Gå til innhold

Dere som angriper oss hyttefolk...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må presisere at jeg holder meg hjemme, men jeg forstår ikke annet enn at å isolere seg på hytta må være bra for bekjempelsen av viruset. Dette forutsetter selvfølgelig at man ikke hamstrer i bygdene og bruker det lokale helsevesenet. Mye vanskeligere å holde seg unna folk i Oslo.

Anonymkode: 8722c...f50

Det virker som man ikke skjønner at man risikerer å bli syk mens man er på hytta. Man kan allerede være smittet. Hvis man blir syk på hytta og får behov for medisinsk hjelp vil ikke nødvendigvis kapasiteten rekke. Og det går utover de som allerede bor i den aktuelle kommunen, som har gjort akkurat det de ble bedt om - holdt seg hjemme. 

Bor selv i Oslo og har sett flere her laste opp bilen, kjøre av gårde, og at leiligheten nå har vært tom siden torsdag. 

Anonymkode: 9a789...da6

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

janteloven i praksis i NORGE.

Anonymkode: 9e89b...abf

Janteloven? 😂

Anonymkode: 21ec8...b6c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva janteloven er? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunSomSaDetRettUt
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle glemte kardemommeby-loven :klappe:

Endret av HunSomSaDetRettUt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev:

Vet du hva janteloven er? 

Du skal ikke tro så inderlig vel, at andre er sykere enn deg selv? 😅 

Anonymkode: def40...5c7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt at voksne mennesker må hentes hjem av sivilforsvaret fordi de ikke greier å følge anmodninger 😝

Anonymkode: 21ec8...b6c

Direkte pinlig.

Anonymkode: 21606...0d7

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunSomSaDetRettUt
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så enig. Er gift med en sykepleier. Som jobber på lunge avd. 14-åringen her forstår at vi må være ekstra forsiktig da det er viktig at helsepers kommer seg på jobb. 

Han lurer på om hyttefolket er idioter. 

Blir så provosert av folk som ikke tar dette alvorlig. De utsetter helsepersonell for fare. 

Anonymkode: 48a42...604

Respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Direkte pinlig.

Anonymkode: 21606...0d7

Nesten litt morsomt at voksne i trassalderen må tvinges ut av hytta. 

Anonymkode: 5a08e...e17

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare si at jeg synes det er dårlig av dere å kalle oss stygge ting og for egoistiske når vi har valgt å ikke la oss styre fullstendig av alt hysteriet og reise på tur. Vi kan ikke la sykdommen vinne med å legge oss ned og ikke leve som normalt. Mange av oss har helt normal hygiene og er like renslige som dere, så dere kan bare spare dere for å omtale oss som hensynsløse folk. Ellers gjør vi akkurat det samme som dere, men vi velger da å prøve å ta det med ro og holde hodet litt kaldt. Ingen som er tjent med all skremselspropagandaen. Dette ordner seg. Det som virkelig er farlig, er hvis vi begynner å endre på alt og skremme folk unødig.

Anonymkode: 542c4...29f

*panneklask*

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en kommune som snobbene i Oslo og Blærum ser på som hyttereservat og lekeplass for seg og sine, vi hater sånne som TS akkurat nå. Vi har hittil kun hatt ett smittetilfelle og følt oss trygge, nå kommer tallene til å skyte å været og vi må i større grad forskanse oss hjemme. I tillegg ser dere på oss fastboende som så lite verdt at dere tømmer butikkene våre for dagligvarer og apotekene våre for medisiner. Vi her på mindre steder kan en ting eller to om dugnad og solidaritet, det kan åpenbart ikke hyttefolket, eller hytteegoistene som jeg har begynt å kalle dem. Om det ikke hadde vært for at sivilforsvaret nå må hente dere hjem, og hvor flaut er ikke det, så hadde jeg nesten håpet at de ble liggende dødssyke der på millionhyttene sine, vi som er fastboende skal selvsagt gå først i køen. Jeg håper egentlig litt på at det er sånne som TS som dør av dette viruset, de er så hensynsløse at verden har egentlig ikke bruk for dere.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunSomSaDetRettUt
1 minutt siden, Skogkatten skrev:

Jeg bor i en kommune som snobbene i Oslo og Blærum ser på som hyttereservat og lekeplass for seg og sine, vi hater sånne som TS akkurat nå. Vi har hittil kun hatt ett smittetilfelle og følt oss trygge, nå kommer tallene til å skyte å været og vi må i større grad forskanse oss hjemme. I tillegg ser dere på oss fastboende som så lite verdt at dere tømmer butikkene våre for dagligvarer og apotekene våre for medisiner. Vi her på mindre steder kan en ting eller to om dugnad og solidaritet, det kan åpenbart ikke hyttefolket, eller hytteegoistene som jeg har begynt å kalle dem. Om det ikke hadde vært for at sivilforsvaret nå må hente dere hjem, og hvor flaut er ikke det, så hadde jeg nesten håpet at de ble liggende dødssyke der på millionhyttene sine, vi som er fastboende skal selvsagt gå først i køen. Jeg håper egentlig litt på at det er sånne som TS som dør av dette viruset, de er så hensynsløse at verden har egentlig ikke bruk for dere.

Enig! Hilsen by-kvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke tro så inderlig vel, at andre er sykere enn deg selv? 😅 

Anonymkode: def40...5c7

Helt sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Svigermor skrev:

Nå ble det stille fra hytta.

De har vel blitt jaget hjem igjen :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

ERNA SOLBERG TIL HYTTEFOLKET: REIS HJEM

Statsminister Erna Solberg (H) advarer de som har reist til hyttene sine: Det lokale helsevesenet kan bryte sammen om mange blir syke.

– Jeg oppfordrer alle som er på hyttene om å reise hjem, sa Solberg på sin pressekonferanse lørdag ettermiddag.

Hun la til at Sivilforsvaret kan bli utkalt for å banke på hytte-dører, for å be folk pakke og dra hjem igjen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke rimelig flaut at voksne mennesker må jages hjem av sivilforsvaret? De ble oppfordret til å holde seg hjemme/dra hjem for flere dager siden.... 🙈🙈🙈 

Anonymkode: a0ede...9da

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skogkatten skrev:

Ikke ta alle under samme kam da. Vi er hyttefolk vi også, men vi har såpass intelligens at vi holder oss hjemme og ikke drar på smitte-turnè.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Håper det står ett TV-team og livesender når sivilforsvaret banker på døra og sender dere hjem!!  Og at det sendes ut over hele verden!!

Anonymkode: 3e3cb...6fe

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, milla80 skrev:

Hvor er dere hytte-folk? snakk med oss, eller pakker dere for harde livet nå som kommunen har sagt rett ut: DE HAR IKKE RÅD TIL DERES STUPIDITET!!!

Anonymkode: 40ecf...77e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forventer real time live sendinger som nå følger alle disse på vei hjem igjen slik at vi får se hvem som har dretet så durabelig på leggen til latter for hele verdenssamfunnet!

Anonymkode: 3fdcb...c01

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...