Frøkensina Skrevet 14. mars 2020 #61 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du kilder på dette? Anonymkode: cb255...d4c Det stod i La Repubblica for noen dager siden. Tar litt tid å grave det fram igjen, men kan prøve senere. Jeg har lest litt italienske nyheter med jevne mellomrom. Du må gjerne prøve selv og det går fint å bruke google translate, best fra italiensk til engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #62 Del Skrevet 14. mars 2020 Men, blir man immune mot dette? Anonymkode: 527a4...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #63 Del Skrevet 14. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Men, blir man immune mot dette? Anonymkode: 527a4...8ee Det er det vel ingen som vet ennå. Storbritannia gambler på det. Anonymkode: 2fa71...e71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #64 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men, blir man immune mot dette? Anonymkode: 527a4...8ee Det er et coronavirus. Samme familie som forkjølelsesvirus, man blir faktisk immun mot forkjølelse etter å ha hatt det. Problemet er bare at viruset endrer seg så mye, så ofte at immunforsvaret ikke kjenner det igjen mellom endringene. Dermed blir man forkjøla til stadighet. Hvis dette viruset ikke endrer seg mye vil man bli immun, om det endrer seg vil alle kunne få det flere ganger Anonymkode: 33fdb...ef2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #65 Del Skrevet 14. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, - de som hittil har omkommet i Norge var meget syke fra før av, og hadde trolig omkommet i løpet av de neste dagene uansett. Det ene dødsfallet er til og med tvilsomt, da institusjonen der vedkommende bodde ikke mistenkte korona, men ett naturlig dødsfall, men det ble allikevel tatt prøve av avdøde, som var positiv. Mediene har hauset opp denne sykdommen til de grader, og ingen ansvarlige tør å ta til motmæle fordi de er redde for å bli stemplet som uansvarlige, og få folkets vrede mot seg. Hadde ikke media hauset opp dette så inn i helvete hadde viruset passert nesten ubemerket, og nesten alle hadde utviklet immunitet. Nå blir jo hele Norges økonomi lagt i grus, og vi må bruke ett tosifret antall år for at nasjonen skal komme opp på samme nivå igjen. Anonymkode: 4d9d9...f62 Jeg forstår at du kan finne på å si noe slikt når du skriver så mye tull som du gjør... Du burde skamme deg! Anonymkode: 3e6e7...499 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #66 Del Skrevet 14. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, - de som hittil har omkommet i Norge var meget syke fra før av, og hadde trolig omkommet i løpet av de neste dagene uansett. Det ene dødsfallet er til og med tvilsomt, da institusjonen der vedkommende bodde ikke mistenkte korona, men ett naturlig dødsfall, men det ble allikevel tatt prøve av avdøde, som var positiv. Mediene har hauset opp denne sykdommen til de grader, og ingen ansvarlige tør å ta til motmæle fordi de er redde for å bli stemplet som uansvarlige, og få folkets vrede mot seg. Hadde ikke media hauset opp dette så inn i helvete hadde viruset passert nesten ubemerket, og nesten alle hadde utviklet immunitet. Nå blir jo hele Norges økonomi lagt i grus, og vi må bruke ett tosifret antall år for at nasjonen skal komme opp på samme nivå igjen. Anonymkode: 4d9d9...f62 Bare basert på hva som har skjedd i andre land så er dette feil. Problemet er at viruset kaaaanskje ikke er så farlig i seg selv, selv om det har en høy dødsrate for særlig de eldre og syke, men at immuniteten er så lav. Det betyr at så utrolig mange blir syke samtidig, og en relativt mye høyere andel enn vanlig blir sykere og mer langvarig syk (= behov for mer avansert behandling lenger) enn det helsevesenet er vant til. Jeg tviler på at det hadde passert ubemerket (det er jo egentlig det Iran prøvde på, og forsåvidt det som skjedde i Italia - ingen tok det seriøst før det plutselig var blodig seriøst). Du kan jo se på hvilke nyheter som lekker fra Iran. Anonymkode: 2d35e...be0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #67 Del Skrevet 14. