AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Har fått diagnosen utbrent for flere uker siden, men har holdt meg på jobb ved å tilrettelegge for meg selv på jobben, hvile når jeg kan osv. Skulle se det an før jeg tok ut full sykmelding. Nå er det imidlertid beordret til hjemmekontor, samtidig som alle barna er hjemme og skal ha undervisning hjemme. Har også ett barnehagebarn som skal tas vare på. Det er forventet at vi opprettholder tempoet når vi har hjemmekontor, men nå får jeg jo ikke konsentrert meg og trenger i tillegg å drive med undervisning på kvelden. Legekontoret er kun åpent for akutte tilfeller sånn at jeg ikke kan få sykmelding. Er redd dette blir for tøft og jeg kollapser. Hvis skolene og barnehagene blir stengt for lenge, vil dette bety at jeg mest sannsynlig blir sykmeldt i lang tid. Opptil ett år. Samtidig som jeg kommer til å bli redusert på hjemmebane. Anonymkode: 4dfcd...815 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Utbrent er ingen diagnose. Mvh psykolog Anonymkode: 14d51...21b 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Utbrent er ingen diagnose. Mvh psykolog Anonymkode: 14d51...21b Jeg er ikke lege. Min lege sa jeg burde sykmeldes fullt fordi jeg "traff veggen". Men jeg holdt ut fordi jeg har nøkkelstilling i min bedrift. Anonymkode: 4dfcd...815 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utbrent er ingen diagnose. Mvh psykolog Anonymkode: 14d51...21b Er ikke lov å utgi seg som helsepersonell! Anonymkode: 3de54...bc1 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Det er ingen alternativ, her må du bare brette opp ermene og gjøre det som trengs. Anonymkode: ff1e2...494 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Men dette stemmer jo ikke, for nav har gått ut og sagt at det godkjennes sykmelding over telefon. Anonymkode: 432cc...6d9 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen alternativ, her må du bare brette opp ermene og gjøre det som trengs. Anonymkode: ff1e2...494 Har aldri sagt at jeg ikke skal det, men at hvis det forblir stengt i flere måneder så havner jeg i langtidssykemelding og kanskje uførhet. Noe jeg absolutt ikke har lyst til. Anonymkode: 4dfcd...815 1
FruByråkrat Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 Utbrenthet er absolutt en godkjent diagnose når det kommer til sykmelding og sykepenger. Dersom legen din mener at du bør ha en sykmelding er det en medisinsk vurdering som skal lyttes til. Stortsett vil en kunne få 3-4 uker på bakgrunn av en slik diagnose alene, har du ytterligere plager vil det selvsagt bli en annen vurdering. Jeg forstår at dette er en utfordrende tid, kunne du forsøkt en gradert sykmelding? Jobbet noen timer i uka? Ønsker deg god bedring og lykke til i ukene som kommer! 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, FruByråkrat skrev: Utbrenthet er absolutt en godkjent diagnose når det kommer til sykmelding og sykepenger. Dersom legen din mener at du bør ha en sykmelding er det en medisinsk vurdering som skal lyttes til. Stortsett vil en kunne få 3-4 uker på bakgrunn av en slik diagnose alene, har du ytterligere plager vil det selvsagt bli en annen vurdering. Jeg forstår at dette er en utfordrende tid, kunne du forsøkt en gradert sykmelding? Jobbet noen timer i uka? Ønsker deg god bedring og lykke til i ukene som kommer! Men man får ikke noe legetime nå, så må jobbe fullt. Anonymkode: 4dfcd...815
Gidavmeg Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 Har du ringt å snakket med legekontoret? Siden det er unntakstilstand tilbyr noen legekontor sykemelding etter telefonkonsultasjon. Du har jo allerede vært hos legen og dere hadde jo en plan... 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 53 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke lov å utgi seg som helsepersonell! Anonymkode: 3de54...bc1 Psykologer har ingen medisinsk utdannelse… Psykologi hører hjemme i samfunnsvitenskapen ikke medisin (men ikke fortell psykologer med doktorgrad…) Anonymkode: d1f6d...25c 1
Anbefalte innlegg