N-trønderpia Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Dette viruset smitter MYE fortere enn vanlig influensa. Som gjør at flere i risikogruppene blir smittet. Pga at mange ikke bryr seg. Mange blir så dårlig at de må legges inn på sykehuset. Det de prøver på nå er å begrense antallet som blir innlagt. Så sykehusene greier å hjelpe alle som trenger det. Hvis det blir veldig mange på en gang så har ikke sykehusene kapasitet til å hjelpe alle. Det er dette som folk må tenke på. Og ikke bare komme med det at vanlig influensa er farligere. Og flere dør av den. 9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Ok. Du blir smittet og får litt forkjølelse og feber. Så er det over. Det overlever vi. Anonymkode: a7af1...d83 3
Honey Dew Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok. Du blir smittet og får litt forkjølelse og feber. Så er det over. Det overlever vi. Anonymkode: a7af1...d83 Så bra Tenk at corona bare gir en mild forkjølelse. Så BRA. Har du tatt kontakt med WHO, FHI og andre lands myndigheter for å fortelle om det du har oppdaget? Alle landene kommer til å bøye seg i støvet og takke deg. Kanskje du får en hel dag oppkalt etter deg. Tror dette er pensum på LKHS. 20
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 14 minutter siden, Honey Dew skrev: Så bra Tenk at corona bare gir en mild forkjølelse. Så BRA. Har du tatt kontakt med WHO, FHI og andre lands myndigheter for å fortelle om det du har oppdaget? Alle landene kommer til å bøye seg i støvet og takke deg. Kanskje du får en hel dag oppkalt etter deg. Tror dette er pensum på LKHS. For de fleste er det faktisk slik at sykdommen har et mildt forløp. Det er også derfor man kan være smittebærer og ikke vite at man selv er syk. På lik linje med mange andre smittsomme sykdommer. Men som det ligger i navnet, corona, så vil noen med svakt hjerte- og lungesystem, kunne bli betraktelig sykere enn flertallet. På lik linje faktisk, med sesonginfluensa, som for mange eldre ender med dødelig lungebetennelse. Anonymkode: 73232...45a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For de fleste er det faktisk slik at sykdommen har et mildt forløp. Det er også derfor man kan være smittebærer og ikke vite at man selv er syk. På lik linje med mange andre smittsomme sykdommer. Men som det ligger i navnet, corona, så vil noen med svakt hjerte- og lungesystem, kunne bli betraktelig sykere enn flertallet. På lik linje faktisk, med sesonginfluensa, som for mange eldre ender med dødelig lungebetennelse. Anonymkode: 73232...45a Du får si dette til de over 5400 som døde av dette her! Makan. Vi har ikke stengt landet for moro skyld! Anonymkode: 2db89...4d2 14
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For de fleste er det faktisk slik at sykdommen har et mildt forløp. Det er også derfor man kan være smittebærer og ikke vite at man selv er syk. På lik linje med mange andre smittsomme sykdommer. Men som det ligger i navnet, corona, så vil noen med svakt hjerte- og lungesystem, kunne bli betraktelig sykere enn flertallet. På lik linje faktisk, med sesonginfluensa, som for mange eldre ender med dødelig lungebetennelse. Anonymkode: 73232...45a Men du og dine kjære må heller ikke havne i noen ulykke, bilulykke, skiulykke, falle med sykkel, få hjerteinfarkt etc. for alle livstruende syke og skadede må dele på de antatt mindre enn 200 intensivsengene vi har per 1 million innbyggere. Anonymkode: c7fcd...b45 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For de fleste er det faktisk slik at sykdommen har et mildt forløp. Det er også derfor man kan være smittebærer og ikke vite at man selv er syk. På lik linje med mange andre smittsomme sykdommer. Men som det ligger i navnet, corona, så vil noen med svakt hjerte- og lungesystem, kunne bli betraktelig sykere enn flertallet. På lik linje faktisk, med sesonginfluensa, som for mange eldre ender med dødelig lungebetennelse. Anonymkode: 73232...45a Nei, ikke «på lik linje med influensa». Dette viruset er mange ganger mer dødelig og ikke minst flere ganger mer smittsomt enn influensa. Hvorfor bruker du ikke litt tid på å lese deg opp før du åpner kjeften? Anonymkode: 99f72...3ca 6
N-trønderpia Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Du blir smittet og får litt forkjølelse og feber. Så er det over. Det overlever vi. Anonymkode: a7af1...d83 Har du lest innlegget mitt i det hele tatt? Dette er sånn tenker bare på meg selv mentalitet. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Du blir smittet og får litt forkjølelse og feber. Så er det over. Det overlever vi. Anonymkode: a7af1...d83 Tosk. Anonymkode: cffc7...da5 2