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var dette Boris Johnson sa var planen på pressekonferansen. At det blir umulig å få med seg folket til å holde full karantene fra nå av til det de regner som "toppen" i midten av mai. Derfor mener de det er best å utsette karantenen. Jeg vet ikke, jeg… Dere andre som bor i UK: Jeg så en artikkel i Guardian i morges om at det var planer om å forby folkeansamlinger fra og med neste helg, men dette ser ut til å være borte nå. Hva skjedde? Anonymkode: 2fa71...e71 Det er vel nå i startfasen at det er mulig å "brenne" ut viruset i populasjonen, det vil si dersom folk som har vært ute og reist holder seg pent hjemme og ikke smitter andre. Boris bør jo sette i gang å ruste opp alle sykehusene i hvert fall, med den slappe strategien der. Huff, hva skjer med britene egentlig? Anonymkode: 724da...e43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #68 Del Skrevet 14. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel nå i startfasen at det er mulig å "brenne" ut viruset i populasjonen, det vil si dersom folk som har vært ute og reist holder seg pent hjemme og ikke smitter andre. Boris bør jo sette i gang å ruste opp alle sykehusene i hvert fall, med den slappe strategien der. Huff, hva skjer med britene egentlig? Anonymkode: 724da...e43 Det er et regnestykke. Rett og slett hvor mange milliarder kroner en skal bruke på å holde liv i all hovedsak en aldrende og skrøpelig risikogruppe. Etisk sett bør en. Samfunnsøkonomisk bør en ikke. Anonymkode: cb255...d4c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #69 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vel, - de som hittil har omkommet i Norge var meget syke fra før av, og hadde trolig omkommet i løpet av de neste dagene uansett. Det ene dødsfallet er til og med tvilsomt, da institusjonen der vedkommende bodde ikke mistenkte korona, men ett naturlig dødsfall, men det ble allikevel tatt prøve av avdøde, som var positiv. Mediene har hauset opp denne sykdommen til de grader, og ingen ansvarlige tør å ta til motmæle fordi de er redde for å bli stemplet som uansvarlige, og få folkets vrede mot seg. Hadde ikke media hauset opp dette så inn i helvete hadde viruset passert nesten ubemerket, og nesten alle hadde utviklet immunitet. Nå blir jo hele Norges økonomi lagt i grus, og vi må bruke ett tosifret antall år for at nasjonen skal komme opp på samme nivå igjen. Anonymkode: 4d9d9...f62 Ja, en kan ikke se vekk fra de fakta at ennå er det ikke 5000 som har dødd av dette på verdensbasis. Anonymkode: cb255...d4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #70 Del Skrevet 14. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, en kan ikke se vekk fra de fakta at ennå er det ikke 5000 som har dødd av dette på verdensbasis. Anonymkode: cb255...d4c Akkurat, ikke akkurat noe høyt tall. Det dør vanligvis ca. 900 hvert år av vanlig influensa bare i norge. Anonymkode: 4d9d9...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 14. mars 2020 #71 Del Skrevet 14. mars 2020 Fullstendig overreagering eller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #72 Del Skrevet 14. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, en kan ikke se vekk fra de fakta at ennå er det ikke 5000 som har dødd av dette på verdensbasis. Anonymkode: cb255...d4c Mange land tester ikke. Og mange land underrapporterer. Så de tallene er dessverre ikke til å stole på. Anonymkode: 79226...a7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eediyat Skrevet 14. mars 2020 #73 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Skottland, og det er det samme her. Kjenner noen som kjente seg litt forkjølet. Han ringte 111 og fikk beskjed om å bli hjemme i syv dager. Han var fly forbannet, for han mister mye jobb, men jeg tror han følger karantenen. Jeg kjenner også folk som hoster i vei og drar på jobb i et serviceyrke