AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Noen som har vært gjennom det samme? For å få igjen på reiseforsikringen trenger jeg noe som bekrefter at jeg har kansellert reisen vår (lavprisbilletter så får ikke refusjon). Men på norwegian sine nettsider fikk jeg bare opp bekreftelse på at reisen var kansellert, men ingen henvisning til hvilken reise, navn, dato eller noe, og nå er alt om reisen borte fra mine sider. Hvordan kan jeg dokumentere overfor forsikring at jeg har kansellert? Anonymkode: 19b23...9ce
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Logg deg inn Anonymkode: c7347...04a Det har jeg selvfølgelig gjort, hvordan tror du jeg greide å avbestille? Men reisen er jo borte derfra nå. Jeg kan hente dokumenter ved å oppgi etternavn og referanse, men der er det ingenting som bekrefter at jeg har avbestilt. Anonymkode: 19b23...9ce
Gjest kira87 Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Kan du ikke ta en skjermdump av siden? Holder det som dokumentasjon til forsikringsselskapet?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Ta kontakt med Norwegian på chat/Facebook, så sender de deg den bekreftelsen du behøver på mailadressen som er registrert på din konto. Ha Reward-nummer og billettens referansenummer klart når du tar kontakt. Anonymkode: 3e66d...2b2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Eventuelt om du fortsatt får til å laste ned reisedokumentene, så skal de være oppdaterte nå med bekreftelse på at reisen er kansellert. Har du lastet de ned tidligere så må du gjøre de igjen, så skal du få det du behøver. Anonymkode: 3e66d...2b2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, kira87 said: Kan du ikke ta en skjermdump av siden? Holder det som dokumentasjon til forsikringsselskapet? Nei for det stod bare "din reise er kansellert" elns, ingenting mer. Så jeg må kontakte Norwegian altså? Tenkte jeg skulle prøve å unngå det siden de har det travelt med enda viktigere ting... 😬 Anonymkode: 19b23...9ce
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Eventuelt om du fortsatt får til å laste ned reisedokumentene, så skal de være oppdaterte nå med bekreftelse på at reisen er kansellert. Har du lastet de ned tidligere så må du gjøre de igjen, så skal du få det du behøver. Anonymkode: 3e66d...2b2 Står ingenting der om at det er kansellert, men reisen er borte fra "mine reiser". Men takk folkens, da vet jeg hvordan det "burde" vært. Prøver igjen på mandag og funker det ikke da får jeg ta kontakt. Anonymkode: 19b23...9ce
Gjest kira87 Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei for det stod bare "din reise er kansellert" elns, ingenting mer. Så jeg må kontakte Norwegian altså? Tenkte jeg skulle prøve å unngå det siden de har det travelt med enda viktigere ting... 😬 Anonymkode: 19b23...9ce Kan jo hende at du får en epost med bekreftelse etterhvert også. Det er nok mange som avbestiller flyreiser nå for tiden og da blir det sikkert litt kø.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 Når skulle du ut å reise? Vi har lowfare billetter til utlandet i begynnelsen av mai. Verdi: 5.000 kr. Vi ser jo hvor dette bærer hen og er stygt redd for en konkurs hos norwegian. Da er pengene tapt! Har lest gjennom vilkår og man får ingen refusjon på lowfare 😫 UD har jo bare frarådet reiser til utlandet frem til begynnelsen av april, så det er ingenting å hente foreløpig hos forsikringen. Anonymkode: 25a4b...c2c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Når skulle du ut å reise? Vi har lowfare billetter til utlandet i begynnelsen av mai. Verdi: 5.000 kr. Vi ser jo hvor dette bærer hen og er stygt redd for en konkurs hos norwegian. Da er pengene tapt! Har lest gjennom vilkår og man får ingen refusjon på lowfare 😫 UD har jo bare frarådet reiser til utlandet frem til begynnelsen av april, så det er ingenting å hente foreløpig hos forsikringen. Anonymkode: 25a4b...c2c Påska. Reiseforsikringa mi dekker avbestillinger på reiser ut påska, også innenlands. Anonymkode: 19b23...9ce
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Har lest gjennom vilkår og man får ingen refusjon på lowfare 😫 Anonymkode: 25a4b...c2c Nå blander du begrep her. Det er ingen refusjon på lowfare-billetter om kunden avbestiller, eller ikke benytter seg av billetten. Blir reisen derimot kansellert/innstilt så har man krav på å få booket om billetten, eller refundert billettkostnaden, inkludert skatter og avgifter. Står på hjemmesiden til Norwegian. Anonymkode: 3e66d...2b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå