AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #21 Del Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Martin1985 skrev: Men trener den ikke den indre midtre delen av brystet, som skaper et estetisk fint skille der? Evt andre øvelser du anbefaler for dette? Du kan ikke punkt-trene brystet. Det holder med benkpress. Og/eller hantelpress. «Flies» er en øvelse like meningsløs som «kickbacks» for triceps. Altfor lite tyngde til at det monner. Store styrkeøkninger i basisøvelser som involverer flere store muskelgrupper er tingen. Anonymkode: 3e144...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #22 Del Skrevet 17. mars 2020 15 minutter siden, Martin1985 skrev: Men da skal vel ikke det bakre kneet gå helt ned til gulvet? Nei, det trenger det ikke. Men ganske langt ned. Viktig å få bevegelsen som en senking ned bak, ikke en knedominert bøy. YouTube har masse gode forklaringer på gjennomføringen. Anonymkode: 3b9de...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 17. mars 2020 #23 Del Skrevet 17. mars 2020 Skråbenk er hardere til skuldrene så kjør den forsiktig. Jeg har helt kuttet ut den for 20 år siden. Unødvendig øvelse som bare stresser skuldrene mere enn gevinsten du får av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 18. mars 2020 #24 Del Skrevet 18. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv igjen! Jeg nevnte benkpress som basisøvelser for bryst. Men så skrev jeg også i samme innlegg at man kan kjøre andre øvelser for bryst/triceps og skuldre. Selvsagt kan man ta skråbenk i stedet for benk for bryst, uten at jeg ser poenget. Hantelpress er selvsagt et fullgodt alternativ. Man kan ta armhevinger på knyttneven med ryggsekk med vekter på også om man foretrekker det. Anonymkode: 3e144...70f Usikker på hvorfor du fortsatt snakker om benkpress, når TS sier at han kun har manualer tilgjengelig. Men sett bort ifra det, hvorfor må inkluderingen av skråbenk med hantler eksludere benkpress? Hvorfor er det enten eller? Man kan fint gjøre begge deler. Ser at du f.eks. er tilhenger av dips, men ikke skråbenk - hvorfor det? I den ene presser man skrått nedover; i den andre skrått oppover. Begge belaster forside skulder og triceps, men de har noe ulik belastning på brystet (pga. utspring fra kragebeinet og helt rundt og ned til sternum). (Merk at jeg heller ikke sier at man kan trene "innsiden av brystet"). Enig i at armhevninger er en super øvelse, siden den trener enda mer core + serratus om man presser skulderbladene fram i toppen av øvelsen. Likevel synes jeg det er rart at du forsvarer deg ved å si "jeg sier man kan kjøre andre øvelser for bryst", samtidig som du avfeier alt annet enn benkpress i alle de andre innleggene dine: På 15.3.2020 den 11.24, AnonymBruker skrev: Skråbenk er unødvendig. Anonymkode: 3e144...70f 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tulleøvelse som du kan droppe. Anonymkode: 3e144...70f Folk her må slutte å tro at det er én øvelse som gjelder for alt og alle. Om man ikke konkurrerer i styrkeløft, er det ingen enkeltøvelser som er must. Det finnes variasjoner i alle basisøvelser som så å si er fullgode, i noen tilfeller bedre. Jeg har sagt det før og sier det igjen, og jeg har henvist til det Greg Nuckols sier. Om målet er muskelvekst og generell styrke, så er hantelpress (både rett og skrå) bedre enn benkpress pga. større leddutslag og mer stabilisering. Om man trener for muskelvekst og ønsker et optimalt volum (f.eks. et sted mellom 10-20 sett avhengig av nivå), så er det definitivt rom for flere øvelser enn én. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå