Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan man kjøpe originale malerier fra kjente kunstnere?

Hvis kopier av malerier av en kjent kunstner går for 20.000 forventer jeg at originale malerier kanskje koster noen tusen mer?

Har noen av dere greie på kunst og verdier?

Anonymkode: 14f3f...719

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå for flere ti talls millioner, kommer jo helt an på hvem maleren er.

Skrevet

På gallerier og utstillinger får man kjøpt originale malerier. Men er også og få kjøpt privat uten at jeg helt vet hvilke forbindelser det går gjennom. 

Det er vanskelig å anslå pris på den summen du nevner, men 100 000 +?

Og så kommer det an på hvor "store" kunstnere du er ute etter 

AnonymBruker
Skrevet

Har et maleri hvor jeg ser at kunstneren selger for 3.000 kr. når jeg søker på kunstner + original + pris. Det er vel en stor forskjell på om de prisene og bildene jeg får opp er originale eller masseproduserte. 3.000 for bildet i seg selv er noe annet enn om det er 3.000 fordi det er en kopi; hvordan blir da den % vise endringen opp til originalverdi? Dobbelt så mye?

Gjelder ikke kjente kunstnere, men kunstnere folk har hørt om hvis man spør litt i kunstneriske kretser.

Anonymkode: 14f3f...719

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk gallerier og kunsthandlere. Og også på kunstnerens egen hjemmeside. Pris på kunst kan variere noe enormt. Noen bilder (trykk) kommer i et større opplag, og koster derfor også mindre enn ett enkeltstående maleri f.eks. Samme kunstner kan også ha bilder i helt ulike prisklasser. Gå på en utstilling og se. Jeg var nylig innom en utstilling hvor ett av bildene lå på ca 4000kr og et annet på 140000kr. Kjent kunstner, men navnet er borte for meg akkurat nå. 

Anonymkode: 2ea0e...c84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...