Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er arbeidsledig, og ingen på bygda har villet hjelpe meg med en liten ansettelse en gang. Nå har de alle mistet jobbene sine på ubestemt tid😁 Så påfører dette stor skade for de selvstendige..

Alle har godt av å kjenne på det samme som meg😉 Nemlig redselen for framtiden, og ingen penger.

Flere som fryder seg?

Anonymkode: 75009...df5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er allerede en tråd om å fryde seg over dette. Dette blir litt som å bli uteligger og så skal de si; «nå kan de kjenne på det samme som meg» fordi du gikk forbi han på gata eller ikke tok han i ditt hjem? 

men skjønner deg litt. 

Anonymkode: 5c56e...e17

• Liker 1
Skrevet

Karma ja, regner med du drar på deg en del dårlig karma ved å fryde seg over andres ulykke.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Myrmica skrev:

Karma ja, regner med du drar på deg en del dårlig karma ved å fryde seg over andres ulykke.

Jeg er veldig heldig opp i dette:) Mannen er en del av beredskapen, og vil derfor ikke mangle jobb. Mens jeg kan være hjemme med barna nå som skolen er stengt.

Ganske utrolig at vi ikke ble berørt av dette😁 Fryder meg over drittsekkene på Facebook som hisser seg over sine stengte foretak. Har bare godt av å kjenne på kroppen hvordan det er å være arbeidsløs😉 Håper de mister jobben slik jeg gjorde for flere år siden(nedleggelse). Selvsagt blir slike psykopater hissige og biter fra seg nå😂

Dette er helt klart ordnet fra naturen og universet, og jeg har fått min hevn❤️ Nå detter dem fra tronene sine..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er arbeidsledig, og ingen på bygda har villet hjelpe meg med en liten ansettelse en gang. Nå har de alle mistet jobbene sine på ubestemt tid😁 Så påfører dette stor skade for de selvstendige..

Alle har godt av å kjenne på det samme som meg😉 Nemlig redselen for framtiden, og ingen penger.

Flere som fryder seg?

Det er ikke bygda sitt ansvar å "hjelpe deg" med en liten ansettelse. De må ha et behov for folk, og de ønsker kvalifiserte folk. Du har tydeligvis ikke falt innenfor her. Hva har du gjort for å få deg jobb, annet enn å vente på at bygda skal ordne det for deg?

En ting er at du sannsynligvis ikke har vært kvalifisert. En annen ting du viser her, nemlig er svært lite tiltrekkende personlighetstrekk, nemlig skadefryd, gir det neppe større sjanser til å få jobb i bygda di. De fleste vet nok om naboen der, til at de ikke ansetter dårlige folk.

Anonymkode: 49a00...39a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bygda sitt ansvar å "hjelpe deg" med en liten ansettelse. De må ha et behov for folk, og de ønsker kvalifiserte folk. Du har tydeligvis ikke falt innenfor her. Hva har du gjort for å få deg jobb, annet enn å vente på at bygda skal ordne det for deg?

En ting er at du sannsynligvis ikke har vært kvalifisert. En annen ting du viser her, nemlig er svært lite tiltrekkende personlighetstrekk, nemlig skadefryd, gir det neppe større sjanser til å få jobb i bygda di. De fleste vet nok om naboen der, til at de ikke ansetter dårlige folk.

Anonymkode: 49a00...39a

Det er typisk norsk å være god, noe som tydelig kommer fram her. 
 Folk som holdes utenfor trenger strengt tatt ikke å sympatisere med de «uheldige» nå:) De er ikke uovervinnelige og mektige, når det kommer til alt.. På Facebook «skriker» dem ut i sinne over tapte penger, samt langer ut mot situasjonen.. Jeg tenker at det må da være viktigere å ta vare på menneskene nå, framfor å «rase» over tapte penger? Regler er regler, og nå må vi jo ta hensyn for fellesskapet.

Det er så rart med det, men de personene som har vært jævlige mot meg har alle opplevd kriser/uhell i sine liv..

Jeg blir ledd av og hånet av enkelte grupper, men du verden hva flere av dem har opplevd de siste årene! At de mobber meg blir bare blåbær til sammenligning 😮 Jeg er fattig, men utrolig heldig med de kortene jeg har fått tildelt. Det kan bare ikke kjøpes for penger😊 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig heldig opp i dette:) Mannen er en del av beredskapen, og vil derfor ikke mangle jobb. Mens jeg kan være hjemme med barna nå som skolen er stengt.

Ganske utrolig at vi ikke ble berørt av dette😁 Fryder meg over drittsekkene på Facebook som hisser seg over sine stengte foretak. Har bare godt av å kjenne på kroppen hvordan det er å være arbeidsløs😉 Håper de mister jobben slik jeg gjorde for flere år siden(nedleggelse). Selvsagt blir slike psykopater hissige og biter fra seg nå😂

Dette er helt klart ordnet fra naturen og universet, og jeg har fått min hevn❤️ Nå detter dem fra tronene sine..

