Gjest Anonym Bruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 (endret) Mange spør seg nok i desse dager når vi kan regne med det foreligger en vaksine som kan ha effektiv verknad mot denne viruset . Regner med at det rundt om i verden over nå jobbes på høggir å utvikle en vaksine som kan motvirke dette coronaviruset, og ettersom eg har skjønt så finnes det allerde vaksiner som er under uprøving. https://www.nettavisen.no/livsstil/direktor-i-who---remdesivir-er-den-eneste-medisinen-vi-tror-kan-ha-reell-effekt-mot-koronaviruset/3423936608.html Endret 19. mars 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Mange vil bli syke av den vaskinen der.... Anonymkode: 71a2b...d00 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Jeg har hørt av div. leger som har snakket om dette, at de ikke ser for seg at det blir en vaksine som kan bli gitt til oss alle før neste år, minst. Dette hørte jeg for 1-2 uker siden. Om dette har forandret seg siden vet jeg ikke. Anonymkode: 11cc7...694
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Den kommer ikke ut. De har begynt i USA med et prosjekt. Dette er ikke kjent hvordan man skal bekjempe dette. Anonymkode: a8170...4e6
Gjest Anonym Bruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mange vil bli syke av den vaskinen der.... Anonymkode: 71a2b...d00 Nå seies det akkurat på NRK at i USA er en vaksine allerede under utprøving, men det vil ta tid før det forligger sikre data .
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Anonym Bruker skrev: Nå seies det akkurat på NRK at i USA er en vaksine allerede under utprøving, men det vil ta tid før det forligger sikre data . Så artig, jeg hører på det samme nå. Underlig at det spørsmålet kom nå hva. Anonymkode: a8170...4e6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Når et legemiddel/vaksine skal selges (få markedsføringstillatelse) som må den gjennom en lang periode med testing (prekliniske og klinisk studie). Det er gjennom disse studiene man finner ut sikkerheten, effekten og kvaliteten til legemidlet/vaksinen. Det som utvikles skal ha en positiv nytte/risiko forhold. Det er ikke noe vits i å bruke noe som kurerer det den skal, men samtidig gi deg mange andre bivirkninger. Det tar nokk flere år Anonymkode: 67a6b...7ef
Gjest Anonym Bruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 Forløbi må nok dei fleste forholde seg til eit godt immunforsvar, og ha høg fokus på sin personlige hygiene, og forsøke å endre på noen rutiner der .
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 Om det kommer vaksine, håper jeg at mennesker som jobber i helse, syke og eldre får den først og fremst. Men jeg håper det tar en stund før den kommer og at den blir godt utprøvd, så det ikke blir en hastevaksine som da svineinfluensaen herjet. Anonymkode: 61a33...2d7
Gjest Anonym Bruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 (endret) Tidligere vart det sagt at til flere som blei syke av omgangsyke til bedre vart det for på den måten bygge opp motstandskraft i befolkningen til neste runde. En influense, og andre omgangsyker vet vi av ærfaringer kan komme tilbake i flere omganger, og ein får den sjelden tilbake en omgangsyke 2 ganger. Tidligere var det en rekke barnesykdomer , og dei fleste blei syke, men idag hører ein sjelden om barn som blir syke av kusma, krægda, vannkopper, m.m. Mange hevder at folk flest er blitt mindre motstanddyktige mot smittekilder nå en tdiligere på grunn av tilgang på medisineringer og krav ifra mattilsynet. Endret 14. mars 2020 av Anonym Bruker
Gjest Jegserdeg Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 Nekter å ta vaksinen, ser bare bivirkningene det var av svineinfluensa vaksinen.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 Hva med det israelske vaksineprosjektet - er det håp der ...? Anonymkode: 4f47b...808
Anbefalte innlegg