Gå til innhold

Dere som stemte Høyre - hva synes dere nå om corona-konsekvensene som manglende intensivplasser og smittevernutstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyre har bygget ned sykehusene siden de kom i regjering. Vi har ikke stort nok lager av smittevernutstyr for pandemien som kommer. Allerede nå er smittevernutstyret begynt å gå tomt. Hva tror dere skjer når pandemien slår til med full styrke? 

Antallet intensivplasser har blitt kuttet kraftig. Det kuttes og kuttes i helsevesenet. 

Har dere tenkt til å legge dere inn på Volvat om dere får alvorlig lungesvikt pga dette viruset? En slik intensivplass vil koste flere hundre tusen per DØGN. Dessuten tilbyr de ikke slike tjenester. Privatiseringen av helsevesenet er jo strålende, ikke sant? Er det riktig at dere skal ta opp plasser i det offentlige helsevesenet slik at andre ikke får hjelp? Først reiser dere på skitur til Italia og Østerrike, bringer smitten tilbake til Norge og så skal det offentlige betale sykehusregningen deres? Og de dere har smittet blir bare overlatt til seg selv når kapasiteten sprenges?

Dere ville heller ha et land som står uten ressurser og beredskap til å håndtere denne pandemien enn å betale formueskatt og arveavgift. 

Jeg skjemmes over slike landsmenn.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høyre har ikke regjert alene.

Anonymkode: a70f7...6d9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer ikke Høyre, kommer aldri til å stemme på noen av de partiene som nå er store. Men. 

Jeg synes ikke nødvendigvis det er så ille. Eller joda, det er ille, men det er ikke høyreregjeringen jeg klandrer. Problemet er nordmenn generelt. Vi er for naive, og opptatt av kapital og egen vinning. 

Anonymkode: 9c06e...80a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forbanna på kineserne som faen ikke klarer å spise normalt, og som sprer virus til hele verden. Det er ikke Høyre sin feil at kinesere ikke tenker på andre enn seg selv. 

Anonymkode: 20f2a...6d5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det hadde vært just det samme hvem enn som hadde regjert. Vi nordmenn er naive, og klarer/vil ikke rette oss etter regler hvis ikke det passer oss personlig.

Anonymkode: cd00a...1f5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du tror ting ville vært mye bedre med en Ap-regjering? Selvfølgelig ikke. Uansett hvem som hadde sittet med makten, så ville de ha vært like tafatte.

Anonymkode: 81bdd...883

• Liker 6
Skrevet

Generelt sett bør man vente med å ta slike krangler når situasjonen er under kontroll.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er forbanna på kineserne som faen ikke klarer å spise normalt, og som sprer virus til hele verden. Det er ikke Høyre sin feil at kinesere ikke tenker på andre enn seg selv. 

Anonymkode: 20f2a...6d5

Høyre elsker globaliseringen og outsourcer nesten alt vi har, hovesakelig til Kina. Det er slike partier som har gjort oss avhengig av Kina. At man ikke lærer av de x antall andre pandemiene som har begynt i Kina er absurd. Man kan ikke kontrollere kulturer som er fjernt fra ens egen, men man kan stenge grensene og være selvforsynt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det her er ikke høyre sin skyld. Det er folket sin skyld. Det noe i det med 'man tåler så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv'.. Folk har ikke brydd seg så veldig mye med helsevesenet. Er man ikke sykehuskrevende-syk, eller er pårørende til alvorlig syke selv, så bryr man seg rett og slett ikke. Og de er majoriteten. Majoriteten har neglisjert helsevesenet. Man bryr seg ikke om de eldre får ordentlig mat, man bryr seg ikke om helsekøer eller sykepleiermangel.  

Men NÅ er tiden inne for å blir redde, og da retter man pekefingeren mot alle andre enn seg selv. 

Anonymkode: 9ccf4...48d

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ting ville vært mye bedre med en Ap-regjering? Selvfølgelig ikke. Uansett hvem som hadde sittet med makten, så ville de ha vært like tafatte.

Anonymkode: 81bdd...883

Sykehuskapasiteten hadde iallefall ikke vært kuttet til fordel for kutt i arveavgift. Dette vet vi helt sikkert. Dessuten har nå Oslo stengt blant annet Kielfergen og prøver å få regjeringen til å stenge grensene, mens Erna nekter. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, uranus skrev:

Sykehuskapasiteten hadde iallefall ikke vært kuttet til fordel for kutt i arveavgift. Dette vet vi helt sikkert. Dessuten har nå Oslo stengt blant annet Kielfergen og prøver å få regjeringen til å stenge grensene, mens Erna nekter. 

Hvor står det at Erna nekter? Klarer du ikke å være såpass objektiv at du kan la være å tolke alt i hytt og vær?

Det kommer en pressekonferanse kl 18, tipper at det er en melding om at grensene stenges.

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at Erna nekter? Klarer du ikke å være såpass objektiv at du kan la være å tolke alt i hytt og vær?

Det kommer en pressekonferanse kl 18, tipper at det er en melding om at grensene stenges.

Det har vært foreslått i flere dager av Raymond Johansen nå men Erna mener det var så søtt at en dame hentet sine gamle foreldre i utlandet hjem til Norge og at flere burde komme hjem. Så regjeringen er uansett alt for sent ute om de gjør det nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, skrue skrev:

Generelt sett bør man vente med å ta slike krangler når situasjonen er under kontroll.

Ja, men det kan ta tid.

Anonymkode: 40c2c...fbf

Gjest Villfisker
Skrevet

Jeg tenker vi ville hatt tilnærmet lik situasjon, uansett hvem som hadde sittet i regjering. Myndighetene var treige, og media la saken fram på en måte, som gjorde at mange ikke tok det på alvor med en gang. Men det er også folks innstilling og oppførsel som gjør at smitten har kommet så langt som den har. For ordens skyld. Jeg stemte ikke høyre.

Skrevet

Jeg er vel faktisk enda mer sjokkert over at de nå, midt i en svært krevende situasjon, i fullt alvor foreslår å sende en stor del av regningen til vanlige arbeidsfolk som blir permittert! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er medlem i Arbeiderpartiet og syntes svært lite om det å skulle slå politisk mynt på denne situasjonen. Evaluere beredskapen kan vi gjøre i etterkant. 

Anonymkode: f78ae...76b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi skulle vært 100% forberedt på enhver situasjon til enhver tid, ville oljefondet vært tomt. 

Som mange påpeker - evaluering må skje i etterkant, og grep må nok gjøres. Akkurat som etter Utøya, som også var en helt ny og uventet situasjon. 

Anonymkode: 7d664...413

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skuffet over at vi var så dårlig forberedt og har håndtert det så dårlig. Jeg syns det er helt horribelt hvor lite styring det har vært fra toppen, og at så mye har blitt lagt på kommunene. 

Erna var også helt fraværende veldig lenge, men det er jo sånn hun er. 

Men jeg tror ikke det har så mye med partipolitikk å gjøre. Heller en sånn selvgod tanke om at selvfølgelig skal vi planlegge for krise og pandemi, "men det skjer ikke oss". 

Når dette går over forventer jeg en jævla oppvask. 

Anonymkode: e95d8...cfb

• Opprett ny...