AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Jeg er alene med sønnen min og har en samfunnskritisk jobb. Jeg er nødt å benytte meg av barnehage for å jobbe. Flere der ute som gjør det ? Får dere dårlig samvittighet også? Føler jeg blir dømt opp i mente for å gjøre det.. Anonymkode: d6341...5bb 1
Gjest Jeeeeeeea Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Jeg skjønner at du føler det sånn, men jeg skjønner ikke at andre dømmer deg. Det er ikke greit. Du sier det selv; du har en samfunnskritisk jobb - samfunnet er avhengig av deg! Tusen takk for innsatsen din.
Lille-pus Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Den barnehagen du bruker er nå satt opp nøyaktig for barna v foreldre med jobber som din. Du føler, men er det noen som i klartekst har sagt det til deg da? Hvis det bare er ting du leser, f.eks. på KG så skal du ikke tro KG på noen måte reflekterer den store majoritet av befolkningen. 9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Jeg tviler på at noen dømmer deg. Barnet ditt går jo i barnehagen slik at du kan hjelpe de syke... Anonymkode: 14898...852 9
petterm Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Hvorfor det? Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du har en samfunnskritisk jobb. 14
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 enig med hun ☝️ Anonymkode: b364c...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Først av alt: Tusen takk for jobben du gjør! Og: Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Skjønner IKKE at folk skal dømme deg. Om alle skulle hatt barna hjemme og fulgt alle råd, hadde ingen kunnet vært på jobb og tatt vare på dem som trenger det. Du gjør en super innsats! Anonymkode: 14628...dcb 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 Far til barnet mitt ble sint for at jeg gjør det nå, han bor langt unna meg og uaktuelt å sende barnet dit far er nå. Han bor i et område med mye smitte. Der jeg bor er det kun 1 smittet og den personen er isolert siden han kom hjem fra østeriket. Tenker bare at folk kommer til å dømme meg for å prioritere jobben framfor å passe barnet. ts Anonymkode: d6341...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 Du skal ikke ha dårlig samvittighet!! Anonymkode: f022b...22d 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 Du prioriterer ikke jobben over barnet! Samfunnet trenger deg, du er ikke i karantene eller permittert. Skulle du valgt å ikke gå på jobb så kan du miste jobben din.. Jeg forstår virkelig ikke at noen skulle kunne dømme deg. Isåfall er det noen virkelig lite intelligente mennesker. Du må gå med god samvittighet, barnet ditt vet at du elsker det. Ma nesten spørre, har noen gitt uttrykk for at du bør ha dårlig samvittighet siden du tenker sånn? Tenker du selv slik om andre med samfunnskritiske jobber som må ha barnet sitt i barnehage? Anonymkode: 4e74c...a02 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 Ingen dømmer deg. Det er helt naturlig. Vi er glad for at du fortsetter i din samfunnskritiske jobb, det må du bare. Vi passer godt på barnet ditt. - Hilsen barnehageansatt på jobb i disse tider Anonymkode: 7fa1e...292 9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker said: Far til barnet mitt ble sint for at jeg gjør det nå, han bor langt unna meg og uaktuelt å sende barnet dit far er nå. Han bor i et område med mye smitte. Der jeg bor er det kun 1 smittet og den personen er isolert siden han kom hjem fra østeriket. Tenker bare at folk kommer til å dømme meg for å prioritere jobben framfor å passe barnet. ts Anonymkode: d6341...5bb Da bor vi på samme plass. 😊 Dette skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Barnehagen er åpen for at mennesker med samfunnskritisk jobb. Anonymkode: 26167...729 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 Både jeg og mannen min har samfunnskritiske jobber og må bruke barnehagen for å kunne gå på jobb. Det har jeg ikke dårlig samvittighet for, hvorfor skulle jeg ha det? Vi går jo på jobb for å hjelpe andre mennesker. Anonymkode: 95e2c...abf 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Skrevet 14. mars 2020 Jeg må også det. Har også dårlig samvittighet. Men, jeg jobber i helsevesenet og må hjelpe til der. Tenker dette blir en «snakkis» hos pedagogene.. Anonymkode: 8b1e1...bf5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Skrevet 14. mars 2020 Jeg jobber i butikk og min 10 åring må sitte hjemme alene 07.30 - 17.30 hver dag fremover..... Tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet. Han har i tillegg autisme så er på nivå med en 7 åring og ikke flink til å finne seg mat og drikke. Anonymkode: d2e00...38e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg må også det. Har også dårlig samvittighet. Men, jeg jobber i helsevesenet og må hjelpe til der. Tenker dette blir en «snakkis» hos pedagogene.. Anonymkode: 8b1e1...bf5 Det blir virkelig ingen snakkis. For dere som har samfunnskritiske jobber er vi bare GLADE for at dere benytter dere av plassen. De eneste som skaper en "snakkis", er vel folk som prøver alt de kan å benytte seg av plassen når de åpenbart IKKE har samfunnskritiske jobber etter lista. Anonymkode: 7fa1e...292 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 Tusen takk for at du er med på å holde Norge på beina i denne uvirkelige situasjonen vi er i! Jeg og mange andre er takknemlig for jobben du gjør, og den jobben kunne du ikke gjort om du måtte vært hjemme med barn. Barnet har det fint i barnehagen, og stenging av barnehagene har fortsatt god effekt. Det er tross alt myyyye mindre barn i barnehagen nå. Og de er superobs på hygiene og forebygging av smitte. Uten folk som deg, så hadde dette fått mye større negative konsekvenser for Norge. TUSEN TAKK!! ❤️❤️❤️ Anonymkode: 749c8...cd7 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i butikk og min 10 åring må sitte hjemme alene 07.30 - 17.30 hver dag fremover..... Tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet. Han har i tillegg autisme så er på nivå med en 7 åring og ikke flink til å finne seg mat og drikke. Anonymkode: d2e00...38e Hvis barnet ditt har en diagnose som tilsier at han ikke kan være alene så har du rett på barnepass. Ring rektor på skolen å snakk med han/henne. Anonymkode: d6341...5bb 14
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 Takk for alle støttende meldinger ❤️ Følte meg mye bedre nå. ts Anonymkode: d6341...5bb 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet ditt har en diagnose som tilsier at han ikke kan være alene så har du rett på barnepass. Ring rektor på skolen å snakk med han/henne. Anonymkode: d6341...5bb Barnet mitt klare seg. Elsker å game, og nyter stillheten. Det blir bare mange telefoner og mat gjøres klar i forveien slik at jeg kan veilede. Og skjer det noe så har jeg pleid å kjøre hjemom en tur, men det er selvfølgelig ingen god følelse når det er så mange timer. Hvis dette pågår for lenge nå så kommer jeg til å be om redusert arbeidstid slik at jeg kan komme hjem i 3 tiden. Anonymkode: d2e00...38e 1
Anbefalte innlegg