AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Jeg er 28 uker på vei, og har vært relativt pjusk de siste dagene (har selvsagt holdt meg hjemme). Feber, slapphet og noe hoste. I og med jeg verken har vært i utlandet eller i kontakt med noen som er smittet - så har jeg ikke kontaktet legevakt/helsepersonell, i og med det er null sjangs for å teste seg uansett. Men så googlet jeg litt om graviditet og korona, sånn just in case. Og jeg så at Dagfinn Harr (kommuneoverlege i Kristiansand) skrev det som står i screenshotten. Dette har jeg ikke lest om noe sted! Det er jo mindre enn 3 måneder til jeg skal føde - er det gitt da at det er ca null sannsynlighet å få korona da? Synes dette hørtes rart ut... Anonymkode: 8622c...f59
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Det hørtes veldig rart ut. Det er jo gravide i Kina som har fått det. Anonymkode: 94faf...f0e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det hørtes veldig rart ut. Det er jo gravide i Kina som har fått det. Anonymkode: 94faf...f0e Ja, jeg stussa veldig over det svaret. Jeg synes det var veldig kort og upresist, hva er i såfall grunnen til at det er null sannsynlighet liksom? Skulle tro at gravide som skal føde om 3 måneder eller mindre, har like stor sjangs for å få det som alle andre. Ts Anonymkode: 8622c...f59 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Ren synsing for å roe ned gravide? Han her ingen belegg for å kunne si 0 sannsynlighet. Anonymkode: a3bc6...789 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Dette ble jo skrevet 3. mars. Situasjonen har eskalert ganske heftig siden da. Tviler på legen ville sagt det samme igjen. Anonymkode: b1bcf...b59
milla80 Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Sitat https://www.theguardian.com/world/2020/mar/14/newborn-baby-tests-positive-for-coronavirus-in-london link i vg i dag... pass på deg selv i disse tider ❤️ (ikke for å skremme men det er bra å vite ..) 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Det der er ikke bilde av Dagfinn Haarr, og han har ikke uttalt seg om dette temaet ennå. Helsepersonell har hittil vært tydelige på at de er usikre på risiko for smitte og for smitte mellom oss gravide og barna vi bærer. Vi får bare ta våre forholdsregler alle sammen og ta vare på hverandre. Anonymkode: c47f3...e91
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det der er ikke bilde av Dagfinn Haarr, og han har ikke uttalt seg om dette temaet ennå. Helsepersonell har hittil vært tydelige på at de er usikre på risiko for smitte og for smitte mellom oss gravide og barna vi bærer. Vi får bare ta våre forholdsregler alle sammen og ta vare på hverandre. Anonymkode: c47f3...e91 2 timer siden, milla80 skrev: link i vg i dag... pass på deg selv i disse tider ❤️ (ikke for å skremme men det er bra å vite ..) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette ble jo skrevet 3. mars. Situasjonen har eskalert ganske heftig siden da. Tviler på legen ville sagt det samme igjen. Anonymkode: b1bcf...b59 Nå var det et nettmøte med Dagfinn Haarr, vet ikke hvem det lille bilde er av - men var ihvertfall i regi av FVN der Haarr svarte på spørsmål angående korona. Og som noen sier ovenfor, så er det jo 11 dager siden - men synes fortsatt det var et dårlig svar. Vi får bare ta forholdsregler på alvor ❤ Anonymkode: 8622c...f59
Anbefalte innlegg