AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Jeg jobber som sykepleier og trengs nå i disse dager, min mann jobber på en båt. Han skal ha utreise neste uke. Jeg trodde jeg fikk ha barna i barnehagen, siden jeg har ett samfunnskritisk yrke. Men det gjelder ikke, siden han ikke har det. Velger han å reise, taper vi enormt med penger.. Velger han å reise må jeg gå hjemme uten lønn... Vi har rett å slett ikke råd til verken det ene eller det andre.. Har en buffer, men den ryker kjapt om det her skal fortsette over flere mndr 🤷 Anonymkode: e7f2f...ca3
mmd Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Da må du være hjemme og passe barna og motta omsorgspenger https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/rettigheter-ved-stengte-skoler-og-barnehager/id2693355/?fbclid=IwAR11nQZgxII88lIzNXngmQQrZQeQcCMYQ-gw0RSHn1SzyYIEgPCyiW8vmMk
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Han bør hjemme og motta omsorgslønn. Din jobb er langt viktigere enn hans jobb!! Anonymkode: 1fddf...789 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Skrev ett annet innlegg her som handler om det samme. Jobber innen helse og om vi kun skal ha ti dager hver og far har brukt opp sine så må jo jeg være hjemme. Bruker vi opp alle, så er det mye mer økonomisk at jeg ikke drar på jobb enn han. Vi innen dette yrket tjener stort sett ikke noe særlig, så vil tenke dette er noe som regjeringen må finne en løsning på snarest! Anonymkode: 80905...227
Anbefalte innlegg