Gå til innhold

England gjør lite og ingenting ihh til coronaen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det de som har skjønt det og kommer best ut...?

Og vi andre går bananas og oppnår fint lite?

Dette blir jaggu spennende å følge fremover

Anonymkode: cb255...d4c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er mye snakk om at de skal gjøre noe til uka, forby at mennesker samler seg osv. Er snakk om neste helg etter kritikk fra WHO, men er ikke helt sikker ennå. Jeg bor her og det er ganske surrealistisk.

Anonymkode: 2fa71...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har venner i England som tar livet med ro og som synes nordmenn overdriver. Nå har de begynt å bli litt konspiratoriske og lurer på hva det er den Engelske stat ikke forteller dem 😂

Anonymkode: b1304...543

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som et stort eksperiment fra britiske myndigheter og det kan gå fryktelig galt. Veldig merkelig å forberede befolkningen på at mange kommer til å miste sine nære som Boris Johnson sa og samtidig ikke ta grep for sosial distansering.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg synes det virker som et stort eksperiment fra britiske myndigheter og det kan gå fryktelig galt. Veldig merkelig å forberede befolkningen på at mange kommer til å miste sine nære som Boris Johnson sa og samtidig ikke ta grep for sosial distansering.

Det er et enormt eksperiment. De vil ha 60% smittet så fort de kan.

Dette er over 40 millioner mennesker....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilde på det? 
Dette skriver CNN om saken: https://edition.cnn.com/2020/03/13/uk/uk-coronavirus-response-boris-johnson-intl-gbr/index.html
The reason the UK has held off stricter "social distancing" measures appears to be rooted in the government's prediction that the outbreak may not peak until 14 weeks from now -- and that people will not be willing to drastically alter their ways of life and stick to the new rules for over three months, so there's little point imposing more restrictions just yet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

WHO anslår at ca. 3,4% av de som blir smittet vil kunne dø. For Storbritannia betyr det at nesten 1,4 millioner kan dø. Om man reduserer dødelighet til "bare" 1%, så er det snakk om rundt 400.000 døde. At politikere i det hele tatt vurderer dette er helt ufattelig.

Endret av NordicViking
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, NordicViking skrev:

WHO anslår at ca. 3,4% av de som blir smittet vil kunne dø. For Storbritannia betyr at at nesten 1,4 millioner kan dø. Om man reduserer dødelighet til "bare" 1%, så er det snakk om rundt 400.000 døde. At politikere i det hele tatt vurderer dette er helt ufattelig.

Ja, det er beinhardt å gå ut med dette som utgangspunkt. Ser man på Italia vil dette være noen hinsides dødstall totalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

England har nesten samme antall smittede som Norge, men har 21 døde.
I dag regjeringen kansellerte Premier League da dødsfallet doblet seg på en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Familytree skrev:

England har nesten samme antall smittede som Norge, men har 21 døde.
I dag regjeringen kansellerte Premier League da dødsfallet doblet seg på en dag

De tester ikke folk i UK før de blir innlagt på sykehuset med symptomer. Ref. den fødende kvinnen i London som ble innlagt med lungebetennelse. 

Anonymkode: d5801...201

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frøkensina skrev:

Har du kilde på det? 

Dette skriver CNN om saken: https://edition.cnn.com/2020/03/13/uk/uk-coronavirus-response-boris-johnson-intl-gbr/index.html

The reason the UK has held off stricter "social distancing" measures appears to be rooted in the government's prediction that the outbreak may not peak until 14 weeks from now -- and that people will not be willing to drastically alter their ways of life and stick to the new rules for over three months, so there's little point imposing more restrictions just yet.

Den britiske avisa The Guardian skriver følgende: "To reach herd immunity, about 60% of the population would need to get ill and become immune, according to Sir Patrick Vallance, the government’s chief scientific adviser. Though it could need as much as 70% or more. Even scientists who understand the strategy are anxious."

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilden er NRK. Så det i sted.

Jeg finner det ikke, kan du linke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Jeg finner det ikke, kan du linke?

Har ikke link, men kan fint googles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må jo si jeg begynte å tenke litt når jeg fikk med meg hvordan de tenker i Storbritannia. Hvem har egentlig svaret på hva som er riktig og galt?

Anonymkode: 0984a...a9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
4 minutter siden, NordicViking skrev:

Den britiske avisa The Guardian skriver følgende: "To reach herd immunity, about 60% of the population would need to get ill and become immune, according to Sir Patrick Vallance, the government’s chief scientific adviser. Though it could need as much as 70% or more. Even scientists who understand the strategy are anxious."

Dette eksperimentet er veldig makabert. Hvor mange mennesker innenfor disse 60% kunne overleve? Hvor mange er i risikogruppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må jo si jeg begynte å tenke litt når jeg fikk med meg hvordan de tenker i Storbritannia. Hvem har egentlig svaret på hva som er riktig og galt?

Anonymkode: 0984a...a9a

Nettopp. Vi utsetter det uungåelige over ukjent lang tid, mens UK går på med krum nakke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke link, men kan fint googles.

Ja jeg googlet jo først da. Derfor sa jeg at jeg ikke finner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Familytree skrev:

Dette eksperimentet er veldig makabert. Hvor mange mennesker innenfor disse 60% kunne overleve? Hvor mange er i risikogruppen?

WHO anslår at ca. 3,4% av de som blir smittet vil kunne dø. For Storbritannia betyr det at nesten 1,4 millioner kan dø. Om man reduserer dødelighet til "bare" 1%, så er det snakk om rundt 400.000 døde.

Endret av NordicViking
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Familytree skrev:

Veldig mange vil dø. Men en må forstå begrepet "herd immunity". Da har man immune folk til en bølge 2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...