Gå til innhold

Småbarn med (mulig) influensa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Torsdag morgen for ni dager siden fikk barnet mitt mmr-vaksinen. Noen dager senere fikk hun høy feber og var slapp og sliten de påfølgende dagene. Så var hun helt fin i formen uten feber i et par dager, før hun i går brått fikk 39,7 feber og var utrolig slapp. Hun er varm i dag også, men ikke like varm. Er snørrete og nyser, og puster litt tyngre (typisk sånn man gjør med feber i kroppen). 

Jeg har heller ikke vært i toppform med vondt i hodet og er trøtt. Nå har far også begynt å bli snufsen og hoster.

Jeg tenker at hun muligens har influensa, men hvordan skal jeg gå frem? Vi setter ned temperaturen med Paracet, og hun spiser og drikker godt. Er det noe vi burde ta med helsevesenet? Det er jo litt vanskelig å komme gjennom, og muligens litt risikabelt å dra til legevakten? (Skal selvfølgelig ringe først uansett hva vi kommer frem til). Kan influensa være farlig for en på 15 mnd? Hva burde vi gjøre?

Anonymkode: 6241b...1e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hun får i seg væske og er grei allmenntilstand trenger dere ikke ta kontakt med lege. Dere kommer trolig ikke gjennom på tlf heller når situasjonen er sånn. 

Anonymkode: a585d...0cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...