Gå til innhold

Statsminister: Vil bruke sivilforsvaret for å sende hjem hyttefolk!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
14 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Da sender vi bare en panserdivisjon opp der og lager pinneved av hyttene deres :) Så  blir det lenkegjeng tilbake til Oslo sin vestkant. De dyre BMW ene deres kan vi selge til inntekt for de Carona syk :) 

Jeg kjenner denne typen mennesker. Tomme folk som er ekstremt opptatt av status og penger. Det er kun de selv som teller og de er trassige og mener de er hevet over alle ubehageligheter og innskrenkning av å kunne få alt de vil hele tiden.

Jeg håper viruset herjer skikkelig blant hyttefolket, etter at de har kommet seg hjem og ikke har smittet noen lokale. De bør nektes å ta opp ressurser i helsevesenet og kan heller betale for private tjenester som de jo synes er så fint. De har jo fått skattelette i flere år så da kan de dekke sine egne helsekostnader. 

Endret av uranus
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en liten kommune med mange fritidsboliger, og er redd for hva hyttefolket utsetter oss andre som oppholder oss i kommunen for, ved å være her nå :(  Jeg er avhengig av hjemmetjenesten for å ivareta mine egne basisbehov, og det er for meg helt unntakstilstand for tida. Jeg får ikke stå opp før 11-12, fordi det er mer presserende oppgaver de må gjøre. Skjer det noe ekstraordinært i små lokalsamfunn, så merkes det som F for oss som er her fordi vi må være her, og ikke har andre steder å være. 

Anonymkode: 8809e...72f

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, uranus skrev:

Du mener de bare skal fortsette og satse på at det faktisk ikke blir gjennomført? 

Det skumle er hvor mange som kan bli syke og dø samt miste jobbene. Ikke at egoistiske idioter fra Oslo vest og Bærum ikke får dratt på hytta.

Gi deg a. Det er da ikke bare folk fra Oslo vest og Bærum som har hytter! Øh...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Superbra!!! Veldig bra tiltak alt sammen og flott at de også tar tak i de jævla .......... på hytter og de jæva ........... som driter i karanteneforbud.

Ja, ikke sant?

Anonymkode: c6e6b...36d

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Gi deg a. Det er da ikke bare folk fra Oslo vest og Bærum som har hytter! Øh...

Nei, men på typiske steder som Hafjell og Hemsedal er det det. Spiller uansett ingen rolle hvor de er fra når de har samme mentalitet. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Jr.Garcon said:

Superbra!!! Veldig bra tiltak alt sammen og flott at de også tar tak i de jævla .......... på hytter og de jæva ........... som driter i karanteneforbud.

Men, de er i karantene, på hytta. 

Anonymkode: 25dbd...c45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, de er i karantene, på hytta. 

Anonymkode: 25dbd...c45

Da må de reise hjem igjen. 

Anonymkode: 2419f...10b

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke at samtlige hyttefolk kommer til innrette seg før Sivilforsvaret blir sendt.

Nei, antageligvis en haug med folk som av den ene eller andre grunnen ikke tror at det gjelder akkurat for dem. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da ekstremt? Det vil koste mer å sende ut forsvaret bare for å banke på og spørre om folk bor her enn det koster å hjelpe de 10-12 personene ekstra som kanskje blir syke.

Anonymkode: 1fab1...97e

Det handler ikke om å ikke ha råd til å hjelpe de 10-12, men om ressurser til å hjelpe de. Kostnaden Forsvaret koster samfunnet burde rett og slett disse hytteeierne fått betalt selv!

Anonymkode: a4191...471

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å ikke ha råd til å hjelpe de 10-12, men om ressurser til å hjelpe de. Kostnaden Forsvaret koster samfunnet burde rett og slett disse hytteeierne fått betalt selv!

Anonymkode: a4191...471

Dette gir ikke mening!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Jerry Lee said:

Ikke noe for tidlig at hun tar grep.   Altfor seint på mange måter.

Det er bare så trist at dette må til for å få alt for mange til å forstå at de er idioter!

PS.   Hvor flaut må det ikke være når uniformert personell dukker opp for å fjerne dem og indirekte minne dem på at de ER idioter...

Det var en så perfekt oppladning. Først sa hun det var 5 ting på dagsplanen, og ramset opp det jeg forventet, for å avslutte med den salva om hyttefolket. Jeg stusset veldig på at hun virket så lattermild når hun nesten var ferdig med punkt 4 og begynte å gå inn på punkt 5. Når hun var ferdig var det som julekvelden og full pott i grand prix og olympiaden samtidig! :mynona:

Anonymkode: 80885...5af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gir ikke mening!

Forstår du ordet kapasitet da?  De små hytte-kommunene har ikke kapasitet til å hjelpe horder av syke. 

Anonymkode: 9f75c...9ae

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forstår du ordet kapasitet da?  De små hytte-kommunene har ikke kapasitet til å hjelpe horder av syke. 

Anonymkode: 9f75c...9ae

Da er de dårlig forberedt. De bør tilrettelegge til at folk for ta fridagene sin i sine hytter. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er de dårlig forberedt. De bør tilrettelegge til at folk for ta fridagene sin i sine hytter. 

De gjør det. Når folk har fri som i vinterferien, påskeferien etc. Greia nå er at folk ikke har fri i tillegg til at de har litt annet å ta tak i. Som for eksempel en aldrende lokalbefolkning. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja du forventer vel at hele rikshospitalet med alt av norges smittevernlager kan flys dit hvor du er med helliumballonger under fundamentet med alt av vann, elektrisitet og annen utstyr. Tilogmed uskyldige pasienter må tåle å få seg en luftetur på flere timer til akkurat DIN hytte. Kun for å gi deg sårt tiltrengt oksygen slik at du ikke stryker med. Mens resten av bygda dør som fluer.

Anonymkode: 80885...5af

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett par besteforeldre med underliggende sykdom som har reist til hytten for 1 uke siden for å komme seg bort fra alt og alle også har vi lyst til å sende oldeforeldre til den andre hytten, men de ville ikke. Resten av oss derimot har avlyst våre hytteturer. 

Anonymkode: 08bcf...e44

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tenker at f eks Sigdal med 2500 innbyggere skal ha helsepersonell til 12500 hele tiden? Og hvem tenker du skal betale det?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk! Beste Erna har funnet på på en stund! De har raided butikkene og stukket på påskeferie..Det der er ikke hjemmekontor, pelle seg tilbake. 

Anonymkode: f105a...318

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Godhelg2019 skrev:

Tror du ikke at sivilforsvaret faktisk blir sendt?

Jo, de blir sendt. De som er i sivilforsvaret har allerede fått beskjed om å være klare. Så det beste hadde vært hvis folk hadde reist hjem. Da slipper man å gå fra hyttedør til hyttedør.... 

Anonymkode: 6608a...22d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal de virkelige kaste bort ressursene på dette?

Folk som har hytte i 2020 er rike mennesker som nekter å følge rådene fra myndighetene. Bare synd de ikke skyter med skarpt. 

Anonymkode: 71edf...9ff

• Liker 4
  • Opprett ny...