AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #21 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Ja jeg googlet jo først da. Derfor sa jeg at jeg ikke finner det. Har ikke link, men NRK har gjentatt det flere ganger. Altså på TV. Anonymkode: cb255...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #22 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nettopp. Vi utsetter det uungåelige over ukjent lang tid, mens UK går på med krum nakke. Anonymkode: cb255...d4c Vi håper vel at vi kan spre smitten utover i tid såpass at helsevesenet klarer å behandle dem som trenger hjelp. Selvom vi vet at de fleste i Norge også kommer til å bli smittet i løpet de neste månedene/årene. Dette gjør man jo i solidaritet med de svakeste. Det at England faktisk «ofrer» mange i befolkningen er litt sjokkerende. Og det spørs om de kommer til å gjennomføre det, eller gjøre tiltak. Befolkningen må jo på et tidspunkt skjønne hva som foregår. Plutselig havner besteforeldre i en kritisk situasjon, men helsevesenet får ikke hjulpet dem. Vil tro det blir kaotiske tilstander da. Myndighetene svikter egen befolkning. Anonymkode: 03f39...3ae 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #23 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi håper vel at vi kan spre smitten utover i tid såpass at helsevesenet klarer å behandle dem som trenger hjelp. Selvom vi vet at de fleste i Norge også kommer til å bli smittet i løpet de neste månedene/årene. Dette gjør man jo i solidaritet med de svakeste. Det at England faktisk «ofrer» mange i befolkningen er litt sjokkerende. Og det spørs om de kommer til å gjennomføre det, eller gjøre tiltak. Befolkningen må jo på et tidspunkt skjønne hva som foregår. Plutselig havner besteforeldre i en kritisk situasjon, men helsevesenet får ikke hjulpet dem. Vil tro det blir kaotiske tilstander da. Myndighetene svikter egen befolkning. Anonymkode: 03f39...3ae Joda, kun ettertiden vil vise hva som er best. Men UK skal ha for å kjøre på. I Sverige er det mye likt Anonymkode: cb255...d4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uranus Skrevet 14. mars 2020 #24 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, kun ettertiden vil vise hva som er best. Men UK skal ha for å kjøre på. I Sverige er det mye likt Anonymkode: cb255...d4c Skal ha for å kjøre på? Ville du sagt det samme om det var du som ble liggende for å dø fordi helsevesenet var sprengt? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 14. mars 2020 #25 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Jeg har lest saken og det er alarmerende. Det kan være myndighetenes strategi, men ingen har jo uttalt det konkret. Nettopp. Ingen politikere har etter det jeg forstår uttalt at det er dette som er planen. Det ser vel snarere ut til at man nå "lufter tanker" for å se hvilken reaksjon man får. Målet kan være å forberede befolkningen på at mange faktisk kan dø av dette, uavhengig av hvilken plan man til slutt gjennomfører. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 14. mars 2020 #26 Del Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange vil dø. Men en må forstå begrepet "herd immunity". Da har man immune folk til en bølge 2 Anonymkode: cb255...d4c Man vet jo ingenting om immuniteten i etterkant av å ha vært syk med dette viruset enda, det er ikke sikkert det går å oppnå herd immunity. I tillegg er det stor fare for mutasjoner, da vil jo ikke evt immune være det lenger og frykten er også jo flere som får denne sykdommen jo større sjanse er det at viruset kan mutere til noe enda verre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 14. mars 2020 #27 Del Skrevet 14. mars 2020 (endret) 9 minutter siden, NordicViking skrev: WHO anslår at ca. 3,4% av de som blir smittet vil kunne dø. For Storbritannia betyr det at nesten 1,4 millioner kan dø. Om man reduserer dødelighet til "bare" 1%, så er det snakk om rundt 400.000 døde. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange vil dø. Men en må forstå begrepet "herd immunity". Da har man immune folk til en bølge 2 Anonymkode: cb255...d4c Tror de dette offeret er verdt det? Italienere kaller sykehustiltak for "eldres største massakre" England utfordrer det globale helsesystemet Endret 14. mars 2020 av Familytree Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #28 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, uranus skrev: Skal ha for å kjøre på? Ville du sagt det samme om det var du som ble liggende for å dø fordi helsevesenet var sprengt? Jeg vet ikke. Jeg ønsker bare å diskutere Englands tilnærming til dette kontra andre land. Anonymkode: cb255...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #29 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Man vet jo ingenting om immuniteten i etterkant av å ha vært syk med dette viruset enda, det er ikke sikkert det går å oppnå herd immunity. I tillegg er det stor fare for mutasjoner, da vil jo ikke evt immune være det lenger og frykten er også jo flere som får denne sykdommen jo større sjanse er det at viruset kan mutere til noe enda verre. Ja, det er heftig satsning. De har heller ikke kontroll på antall smittede og tester heller ikke. Er på NRK1 nå Anonymkode: cb255...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #30 Del Skrevet 14. mars 2020 Herremin.. dette er et hinsides eksperiment! 😨😭 '60% må smittes for å redde liv' Jeg har bodd i England i fem år og jeg har fulgt med på nyheter for å sjekke hva de skriver om viruset. Jeg har reagert på at de skriver så lite - masse om andre land og veldig lite om tilstanden i eget land. Mine engelske venner kan ikke skjønne hva Norge driver med og hvorfor vi er så hysteriske. Jeg skjønner hvorfor mange tenker det er "business as usual" når viruset underkommuniseres så voldsomt. Anonymkode: a98fb...885 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #31 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herremin.. dette er et hinsides eksperiment! 