og ut på pub hver dag. Selv jobber jeg hjemmefra, så det er ganske enkelt å bare sitte hjemme uansett. Så det er nok store mørketall, men det tror jeg det er overalt. Jeg synes uansett det er fryktelig skummelt å bo i et land som takler dette på en helt annen måte enn noen andre land. Anonymkode: 2fa71...e71 Jeg jobber som senior i helsesektoren, så er nok meget lav terskel her i gården. Var på ASDA nå nettopp, og det er jo helt carnage. Jeg har ikke sett en kylling på flere dager 😂 uff.. skjønner ikke hvorfor folk hamster frukt heller jeg, må da vel begynne å råtne i slutten av neste uke. Lykken er gårdsbutikker med masse frukt og grønt 🙏🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #74 Del Skrevet 14. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat, ikke akkurat noe høyt tall. Det dør vanligvis ca. 900 hvert år av vanlig influensa bare i norge. Anonymkode: 4d9d9...f62 Vi er bare i startgropen, hvorfor er dette så inni hampen vanskelig å forstå for mange? Anonymkode: 349ba...df2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #75 Del Skrevet 14. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et regnestykke. Rett og slett hvor mange milliarder kroner en skal bruke på å holde liv i all hovedsak en aldrende og skrøpelig risikogruppe. Etisk sett bør en. Samfunnsøkonomisk bør en ikke. Anonymkode: cb255...d4c England i et nøtteskall: Survival of the fittest + Keep calm and carry on Ingen bra kombinasjon. Det er de svakeste gruppene i UK, og de fattigste, som kommer til å bukke under. Viruset dreper ikke bare de gamle, det angriper hardt luftveiene til unge også; ser jo en 48-åring som uttaler seg i VG nå; nettopp sluppet ut fra isolat. Han var så så dårlig at han hadde lyst å dø. Anonymkode: 724da...e43 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåleputa Skrevet 14. mars 2020 #76 Del Skrevet 14. mars 2020 Håper det. En person jeg kjenner bestiller deler fra en person som bor «midt i smørøyet» i Kina. Kinapersonen sier også at de har funnet en kur, men det er tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. mars 2020 #77 Del Skrevet 14. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi må huske på at det faktisk ikke er mer enn 5000 døde worldwide av dette ennå... Anonymkode: cb255...d4c Nei, men mange av de overlevende har faktisk fått behandling på sykehus og overlevd nettopp på grunn av behandlingen. Følg med! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #78 Del Skrevet 14. mars 2020 6 minutter siden, Apocalypte skrev: Nei, men mange av de overlevende har faktisk fått behandling på sykehus og overlevd nettopp på grunn av behandlingen. Følg med! Jeg følger med. Du må gjerne poste linker til det du påstår. Anonymkode: cb255...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 15. mars 2020 #79 Del Skrevet 15. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange land tester ikke. Og mange land underrapporterer. Anonymkode: 79226...a7d Satellittbilder viser angivelig massegraver i Iran, der de som er døde av koronaviruset er begravet. Det er all grunn til å anta at det finnes store mørketall, og at mange land underrapporterer antall døde. (Kilde) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #80 Del Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, NordicViking skrev: Satellittbilder viser angivelig massegraver i Iran, der de som er døde av koronaviruset er begravet. Det er all grunn til å anta at det finnes store mørketall, og at mange land underrapporterer antall døde. (Kilde) Ja, vi kan kun stole på våre egne tsll og land vi oppfatter som ærlige. Hittil ser det greit ut i Norge og andre pålitelige land. Men det er klart det går til himmels i land som har dårlig helsetilbud, eldre befolkning og i tillegg ikke vil vise seg som svake ovenfor resten av verden. Iran vil nok være et slikt land. Jeg er heller ikke overbevist om at det går så bra i Kina som de påstår... Anonymkode: cb255...d4c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg