Gå til innhold

Jeg ønsker å søke jobb som assistent på sykehjem...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lurt er det i disse tider? 

Har jeg større sjans nå? 

Jeg kan forresten bare jobbe fra 17. 00 til 05.30 maks. Pga samboern min jobber også, og vi har en på 3 mnd og en på 2 år. Vil nok be om helgejobb, men usikker på hvordan dette skal gå. Hva ville dere gjort? Er så klart redd for å dra med smitte hjem, men er mere redd om Norge blir fattig og vi ikke har noe jobb etterpå. 

Anonymkode: e7048...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Ikke mas på helsetjenestene nå. Vi trenger Først og fremst personell som er drillet i hygiene og smittevern, vi har ingen tid til opplæring! 

Anonymkode: 08bc0...3b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ikke mas på helsetjenestene nå. Vi trenger Først og fremst personell som er drillet i hygiene og smittevern, vi har ingen tid til opplæring! 

Anonymkode: 08bc0...3b1

Neivel, men dere klager jo på st dere ikke har nok folk 

Anonymkode: 44a8c...b8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ikke å prøve, i disse tider så tenker jeg at man trenger alle. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lurt er det i disse tider? 

Har jeg større sjans nå? 

Jeg kan forresten bare jobbe fra 17. 00 til 05.30 maks. Pga samboern min jobber også, og vi har en på 3 mnd og en på 2 år. Vil nok be om helgejobb, men usikker på hvordan dette skal gå. Hva ville dere gjort? Er så klart redd for å dra med smitte hjem, men er mere redd om Norge blir fattig og vi ikke har noe jobb etterpå. 

Anonymkode: e7048...a9a

Jobbe fra 17-5.30? Altså kveldsvakt og nattevakt? Sjelden kveldsvakter starter 17 og nattevakter varer lenger enn til 5.30. Du kommer bare til å bli en irritasjon. Finn deg noe annet.

Anonymkode: 7cf0d...6a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke henvende deg til det sykehjemmet som evt er aktuelt og spørre da? Det kan hende de har bruk for hjelp, det er verdt et forsøk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehjem har jo allerede stengt for utenforstående som Røde Kors og andre frivillige organisasjoner, så jeg tror ikke akkurat nå er tiden for å ta inn nye ufaglærte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat nå trur jeg ikke du vil få jobb da vi som jobber på sykehjem ikke har tid til opplæring(iallefall ikke om mange skulle bli syke). Det tar tid med opplæring og lære seg rutiner ang smitte og smittehåndtering så jeg hadde nekta å hatt «ferske» folk på opplæring nå altså. 

Anonymkode: 43500...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er i perm! Vær i den videre du!

Anonymkode: 5d5cd...99a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids prøve, synes det er litt dumt å sette "krav" til arbeidstid da det er skiftarbeid. Her må du vite hva du går til, er ikke så mye forhandlingsrom på sykehjem når det kommer til ting som arbeidstid og lønn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så fint at du ønsker å hjelpe❤️

Hva med å ta kontakt som frivillig på kirkens bymisjon eller noe? Jeg tviler på at de tar inn ufaglært arbeidskraft på sykehjem der de mest sårbare pasienter trenger profesjonell hjelp i tråd med hygieniske og medisinske retningslinjer. 

Jeg er selv vernepleier og har jobbet i flere år i helsevesenet, og først og fremst nå trenger vi at de mest sårbare blir tatt hånd om av mennesker med faglig helse-kompetanse.

Sykepleiere og vernepleiere har høyere utdanning og er drillet på akkurat dette, og de har legemiddelhåndtering hvis folk trenger medisiner osv. Helsefagarbeidere er også gull verdt og gjør en fantastisk jobb og de er drillet på hygiene og stell og mer❤️ Assistenter krever opplæring, og veldig mye kunnskap som de overhode ikke klarer å tilegne seg på så kort tid. Det er derfor en grunn for at folk med helsefaglig utdanning tar ser av de mest sårbare samt smittede.

Men veldig godt at du bryr deg❤️ Norge trenger mennesker med gode hjerter. 

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...