Gå til innhold

ingen tvil om at janteloven kommer enda bedre til uttrykk nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

via nordmenn, som sitter på pc og skal belære andre og kritisere noen som gjør det og det... 

Anonymkode: dc422...81a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja nå er det mange som vet best! Til å le av!

• Liker 1
Skrevet

Tror vi må prøve å forstå at folk takler ting forskjellig. Noen blir "maniske" når de opplever det de oppfatter som kriser, mens andre "fryser" og blir både forvirret, redde og nærmest handlingslammet. Det hjelper ikke å kjefte, rope opp om "blod på hendene" og karma og hevn. Det blir helt spinnvill.

Jeg mener at enhver kan skjønne hva helsemyndighetene anbefaler, og at alle bør følge det! Men så får åpenbart noen panikk og handler helt irrasjonelt. Det hjelper ikke å latterligjøre og kjefte. Har vel vært litt syrlig selv, men det har gått opp for meg at å oppføre seg saklig er bedre. 

Kan skjønne man blir oppgitt, frustrert og sint på andre; jeg kan også bli det nå. Men jeg tror bare ikke å kjefte hjelper.

• Liker 1
Skrevet

TAKK! Akkurat dette jeg også tenker. 

Facebook florerer av delte artikler, store bokstaver og utropstegn. Alle vet best, og det man gjør blir feil uansett. 

Så mye kalling og stygge ord som blir brukt om folk at jeg tenker mitt om de som velger å skrive slike ting....

Skrevet

Ah ja janteloven den alle som ikke tåler kritikk bruker når de blir kritisert. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva har dette med Janteloven å gjøre?

Folk blir forbannet når andre ikke klarer å følge sterke anmodninger, og når dette får konsekvenser for hele befolkningen. Har lenge observert at nordmenn oppfører seg slik, blant annet ved noe så banalt som boarding av fly. Det gis klar beskjed om at boarding starter bakerst og oppgir seteradene dette gjelder, likevel er det en haug som sitter ganske langt fremme som prøver å presse seg inn i første pulje. Når de så klarer dette, skal de stå og blokkere midtgangen for dem som faktisk ble bedt om å boarde først. Andre lands reisende klarer stort sett å forholde seg til slike enkle regler. 

Jeg driter i om folk har en hytte de kan reise til, jeg har et feriehus på den franske Riviera, men det ville ikke falt meg inn å trosse reiseråd og dra dit bare fordi grensen  ikke er stengt enda.

Anonymkode: d15bf...0f1

• Liker 1
  • Opprett ny...