Gå til innhold

Skal jeg bestille på døren eller gå i butikken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fint gåi butikken, men lurer på om smittefare minsker om jeg benytter meg av levering utenfor døren istedet? 

Anonymkode: 8f8f8...0fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det er vel mindre smittefare vil jeg tro. Men, jeg ser for meg at leveringstjenestene har det travelt nå. Kanskje tenke at du handler selv til fordel for noen som ikke KAN gå på butikken? 

Anonymkode: 59483...5d1

• Liker 3
Skrevet

Tror det er ganske lang leveringstid på de fleste steder - hvertfall de som er typiske nettbutikker. Må såfall være noen som har spesialservice akkurat nå. 

Men hvis du ikke er i karantene er det jo ikke "ulovlig" å gå i butikken. Da følger du tipset om å ikke gå for tett på folk - unngå kollektivt. Kanskje gå i butikken på tidspunkt det ikke er så mye folk (ikke så lett å si nå kanskje) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bestill, da tar du bort kapasitet fra de som faktisk ikke har lov å gå i butikken :)

Anonymkode: 78e50...775

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er i karantene, TS, kan du fint handle selv.

Anonymkode: e1351...75f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kolonial har nå ikke kapasitet til å levere før neste fredag så jeg.

Anonymkode: 502cc...f4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan fint gåi butikken, men lurer på om smittefare minsker om jeg benytter meg av levering utenfor døren istedet? 

Anonymkode: 8f8f8...0fe

Bestilt til døren! 

Anonymkode: 130e3...9d4

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bestill, da tar du bort kapasitet fra de som faktisk ikke har lov å gå i butikken :)

Anonymkode: 78e50...775

Eller vi som ikke kommer ut av døren pga annen kronisk sykdom....Har alltid brukt Kolonial fordi jeg ikke får handlet i butikken selv, men nå har de en ukes leveringstid ser jeg

Anonymkode: 502cc...f4c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De som er i karantene (ikke får gå på jobb el skole) , og som ikke har påvist smitte ; får de gå i butikken selv ? 

De som er i isolat er vel de som har fått påvist smitte ? 

Jeg skjønner ikke helt reglene. Siste nytt var at personer som er satt i karantene sin familie ikke er i karantene. Jeg skjønner ikke dette ? 

Anonymkode: b4bde...2f0

Skrevet

Handlet i butikken men vi er ikke smittet. Var urolig ja, men kom meg over den kneika og det gikk bra. Holdt meg litt unna dvs.traff kjente og vi stod lenger unna hverandre enn vi pleier. Ingen klemming for å være glad for å ha møttes. Det er ikke så mange ute heller så vi.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er i karantene (ikke får gå på jobb el skole) , og som ikke har påvist smitte ; får de gå i butikken selv ? 

De som er i isolat er vel de som har fått påvist smitte ? 

Jeg skjønner ikke helt reglene. Siste nytt var at personer som er satt i karantene sin familie ikke er i karantene. Jeg skjønner ikke dette ? 

Anonymkode: b4bde...2f0

Les informasjon som ligger på nett https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon

https://www.google.no/search?ei=Sf1sXsiRB9yKk74PrKuZgAQ&q=kan+jeg+gå+i+butikken+hvis+jeg+er+i+karantene&oq=kan+jeg+gå+i+butikken+hvis+jeg+er+i+karantene&gs_l=psy-ab.3..33i160.514771.523746..524293...0.0..0.103.3160.45j1......0....1..gws-wiz.......0i324j0j0i131j0i3j0i22i30j0i22i10i30j33i22i29i30j33i21.ogVLqO7eQXg&ved=0ahUKEwiI2tPeqJroAhVcxcQBHaxVBkA4ChDh1QMICg&uact=5

Så nei man kan ikke gå i butikken hvis man er i karantene. 

Det jeg har lest mange butikker lager ordninger for er at man kan komme utenfor og hente varer hvis du bor i gåavstand eller kjører bil. Typiske matnettbutikker har mange dagers leveringstid . Ellers må man få venner til å handle for seg. 

Ps. de som er sendt hjem fra skole/barnehage/jobb er jo ikke i utgangspunktet i karantene. Det er de som har vært ute og reist eller de som har vært i nærkontakt med en smittet. 

Skrevet

Er du frisk og ikke i en risikogruppe så handler du selv. Levering på døren bør prioriteres til de som ikke kan/bør handle selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå er jeg enig i at levering på døren bør forbeholdes de som ikke kan handle selv pga. karantene, da kapasiteten er sprengt. Forsøkte selv å handle på kolonial og meny på nett tidligere i uka og leveringstiden var da en uke. Så jeg har måttet få på butikken 2 ganger siden da, siden folk har hamstret så det er umulig å få tak i melk, egg og bleier 🤦‍♀️

Jeg mangler fortsatt bleier...

Anonymkode: 95284...9b5

AnonymBruker
Skrevet

Bruk engangshansker når du handler. Mange butikker har dette, men ta med selv dersom butikken ikke har. Jeg begrenser også butikkbesøk til én dag i uka nå. Det betyr ikke at jeg hamstrer mye av samme vare, men at jeg rett og slett ukeshandler og kjøper mye forskjellig. Dette er det jo mange som gjør til vanlig også. 

Anonymkode: 66a80...2f9

• Opprett ny...