Wilmus Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 Jeg forstår at det er forskjell på meg og en utsatt person, og at de utsatte er redde.. Men hadde det ikke vært bedre om de utsatte var i karantene, men vi andre tok støyten holdt landet i gang? Ringvirkningene av dette kommer til å bli enorme. Skulle virkelig ønske vi som tålte det kunne bli ferdig med det og beholde jobber. 2
Svartfugl Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Du blir smittet og får litt forkjølelse og feber. Så er det over. Det overlever vi. Anonymkode: a7af1...d83 Ok, skal hjelpe til med å forklare dette så du forstår: En forkjølelse er ikke farlig for meg og deg. Men for en ganske stor gruppe i samfunnet er det farlig. Om du og jeg blir syke, kan vi smitte dem. Hvis mange nok av dem blir smittet, trenger de helsehjelp på sykehus. Når så mange blir alvorlig syke på en gang, vil vi ikke ha nok respiratorer, nok helsepersonell eller nok sykesenger til å hjelpe dem. Disse kommer i tillegg til alle andre som hver dag blir syke og trenger helsehjelp. Så ja, selv om du og jeg ikke blir alvorlig syke av korona, kan omfanget være svært alvorlig for oss alle. Vi vet ikke hva som skjer med oss i morgen, men om jeg for eksempel skulle være så uheldig å bli alvorlig skadet i en bilulykke, liker jeg å vite at helsepersonell har tid, ressurser og utstyr til å hjelpe meg. Det er det vi er redde for, ikke at du og jeg skal føle oss litt forkjøla noen måneder. Kan ikke forstå at dette er så vanskelig å fatte. 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Du blir smittet og får litt forkjølelse og feber. Så er det over. Det overlever vi. Anonymkode: a7af1...d83 De med diabetes, høyt blodtrykk, lavt immunforsvar og hjerte og lungesykdom står i fare for å dø når sykdommen går over til sepsis, dvs blodforgiftning og organsvikt. https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/nyheter/verden/2020/03/11/195655716/hoy-alder-og-sepsis-kinesiske-forskere-har-funnet-flere-risikofaktorer-hos-corona-ofre Anonymkode: 5a8a5...aae 3
N-trønderpia Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 14. mars 2020 Takk for at det er noen fornuftige personer her. 1
N-trønderpia Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #16 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Bunuel skrev: Rimelig sikker på at alle vet dette. Da er det mange som ikke bryr seg da😕
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Du blir smittet og får litt forkjølelse og feber. Så er det over. Det overlever vi. Anonymkode: a7af1...d83 Du sitter vel ikke tilfeldigvis på hytta også? Anonymkode: cb947...517
Peanut Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 Dere kronidioter som gir faen. Hvis dette kommer så langt... da driter jeg i hva som skjer med dere. 🔥 4
Honey Dew Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: For de fleste er det faktisk slik at sykdommen har et mildt forløp. Det er også derfor man kan være smittebærer og ikke vite at man selv er syk. På lik linje med mange andre smittsomme sykdommer. Men som det ligger i navnet, corona, så vil noen med svakt hjerte- og lungesystem, kunne bli betraktelig sykere enn flertallet. På lik linje faktisk, med sesonginfluensa, som for mange eldre ender med dødelig lungebetennelse. Anonymkode: 73232...45a Du er virkelig et unikum når det kommer til kunnskap. For å redde resten av befolkningen, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med norske helsemyndigheter. De trenger kunnskapen din. 1
Akhenaton Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 (endret) Til de av dere som tenker at pytt pytt, dette tar ikke livet av meg, så da driter jeg i hva som skjer med andre: Det er noen av oss som prøver å få med selv dere på laget her, for om vi skal ha sjans til å få kontroll på dette så må vi sørge for at så mange som mulig unngår å bli smittet, og det inkluderer også egoistene blant oss. Kanskje ting som denne artikkelen kan bidra til å motivere dere til å være med på å dra lasset LITT? Some people who recover from the coronavirus might be left with '20 to 30%' less lung function, and gasping for breath when they walk quickly, Hong Kong doctors said https://www.businessinsider.com/coronavirus-recovery-damage-lung-function-gasping-air-hong-kong-doctors-2020-3 Endret 14. mars 2020 av Akhenaton 4
Anbefalte innlegg