😨😭 '60% må smittes for å redde liv' Jeg har bodd i England i fem år og jeg har fulgt med på nyheter for å sjekke hva de skriver om viruset. Jeg har reagert på at de skriver så lite - masse om andre land og veldig lite om tilstanden i eget land. Mine engelske venner kan ikke skjønne hva Norge driver med og hvorfor vi er så hysteriske. Jeg skjønner hvorfor mange tenker det er "business as usual" når viruset underkommuniseres så voldsomt. Anonymkode: a98fb...885 Ja, UK vil i etterkant fremstå som geniale eller det stikk motsatte. Det kreves jaggu baller for å avgjøre dette. Anonymkode: cb255...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #32 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg er overbevist om at Storbritannia gjør det rette, og at vi her i landet også skulle ha gjort det samme. Alle vil bli smittet til slutt uansett, og de som er syke fra før vil uansett dø. Nå utsetter vi bare befolkningen for panikk og hysteri, noen får økonomisk kolaps, og masse bedrifter kommer til å gå konkurs. Hvis ikke media hadde skrevet så masse om korona-viruset så hadde alle bare trekt på skuldrene og tenkt at årets influensa var litt hardere enn vanlig. Anonymkode: 4d9d9...f62 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #33 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er overbevist om at Storbritannia gjør det rette, og at vi her i landet også skulle ha gjort det samme. Alle vil bli smittet til slutt uansett, og de som er syke fra før vil uansett dø. Nå utsetter vi bare befolkningen for panikk og hysteri, noen får økonomisk kolaps, og masse bedrifter kommer til å gå konkurs. Hvis ikke media hadde skrevet så masse om korona-viruset så hadde alle bare trekt på skuldrene og tenkt at årets influensa var litt hardere enn vanlig. Anonymkode: 4d9d9...f62 Her kan du ha et veldig godt poeng. Eller ikke, om det går galt... Anonymkode: cb255...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #34 Del Skrevet 14. mars 2020 Vi må huske på at det faktisk ikke er mer enn 5000 døde worldwide av dette ennå... Anonymkode: cb255...d4c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #35 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg har lurt på hvorfor det står så lite om antall smittede og status i England, ja.... nå skjønner jeg jo hvorfor, etter å ha lest deres "strategi" i denne tråden. Det varer vel ikke så lenge før dødstallene begynner å stige der borte, og da skrives det vel litt mer om det... hvis de gidder å teste dødssyke folk en gang da. Tester de ikke, er det jo ingen corona-tall å skrive om....🙄 Anonymkode: 2b43b...f43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #36 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har lurt på hvorfor det står så lite om antall smittede og status i England, ja.... nå skjønner jeg jo hvorfor, etter å ha lest deres "strategi" i denne tråden. Det varer vel ikke så lenge før dødstallene begynner å stige der borte, og da skrives det vel litt mer om det... hvis de gidder å teste dødssyke folk en gang da. Tester de ikke, er det jo ingen corona-tall å skrive om....🙄 Anonymkode: 2b43b...f43 Det vites ikke hvor mange intensivinnleggelser som faktisk hjelper ennå. Om det faktisk er nyttesløst, og det beste er å faktisk la det skure og gå, har mange land brukt hinsides mye resursser på ingenting... Dette er ukjent pr nå. Anonymkode: cb255...d4c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #37 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er ingen som vet hvilken strategi som er best. Det vil fremtiden vise. Og da vil det være fullt av besserwissere som sitter og sier «hva var det jeg sa»... Anonymkode: 79226...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #38 Del Skrevet 14. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er overbevist om at Storbritannia gjør det rette, og at vi her i landet også skulle ha gjort det samme. Alle vil bli smittet til slutt uansett, og de som er syke fra før vil uansett dø. Nå utsetter vi bare befolkningen for panikk og hysteri, noen får økonomisk kolaps, og masse bedrifter kommer til å gå konkurs. Hvis ikke media hadde skrevet så masse om korona-viruset så hadde alle bare trekt på skuldrene og tenkt at årets influensa var litt hardere enn vanlig. Anonymkode: 4d9d9...f62 Hva er dette for en slags holdning??? Anonymkode: 3e6e7...499 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eediyat Skrevet 14. mars 2020 #39 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg bor i England, hadde litt hoste i går, ringte sjefen, ble bedt om 7 dagers karantene. Er alt for mye folk her, NHS har ikke kapasitet til å teste alle. Er du syk? Feber eller hoste? Bli hjemme. De reelle korona-tallene her er nok skyhøy. Likevel lever folk sine vanlige liv med shopping og restauranter. Men doruller? DET skal de hamstre av 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #40 Del Skrevet 14. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er overbevist om at Storbritannia gjør det rette, og at vi her i landet også skulle ha gjort det samme. Alle vil bli smittet til slutt uansett, og de som er syke fra før vil uansett dø. Nå utsetter vi bare befolkningen for panikk og hysteri, noen får økonomisk kolaps, og masse bedrifter kommer til å gå konkurs. Hvis ikke media hadde skrevet så masse om korona-viruset så hadde alle bare trekt på skuldrene og tenkt at årets influensa var litt hardere enn vanlig. Anonymkode: 4d9d9...f62 Tull. De landene som har erfaring med SARS vet hva som skal til for å redusere konsekvensene av viruset på samfunnet og har innført akkurat de samme sanksjonene som Norge nå også har gjort. At UK, på en sårbar øy, kjører et slikt eksperiment mot bedre vitende er bare hårreisende. UK går altså for den venstre kurven her, med sprengt sykehuskapasitet og kaos som resultat. Det kommer til å bli folkeopprør og hasteinnmelding i EU, bare vent: Anonymkode: 724da...e43 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg