AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Jeg jobber som vikar i barnehage gjennom et vikarbyrå, og har to barn på 5 og 9 år, hvor den eldste skal ha hjemmeundervisning fra mandag. Kona jobber i helsevesenet, noe som betyr at hun må på jobb, mens jeg må ta meg av barna hjemme. Alle barnehager og skoler er stengt, så jeg tok det som en selvfølge at jeg ikke måtte jobbe, men var opprinnelig satt opp på oppdrag i en barnehage hvor jeg har vært lenge, frem til påske. Fikk så spørsmål i går om jeg kunne jobbe fremover, da 1 barn i denne barnehagen har begge foreldre i helsevesenet, og derfor må ha åpent for dette barnet. Dette måtte jeg imidlertid si nei til, pga situasjonen med barna hjemme og kona på jobb. Hun jeg snakket med i barnehagen mente jeg skulle søke "sykt barn-dager" for å få kompensert fraværet økonomisk Senere på kvelden fikk jeg en mail fra vikarbyrået om at jeg er permittert fra stillingen min som vikar i barnehage pga mangel på oppdrag, og at jeg måtte søke dagpenger gjennom NAV for permitteringsperioden. Derfor lurer jeg på om noen vet hva som er riktig i dette tilfellet? Skal jeg søke dagpenger siden jeg er permittert, eller bruke egenmelding for sykt barn siden jeg måtte takke nei til oppdraget? Både NAV og vikarbyrået er selvsagt stengt i helgen, men må jo ordne dette så fort som mulig for å få dekket det fra dag 1. Anonymkode: 7bc73...943
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Dagpenger. Du kan ikke bruke egenmelding når du er permittert. Anonymkode: d667d...f38 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dagpenger. Du kan ikke bruke egenmelding når du er permittert. Anonymkode: d667d...f38 Ok, selvom jeg måtte si nei til et opprag før jeg ble permittert altså? Anonymkode: 7bc73...943
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ok, selvom jeg måtte si nei til et opprag før jeg ble permittert altså? Anonymkode: 7bc73...943 Hvis du har sagt nei til et oppdrag kan du vel ikke levere egenmelding. Anonymkode: d667d...f38
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har sagt nei til et oppdrag kan du vel ikke levere egenmelding. Anonymkode: d667d...f38 Har ikke sagt nei i utgangspunktet. Var satt opp på dette oppdraget for lenge siden, men måtte trekke meg fra dette i går pga Corona. Derfor jeg lurer Anonymkode: 7bc73...943
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Søker dagpenger jeg, så får vi satse på at det er riktig Anonymkode: 7bc73...943
Anbefalte innlegg