Du tenker ikke over at mange av de som blir stående uten jobb og inntekt er en del folk som har lite fra før? 
Nå er jeg såpass heldig at både jeg og min samboer får fortsette å jobbe, og våre arbeidsplasser blir ikke berørt økonomisk av dette. Men jeg tenker på de som har lite fra før og som vil gå personlig konkurs som følge av permitteringer nå. 
Hadde det vært toppledere med 13 mill i året som måtte permitteres så hadde det vært en annen sak. 
Dårlig moral å sparke de som allerede ligger nede, bare fordi man selv har opplevd nedturer. 

Anonymkode: 70768...f29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker ikke over at mange av de som blir stående uten jobb og inntekt er en del folk som har lite fra før? 
Nå er jeg såpass heldig at både jeg og min samboer får fortsette å jobbe, og våre arbeidsplasser blir ikke berørt økonomisk av dette. Men jeg tenker på de som har lite fra før og som vil gå personlig konkurs som følge av permitteringer nå. 
Hadde det vært toppledere med 13 mill i året som måtte permitteres så hadde det vært en annen sak. 
Dårlig moral å sparke de som allerede ligger nede, bare fordi man selv har opplevd nedturer. 

Anonymkode: 70768...f29

De sparket meg, så hvorfor kan ikke jeg sparke tilbake?

Det er ikke synd på de jeg vet om, tro du meg😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hva du tenker på i Corona perioden. Snakk om dumskap! 

Anonymkode: 68f9e...91b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er hva du tenker på i Corona perioden. Snakk om dumskap! 

Anonymkode: 68f9e...91b

Jeg må innrømme at det trøster meg:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hurra jeg vil få ca 60% lønn i et av de yrkene som er dårligst betalt i landet fra før. Det er faktisk ikke så veldig gøy at jeg må velge mellom å betale alle regninger eller sulte. Jeg har ingen partner å støtte meg på. 

Hvis du mener dette er karma og universet hører på så tror jeg skadefryden din ender opp med å sette deg i en langt dårligere situasjon enn meg til slutt. 

Anonymkode: 2d161...335

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som fryder seg?

Beklager men jeg er vel rar som ikke klarer å fryde meg over andres ulykke.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sparket meg, så hvorfor kan ikke jeg sparke tilbake?

Det er ikke synd på de jeg vet om, tro du meg😉

Hvordan sparket de deg?

AnonymBruker
Skrevet

Fryder meg ikke over den situasjonen som regjeringen har satt oss i nå nei.

Anonymkode: 97200...705

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også arbeidsledig og har fått nye sånn «jamen du kan jo bare ta en hvilken som helst jobb» osv. Det er virkelig ikke så lett, og jeg har ikke hatt det noe bra med å ikke ha jobb. 

Nå er snart halve venninnegjengen permittert, så spørs om jeg får litt mer forståelse nå. 

Ikke at jeg unner dem å miste jobben, men kanskje de skjønner nå hvilken situasjon jeg har vært og er i nå. 

Anonymkode: 1f1b8...e90

Skrevet (endret)

Vel karma finnes

Endret av Cinnamondiva
AnonymBruker
Skrevet

Over antallet som nå vil trenge trygd? 

Som igjen gjør at din trygd vil bli kuttet kraftig, sammen med andre velferdsgoder? 

Det blir litt som å pisse i buksa for å holde varmen - gleden er veldig kortvarig. 

Anonymkode: 05a4f...77c

AnonymBruker
Skrevet
På 14.3.2020 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Merkelig at ingen vil ansette deg.. 

Anonymkode: 53d76...4b7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og 300 andre på jobben ble arbeidsløse for noen år siden. Det er ikke lett å skaffe jobb, nei.

Men ikke tro at det blir noe lettere å få jobb når store deler av Norge konkurrerer om jobb. Synes at dette har gjort en fæl situasjon enda verre. 

Anonymkode: fd5fa...ede

AnonymBruker
Skrevet
På 14.3.2020 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Vet du hva. Vi er i en tilsvarende situasjon. Fordi mannen er lege. Lønnen blir nok doblet i denne perioden med alle vaktene. Og jeg sitter i en temmelig trygg privat stilling (med mindre dette bikker året), som lett kan kombineres med hjemmeskole. 

Men dette er første gang jeg har skrevet/sagt noe som helst om det. Fordi folk rundt meg har det vondt, har store bekymringer. 

Aldri om jeg godter meg over andres elendighet og egen flaks. Du er et forferdelig menneske. 

Anonymkode: 05a4f...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...