Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest snart prøverør...
Skrevet

hei...

vi skal igang med prøverør om ca 5mnd,har vært prøvere i ca 3,5år og jeg har pcos... er det noen som er i samme situasjon som meg og hvor mange av dere har der lykktes for? fikk beskjed att det gikk bra for 1 av 4 og da er jo sjangsen ikke så særlig stor...hvordan takkla dere hele prosessen. med nesespray og sprøytestikking...får helt hette,er så redd for att det ikke skal lykkes dette heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 av 4 er 25 % tjanse. Synes ikke det var så dårlige odds jeg.

For IVF uten forklaring på manglende fruktbarhet er tjansen 30%.

Så differansen var da ikke så stor.

Medisinering taklet jeg ganske fint. Ble litt tåkete av nesesprayen , men det normaliserte seg straks jeg begynte med sprøyter.

Synes egentlig det var enspennende og fin tid, inntil det strandet selvfølgelig.. Men jeg merket ingen ting til alle skrekkhistoriene du lett kan høre :-)

Masse lykketil til dere!

Klem

Gjest snart prøverør...
Skrevet

Takk for det...Jeg håper jo det går bra så klart,men jeg er litt sånn at jeg tenker negativt for att jeg ikke skal bli for skuffa hvis det sku gå galt.

Jeg har en søster som har gått igjennom det samme ,så jeg vet jo litt,men jeg vet og har sett hvordan det påvirka henne,men alikevel er vi to helt forskjellige personer så jeg tror ratt jeg takler det annerledes.

.men de klarte det jo på egenhond etter 6år de da og nå har de ei nydelig og utrolig rampete jente på 2,5år...

Skrevet

Hei. Vi har hatt et (mislykket) forsøk. Det gikk helt greit, og var absolutt ikke avskrekkende. Jeg fikk nesten ingen bivirkninger av medisinene. Var litt trøtt et par dager, men trøtt er jeg jo ofte ellers også, så det gjorde ingenting! Jeg var nesten litt bekymret for at jeg ikke merket medisinene noe, men det er visstnok helt vanlig å ikke ha noen bivirkninger...(selv om jeg har hørt historier om folk som har fått voldsomme humørsvingninger allerede fra første spray!). Sprøytene gikk veldig fint synes jeg! Var nervøs første dagen, men kjente nesten ikke stikket...og jeg er veeeldig pysete på sånt! Som Snuppelure sa, var egentlig hele perioden ganske spennende, og man er jo veldig forventningsfull! Men så er det selvfølgelig en gigantisk nedtur når det ikke går, og det er jo ikke så fristende å skulle gå gjennom det på nytt, men det kan jo godt være at dere lykkes på første forsøk, og da er det jo virkelig verdt det! Lykke til!!

Skrevet

Skriver under på Cinzias innlegg. Men vi har vært gjennom 3 forsøk og alle tre negative. Det var en enorm skuffelse etter forsøk nr. 2. Ikke fullt så stor etter forsøk nr. 3. Da tror jeg vi hadde sørget fra oss på forsøk 2. Vi er nå i gang med adopsjonsprosess og lykkelige for det :-)

Gjest snart prøverør...
Skrevet

Det var jo leit da,men samtidig kjempe spennende med adopsjon... Hva var det som ikke gikk bra da,hvis jeg kan spørre?...

Vi og har tenkt på adopsjon hvis ikke prøverør går bra,men det blir hverfall 5år til...Synes alt koster så veldig mye,og trenger tid til å spare opp nok.Betalke ned litt lån på hus,men vi får det til.

hVOR MYE VAR DET DERE BETALTE FOR HVERT FORSØK MED PRØVERØR?

Skrevet

På St:olav hvor vi var betaler du 3000,- for 3 forsøk. Så må du betale en egenandel på 15.000,- for medisiner. Det som kommer over det må du legge ut for og får igjen via TrYgdekontoret.

Hva som skjedde? Vel, eggene festet seg ikke. Noe mer enn det vet vi ikke og de sier det bare er sånt som skjer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...