pr. Dag 👌👌 de ønsker ikke å følge 5 timer ect. Som andre. Skal bruke tiden på repetisjon Anonymkode: 300fd...60b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Del Skrevet 14. mars 2020 Lærerne legger mye tid og tanke bak oppleggene som lages nå. Fokuset ligger også på at barna ikke skal ha en full skoledag, men at de fortsatt skal få dekt kompetansemålene sine, slik at de ikke henger etter. Et par timer om dagen må du faktisk tåle hvis du vil at barna din skal få den utdanningen de har rett på. Anonymkode: 4eff8...3e6 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Seriøst? Fra øyeblikket du velger å sette til livet et barn er du og barnfar barnets viktigste lærere. Det er mange gode forklaringer på youtube, så benytt denne perioden til å oppdatere deg selv! Anonymkode: c52a8...f7f Ab har helt rett, nå må du faktisk sette barna dine først og trå til litt. Latskapen kan du spare til I morgen og neste helg. Anonymkode: 07cb7...37d 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg tenker at jeg som mor har plikt til å sørge for at barnet mitt får den undervisningen hen har rett til, enten det skjer i form av skole, privatlærer eller som hjemmeundervisning. Anonymkode: adcff...d67 Jo, men når? Jeg sjekker alltid lekser hvis det trengs, men jeg har ikke kapasitet til å både jobbe fullt hjemmefra og drive fulltidsundervisning av tre barn på forskjellige klassetrinn! Anonymkode: 9bcae...08e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja, som foreldre er vi pliktige å påse at ungenes 'rett og plikt til opplæring på grunnskolens nivå' blir ivaretatt. Etter beste evne. Jeg får en utfordring selv de nærmeste ukene, da jeg skal få en åtteåring med ADHD uten arbeidsmoral og evne til struktur til å ha hjemmeskole. Det kommer ikke til å gå glatt, men jeg kommer til å gjøre mitt beste for å skape struktur og orden i denne merkelige hverdagen vi har fått slengt over oss. Anonymkode: fb499...559 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jo, men når? Jeg sjekker alltid lekser hvis det trengs, men jeg har ikke kapasitet til å både jobbe fullt hjemmefra og drive fulltidsundervisning av tre barn på forskjellige klassetrinn! Anonymkode: 9bcae...08e Forstår den, men så lenge barna får gjort det de skal så må man jo ikke ta det i skoletid. Jeg blir å ta et par timer på ettermiddagen, så får barna leke i "arbeidstid". Nå er min førsteklassing og skal derfor bare ha 3 fag, men det tar tid likevel. Tar noe av det allerede i morgen, så ser jeg sånn cirka hvor lang tid vi trenger og legger planene deretter Anonymkode: adcff...d67 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men når? Jeg sjekker alltid lekser hvis det trengs, men jeg har ikke kapasitet til å både jobbe fullt hjemmefra og drive fulltidsundervisning av tre barn på forskjellige klassetrinn! Anonymkode: 9bcae...08e Her har det litt å si hvor gamle disse barna er? Og hva slags opplegg skolen lager? Anonymkode: e94c5...b7f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ab har helt rett, nå må du faktisk sette barna dine først og trå til litt. Latskapen kan du spare til I morgen og neste helg. Anonymkode: 07cb7...37d Hva med oss som er kronisk syke og ikke har mulighet til å følge opp dette? Eller de som må på jobb? Eller de foreldre som sliter med lese og skrivevansker? Anonymkode: fb123...af6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forstår den, men så lenge barna får gjort det de skal så må man jo ikke ta det i skoletid. Jeg blir å ta et par timer på ettermiddagen, så får barna leke i "arbeidstid". Nå er min førsteklassing og skal derfor bare ha 3 fag, men det tar tid likevel. Tar noe av det allerede i morgen, så ser jeg sånn cirka hvor lang tid vi trenger og legger planene deretter Anonymkode: adcff...d67 Ja, så for meg blir det 6 ekstra timer etter arbeidstid. Det vil si jeg er ferdig kl 22. Så skal husarbeid gjøres osv. Hver jævla dag. Anonymkode: 9bcae...08e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her har det litt å si hvor gamle disse barna er? Og hva slags opplegg skolen lager? Anonymkode: e94c5...b7f 5., 7. og 10. klasse. Har også et barnehagebarn som jeg må tilbringe tid med i løpet av dagen. Mareritt. Anonymkode: 9bcae...08e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Del Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ab har helt rett, nå må du faktisk sette barna dine først og trå til litt. Latskapen kan du spare til I morgen og neste helg. Anonymkode: 07cb7...37d Men HI har jo rett da. Dette handler ikke om latskap. Har selv hjemmekontor der jeg skal jobbe normal arbeidsdag. Har også tre barn som er så små at de IKKE sitter stille og løser oppgaver på nettet hvis ingen passer på dem + hjelper dem. De tre har selvsagt ulike opplegg, så svært vanskelig å hjelpe alle samtidig. Mannen har ikke mulighet til å bidra. Dagen går rett og slett ikke opp. Men vi gjør det beste ut av det. Så spar moralismen din, du og alle dere andre, som kun er opptatt av å fremstå som #solidariske og #perfekte. Anonymkode: 7e20b...4c6 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men HI har jo rett da. Dette handler ikke om latskap. Har selv hjemmekontor der jeg skal jobbe normal arbeidsdag. Har også tre barn som er så små at de IKKE sitter stille og løser oppgaver på nettet hvis ingen passer på dem + hjelper dem. De tre har selvsagt ulike opplegg, så svært vanskelig å hjelpe alle samtidig. Mannen har ikke mulighet til å bidra. Dagen går rett og slett ikke opp. Men vi gjør det beste ut av det. Så spar moralismen din, du og alle dere andre, som kun er opptatt av å fremstå som #solidariske og #perfekte. Anonymkode: 7e20b...4c6 Sikkert de samme som hamstrer mat i butikkene det 🤣🤣 Anonymkode: 9bcae...08e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sikkert de samme som hamstrer mat i butikkene det 🤣🤣 Anonymkode: 9bcae...08e 🤭🤭🤭 Anonymkode: fb123...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Del Skrevet 14. mars 2020 Folk får flere barn enn de klarer å ta seg av når de virkelig må 🤦🏼♀️ Anonymkode: da567...0ca 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Del Skrevet 14. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med oss som er kronisk syke og ikke har mulighet til å følge opp dette? Eller de som må på jobb? Eller de foreldre som sliter med lese og skrivevansker? Anonymkode: fb123...af6 Da prøver de å gjøre sitt beste. Anonymkode: 7a780...7e0 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Del Skrevet 14. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Fra øyeblikket du velger å sette til livet et barn er du og barnfar barnets viktigste lærere. Det er mange gode forklaringer på youtube, så benytt denne perioden til å oppdatere deg selv! Anonymkode: c52a8...f7f 👆🏻 Dette! Anonymkode: 7d0ae...945 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg