Gå til innhold

Italiensk lege: Norge kan komme til å måtte la folk over 60 dø.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/i/EWnEal/italiensk-lege-til-norge-vaer-saa-snill-forbered-dere

Den italienske legen forteller at italienske myndigheter nå ber legene prioritere mellom pasientene. 

I en serie retningslinjer som den italienske anestesiologi forening (SIAARTI) har publisert, bekreftes det dystre bildet som den italienske legen tegner: 

Pasienter som er for gamle og har liten sannsynlighet for å bli friske, eller som har et kort forventet levetid - selv om de skulle overleve sykdommen, vil bli «left to die».

Legens budskap er klart: Skal Norge unngå italienske tilstander, må hele samfunnet bidra.

F1D341D8-5F45-4739-A142-8D49B07EE57A.thumb.jpeg.32c34e1fdca68fc122afd7a16ba0622b.jpeg

Til dere som bryter karantene, jeg holder dere ansvarlige for kommende dødsfall. Jeg håper dere blir straffet så det svir. Dere fortjener ikke hjelp, dere fortjener å råtne alene. FAEN TA DERE.

Anonymkode: fb6ee...bd7

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Med mindre personen over 60 er kongelig, politiker eller i næringslivet. Da vil man redde personen over 60 og ofre personen i 20-30 årene.

Anonymkode: 64c2e...2c0

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke engang skjønner hva slags oppvask det kommer til å bli? Om de bare bryr om seg selv (noe som selvfølgelig er rimelig tydelig), kunne de ikke i det minste forstått hvordan folk kommer til å se på dem etter dette? 

Det er vanskelig å tro det en ser. Samfunnet vårt har større problemer enn et virus, vi kan i hvert fall ta med oss den lærdommen videre. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. 60 er ingen alder, man har så mange gode år igjen. Mange trøster seg med at det er bare gamle som dør, men glemmer at "gammel" er de som er foreldre til 30-åringer i dag, besteforeldre til små barn, yrkeasktive mennesker som skulle hatt mange gode år igjen.

Alder i seg selv er en risikofaktor, så friske, yrkesakrive, aktive, flotte mennesker på 60 år og over kommer til å bli rammet hardt av dette, og dersom det blir som i Italia - ikke bli behandler av helsevesnet.

Dette er alvor!

Anonymkode: 4b53a...a69

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det skal skje den eneste personen jeg har igjen her i livet, så får de ta med meg i samme slengen! Faen ta alt og alle i detta egoistiske møkka landet! Hilsen 28 åring.

Anonymkode: 44963...729

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det skal skje den eneste personen jeg har igjen her i livet, så får de ta med meg i samme slengen! Faen ta alt og alle i detta egoistiske møkka landet! Hilsen 28 åring.

Anonymkode: 44963...729

Både mine foreldre og svigerforeldre er over 60. De har og underliggende sykdommer og høyt blodtrykk. Ei annen i familien har en autoimmun revmatisk bindevevssykdom. Jeg er svært bekymret for dem! Det er SVÆRT VIKTIG at alle tar sin del av lasset, men det må kreve handlinger om folk ikke gjør det. (Det nytter lite å si det her inne føler jeg.)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.vg.no/nyheter/i/EWnEal/italiensk-lege-til-norge-vaer-saa-snill-forbered-dere

F1D341D8-5F45-4739-A142-8D49B07EE57A.thumb.jpeg.32c34e1fdca68fc122afd7a16ba0622b.jpeg

Til dere som bryter karantene, jeg holder dere ansvarlige for kommende dødsfall. Jeg håper dere blir straffet så det svir. Dere fortjener ikke hjelp, dere fortjener å råtne alene. FAEN TA DERE.

Svaret er party, party, party og kos i nesten to uker etter opphold i utlandet, og da er karantenen nærmest verdiløs:

http://www.nrj.no/lyttesenter/podcast.ashx?pid=418

Anonymkode: c8a9e...50f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at "de unges" beslutning om at "de eldre" må dø husker den beslutningen den dagen de selv er over 60.

Endret av Skywalker
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Skywalker said:

Jeg håper at "de unges" beslutning om at "de eldre" må dø husker den beslutningen den dagen de selv er over 60.

Hvis de unge forblir like egoistiske og selvopptatte som idag, kan det ikke utelukkes at det kommer en større katastrofe som en atomkrig, og da kommer de neppe til å fylle 60.

I en desperat situasjon kan det være små marginer som avgjør om noen kommer til å trykke på den røde knappen eller ei.

Anonymkode: c8a9e...50f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk vondt i magen når jeg leste denne tidligere....

Anonymkode: 16f53...103

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er snart 74 og hjertesyk. om han blir smittet skal vi kjempe for at han får behandling og blir frisk , hele familien står samlet her! OG vi gir oss ikke! !

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 18 år. Går i andreklasse på videregående skole. Foreldrene mine fikk barn sent, mamma er 63 og pappa fyller snart 66.

Dere som driter i hjemmekarantenen kan i verste fall sørge for at jeg (og min autistiske bror på 16 år) blir foreldreløse. Håper dere skjønner alvoret.

Anonymkode: fc8b4...653

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk vondt i magen når jeg leste denne tidligere....

Anonymkode: 16f53...103

Jeg også! Helt jævlig at de må velge mellom pasienter.. 

Anonymkode: dfbf7...94a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anciol skrev:

Faren min er snart 74 og hjertesyk. om han blir smittet skal vi kjempe for at han får behandling og blir frisk , hele familien står samlet her! OG vi gir oss ikke! !

Beklager men det er ikke slik at dere kan gjøre noe dersom vi kommer så langt. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anciol said:

Tror ikke det hjelper stort at dere tramper i gulvet dessverre.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anciol skrev:

Hvis vi kommer i samme situasjon som Italia kan dere desverre bare glemme det, det skjer ikke at en 74åring får behandling fremfor en 30åring. (Men mindre det er en kongelig eller politiker)

Endret av Nerine_
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også! Helt jævlig at de må velge mellom pasienter.. 

Anonymkode: dfbf7...94a

Tror dere virkelig at dette ikke skjer daglig? Vi velger hvem som skal behandles og hvem som blir for dyre å behandle. Helt uten corona, velger leger og norsk helsevesen hvem som har verdi nok til å reddes. Og slik må det være. Ola på 85 skal vi ikke bruke millioner på å forlenge livettio.Men Ola på 3 år derimot.

Anonymkode: 7cd15...eea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 18 år. Går i andreklasse på videregående skole. Foreldrene mine fikk barn sent, mamma er 63 og pappa fyller snart 66.

Dere som driter i hjemmekarantenen kan i verste fall sørge for at jeg (og min autistiske bror på 16 år) blir foreldreløse. Håper dere skjønner alvoret.

Anonymkode: fc8b4...653

Ja, alle har en samfunnsplikt til å stoppe dette. Jeg driter i om dere som bryter karantene kjeder dere. Ingen dør av kjedsomhet! Folk kan derimot dø av dette.

Anonymkode: 12c7c...615

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kanskje kaldt å si det, men om man skal tenke på framtiden så er det riktig at de unge reddes før de eldre.

Anonymkode: 64c2e...2c0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjetter på at de unge tror de er udødellige. Men gjett hvem av de som får sjokk når den ene etter den andre i kompisgjengen dør... Mange tror dette IKKE vil skje, men uttalelser fra leger i Wuhan tyder på at nettopp dette VIL skje.

Anonymkode: eb8b5...83c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...