AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #81 Del Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, NordicViking skrev: Satellittbilder viser angivelig massegraver i Iran, der de som er døde av koronaviruset er begravet. Det er all grunn til å anta at det finnes store mørketall, og at mange land underrapporterer antall døde. (Kilde) 😂 Og space.com er en seriøs kilde?? Tror du seriøst det? Anonymkode: 4d9d9...f62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 15. mars 2020 #82 Del Skrevet 15. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂 Og space.com er en seriøs kilde?? Tror du seriøst det? Anonymkode: 4d9d9...f62 De siterer Washington Post. Er det en seriøs nok kilde for deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #83 Del Skrevet 15. mars 2020 Forskerne i England signerer et høflig opprop/brev om at regjeringen må innføre mye strengere covid-tiltak av frykt for at helsevesenet skal bryte sammen. Med de samme begrunnelsene som vi tok her i Norge. https://www.theguardian.com/uk-news/2020/mar/14/scientists-urge-government-to-enforce-social-distancing-now Anonymkode: 724da...e43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #84 Del Skrevet 15. mars 2020 Det er så vanskelig å bo i Storbritannia nå. Jeg jobber hjemmefra og blir hjemme, men typen er musiker og spiller mye på bar. Han spilte en del over helga, og det var helt stappfullt på utestedene, og ingen brydde seg, sa han. Folk tok på hverandre, danset tett, delte drinker, kysset fremmede osv. Han prøver å gå inn og ut så fort han kan, bare stå på scenen og holde seg unna folk, men det er jo likevel en utsatt posisjon. Problemet er at hvis han blir hjemme fra og med nå, finnes det absolutt ingen form for støtte fra staten, og hvis Storbritannia skal begynne å isolere folk om et par måneder, kan han risikere å gå flere måneder uten ett øre å leve på. Det er et svært vanskelig valg å skulle havne i total økonomisk ruin for både ham og barna han betaler barnebidrag for, spesielt når staten ikke gir noe støtte til det. Jeg tror det er mange i Storbritannia som føler det samme, i tillegg til de som bare ikke bryr seg, som flere av de vi kjenner. Det kommer til å bli en tøff tid framover. Anonymkode: 2fa71...e71 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #85 Del Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er så vanskelig å bo i Storbritannia nå. Jeg jobber hjemmefra og blir hjemme, men typen er musiker og spiller mye på bar. Han spilte en del over helga, og det var helt stappfullt på utestedene, og ingen brydde seg, sa han. Folk tok på hverandre, danset tett, delte drinker, kysset fremmede osv. Han prøver å gå inn og ut så fort han kan, bare stå på scenen og holde seg unna folk, men det er jo likevel en utsatt posisjon. Problemet er at hvis han blir hjemme fra og med nå, finnes det absolutt ingen form for støtte fra staten, og hvis Storbritannia skal begynne å isolere folk om et par måneder, kan han risikere å gå flere måneder uten ett øre å leve på. Det er et svært vanskelig valg å skulle havne i total økonomisk ruin for både ham og barna han betaler barnebidrag for, spesielt når staten ikke gir noe støtte til det. Jeg tror det er mange i Storbritannia som føler det samme, i tillegg til de som bare ikke bryr seg, som flere av de vi kjenner. Det kommer til å bli en tøff tid framover. Anonymkode: 2fa71...e71 ❤️ Lykke til. Hilsen musiker i Norge i samme situasjon som din kjæreste, som i det minste kun forsørger seg selv og har en bufferkonto som rekker i ca 4 måneder... [Folk med enkeltpersonsforetak i Norge har heller ikke rett på dagpenger fra staten. Dette gjelder svært mange frisører, fysioterapauter, lyd/lysteknikere, event-arrangører osv som nå ikke har et sted å levere varene sine. Jeg kjenner flere som frykter økonomisk ruin her også] Anonymkode: 91a00...5c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 15. mars 2020 #86 Del Skrevet 15. mars 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner, innhold med opphavsrett og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #87 Del Skrevet 15. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: ❤️ Lykke til. Hilsen musiker i Norge i samme situasjon som din kjæreste, som i det minste kun forsørger seg selv og har en bufferkonto som rekker i ca 4 måneder... [Folk med enkeltpersonsforetak i Norge har heller ikke rett på dagpenger fra staten. Dette gjelder svært mange frisører, fysioterapauter, lyd/lysteknikere, event-arrangører osv som nå ikke har et sted å levere varene sine. Jeg kjenner flere som frykter økonomisk ruin her også] Anonymkode: 91a00...5c3 Tusen takk. Han jobber enn så lenge, men har lyst til å stoppe neste uke, men problemet er at stedet han jobber for er helt hensynsløst. Sønnen hans er bartender i puben han spiller mest på. Han (sønnen) har nå fått sterke symptomer. Vondt å puste, sterk hoste, feber, men han har fått beskjed om at han får sparken om han ikke kommer på jobb i dag. Det er ekstremt vanskelig i dette landet nå Anonymkode: 2fa71...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 20. mars 2020 #88 Del Skrevet 20. mars 2020 Fra i dag fredag stenger alle skoler i Storbritannia. Ser ut til at britene nå gjør som mange andre europeiske land. (BBC) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #89 Del Skrevet 20. mars 2020 På 14.3.2020 den 17.31, AnonymBruker skrev: Nettopp. Vi utsetter det uungåelige over ukjent lang tid, mens UK går på med krum nakke. Anonymkode: cb255...d4c UK ofrer ikke hele samfunnsøkonomien, og private folks økonomi for å redde 15 gamlinger... Vi har litt å lære av dem!!! Anonymkode: 6b154...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #90 Del Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: UK ofrer ikke hele samfunnsøkonomien, og private folks økonomi for å redde 15 gamlinger... Vi har litt å lære av dem!!! Anonymkode: 6b154...54d Hvor mange har dødd av covid-19 de to siste ukene i Italia sa du? Anonymkode: 2e6e9...2b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #91 Del Skrevet 20. mars 2020 Snakk om å stenge puber osv. i dag. I hvert fall i London. Pressekonferanse igjen klokka seks. Håper det skjer. Vil si at rundt halvparten av pubene har stengt av egen fri vilje hittil. Anonymkode: 2fa71...e71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #92 Del Skrevet 20. mars 2020 Det heter ikke corona. Det heter currona. Med dobbelt r (kinesisk navn) Anonymkode: 4b93c...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eediyat Skrevet 20. mars 2020 #93 Del Skrevet 20. mars 2020 På nyhetene nå at alle restauranter, pubber, nattklubber, kaféer, sportssenter og treningssenter stenger fra og med i kveld. Alle supermarked som Tesco, Sainsburys og Asda har endret åpningstider fra 24-7 til 06-22, men det hjelper pent lite når hyllene er tomme innen klokka 08 på morgenen. Offff... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #94 Del Skrevet 20. mars 2020 Stenger pubene her nå, men jeg vet fortsatt om puber som holder åpent. Jeg kritiserte en pub på Facebook. De slettet kommentaren min og blokkerte meg. Lite etterpå spurte de typen min (musiker) om han kan spiller der i helga! Men det meste stenger nå, heldigvis. Anonymkode: 2fa71...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg