Gå til innhold

Uføre med barn under corona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser stadig at uføre argumenterer med at de fint klarer få barn, fordi de er jo på skole og bhg, slik en får hentet seg inn. 

Hva gjør dere nå? Kanskje det kan være lurt å ta høyde for å ikke ha barnevakt?

Anonymkode: 29a2e...2de

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uføre har i det minste en stabil inntekt..

Anonymkode: be79a...435

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Klarer det enn så lenge, men om det skulle fortsette i ukesvis så sliter jeg.

Anonymkode: 57b03...e89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser stadig at uføre argumenterer med at de fint klarer få barn, fordi de er jo på skole og bhg, slik en får hentet seg inn. 

Det er ikke barna av de uføre som vil slite mest nå, Ts. 

Det er som om ingen av de som i media skrek «steng skolene!» tenkte på at 1 av 5 barn utsettes for vold hjemme. Det er 20 barn av 100, og dermed 100 barn på en normal barneskole. 100 barn fra hver eneste skole som nå er helt isolert hjemme og mangler det herlige avbrekket skole og venner var til nå i livet deres. I ukesvis er de innelåst med voldelige foreldre og et «undervisningsopplegg» som slike foreldre selvsagt ikke vil evne holde. Så tenk litt på dem.

Anonymkode: 153b5...be7

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er som om ingen av de som i media skrek «steng skolene!» tenkte på at 1 av 5 barn utsettes for vold hjemme. Det er 20 barn av 100, og dermed 100 barn på en normal barneskole. 100 barn fra hver eneste skole som nå er helt isolert hjemme og mangler det herlige avbrekket skole og venner var til nå i livet deres. I ukesvis er de innelåst med voldelige foreldre og et «undervisningsopplegg» som slike foreldre selvsagt ikke vil evne holde. Så tenk litt på dem.

Dette, gråt faktisk da jeg leste dette på nett før i dag. For jeg var dette barnet, og jeg elsket jo skolen, og fritidsaktiviteter og venner, jeg lærte meg tidlig å bli sosial flink, så jeg kunne være venner med alle, og dermed alltid ha noen å være med. Jeg var jo omtrent aldri hjemme. Det var jo skrekkens hus, mens ute var mitt store friområde, der jeg hadde det bra.

Nå er jeg ufør alene mor og, men her er barna 13 og 18 år, så er jo virkelig ikke problematisk. Jeg ble ufør for 6 mnd siden. Var frisk da jeg fikk barna.

Anonymkode: f13d9...a30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lag din egen tråd om det. Whataboutism fungerer dårlig på meg 

I alle uføretråder messer de om det samme: INGEN problem å ha barn som ufør, får avlastning via bhg og skole. 

Jeg spør igjen: hvor greit går dette nå? 

• Liker 2
Skrevet

Vi har fått innvilget bhg siden faren jobber i kritisk sektor, og jeg er i rehabilitering. 

Vil tro at man kan søke om bhg om man er aleneforsørger og ufør? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Krok1 skrev:

Vi har fått innvilget bhg siden faren jobber i kritisk sektor, og jeg er i rehabilitering. 

Det ville for meg vært veldig rart.

Anonymkode: fe86c...2cd

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor jages uføre som noen unyttige hjelpesløse folk her inne?

Hvor kommer dette hatet fra?

Ta dere sammen. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Krok1 skrev:

Det kan man ikke

Anonymkode: b9766...1e1

AnonymBruker
Skrevet

Stått opp på feil fot i dag eller, Ts?

Tror veldig mange kommer til å slite med å gå hjemme med barn nå. Om de er friske eller syke, om de er i jobb eller uføre. Hører nå ofte foreldre som gleder seg til feriene er over, slik at barna kan begynne i barnehage/skole igjen. Fordi de er slitne og lei. 

Anonymkode: 5b0ed...d8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor jages uføre som noen unyttige hjelpesløse folk her inne?

Hvor kommer dette hatet fra?

Ta dere sammen. 

Ikke noe hat. Men det må da være lov å stille legitime spørsmål uten å få hersketeknikker og whataboutism tilbake. 

Har ikke jaget noen uføre, men dette er egne utsagn fra uføre selv - barn er 0 problem pga skole og bhg

Ser at kun 1 har klart å svare på spørsmålet 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør så godt jeg kan mens far er på jobb, lager middag og trekker meg inn på soverommet om nødvendig når han kommer hjem. Har bedre og dårligere dager og på de gode dsgene klarer jeg fint å følge opp hjemmeskole og være til stede. På de dårlige dagene blir det mye TV, innelek og meg på sofaen. Må jo bare fungere på et vis. 

Anonymkode: d4eb4...8a1

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, Krok1 skrev:

Spørsmålet er om uføre som må ha barnet HJEMME! Ikke om folk som kan sende barna i barnehagen.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, The Kitten said:

Spørsmålet er om uføre som må ha barnet HJEMME! Ikke om folk som kan sende barna i barnehagen.

Trenger ikke å rope. Det står faktisk ingenting om det i HI, spørsmålet er hva uføre gjør nå, og mitt svar er at mange fortsatt kan bruke barnehagen. 

En person svarte at uføre ihvertfall har inntekt, som er mye mindre relevant. Du ropte ikke da.

Endret av Krok1
  • Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ville for meg vært veldig rart.

Anonymkode: fe86c...2cd

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan man ikke

Anonymkode: b9766...1e1

For meg blir det rart å svare sånn når det allerede finnes folk som har gjort det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør alenemor, med to barn med spesielle behov.

Dette kommer til å gå så fint så. Regner med avlastningsboligen stenger snart (og de 8 timene i uka utgjør jo ikke så mye), har ingen planer om å benytte meg av muligheten til skole pga særlige behov, da jeg tror barna har det best med forutsigbarhet hjemme.

Det at det er INGEN møter, legetimer, telefoner og fandens oldemor, gjør at mitt overskudd blir litt større enn normalt, og kan brukes på ungene.

Opplæring skal vi nok også få til, på et vis. Muligens ikke optimalt, men begge har IOP, så tenker det går greit. 

Anonymkode: 59fd7...5e0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Krok1 skrev:

Trenger ikke å rope. Det står faktisk ingenting om det i HI, spørsmålet er hva uføre gjør nå, og mitt svar er at mange fortsatt kan bruke barnehagen. 

En person svarte at uføre ihvertfall har inntekt, som er mye mindre relevant. Du ropte ikke da.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det står i HI. 

Man får ikke bhgplass i kraft av å være ufør 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er som om ingen av de som i media skrek «steng skolene!» tenkte på at 1 av 5 barn utsettes for vold hjemme...

Kult om du kunne slengt ut en kilde eller to på at "1 av 5 barn utsettes for vold hjemme"

Anonymkode: 691e6...436

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lag din egen tråd om det. Whataboutism fungerer dårlig på meg 

I alle uføretråder messer de om det samme: INGEN problem å ha barn som ufør, får avlastning via bhg og skole. 

Jeg spør igjen: hvor greit går dette nå? 

Vet ikke om jeg helt skjønner poenget ditt? Er poenget EGENTLIG at uføre ikke bør få barn, siden de trenger hjelp fra bhg og skole til avlastning? Jeg velger å tro at du ikke er så ignorant. 

Det er mange som synes det er vanskelig å ha barna hjemme nå, både uføre og direktører, for å sette det på spissen. Hele Norge prøver nå å stå sammen i en felles dugnad mot coronaviruset, og du velger å stå for spørsmålet om hvordan de UFØRE takler å ha barna hjemme nå? Synes dette ble litt flaut på dine vegne, jeg. 

• Liker 4
  • Opprett ny...