Gå til innhold

Ikke så jævlig rart det sprer seg!! 🤬🤬

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, i det jeg kom inn på Meny i går kveld for å kjøpe en brus, så står det en mann og hoster no innmari i HÅNDA si, for så å ta samme hånde rett nedi frukten og plukker frukt. 

Kom meg fort videre, og der der står en annen idiot og HOSTER, rett uti lufta!!!!

Det sto engangshansker ved inngangen, men INGEN hadde på seg disse, og det var mange folk i butikken. 

I køen ut sto folk tett i tett. Ingen tenkte tanken om litt ekstra avstand! 

Nei, vet du hva!! Faen ikke rart at Ola Dunk Nordmann blir smitta!! Dette er helt elendig!!

🤬🤬🤬🤬

Anonymkode: d668d...878

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sa vel fra til han?!

Anonymkode: c72e1...23c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og, han som kom fra Italia på TV 2 nyhetene forrige uke. Han sa for åpent kamerat, at han bare dret i karanten, og skulle gå ut og ha spillejobber. Han var musiker nemlig og måtte spille. For en dust. Han burde straffeforfølgelse og bures inn. + Bøtelegges med 500 000 - 1 000 000 for sitt bidrag til smitte. 

Anonymkode: 43eba...691

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig å gå på butikken for å kjøpe en brus også da.

Anonymkode: f2f18...0e5

• Liker 8
Gjest Lasox
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, i det jeg kom inn på Meny i går kveld for å kjøpe en brus, så står det en mann og hoster no innmari i HÅNDA si, for så å ta samme hånde rett nedi frukten og plukker frukt. 

Kom meg fort videre, og der der står en annen idiot og HOSTER, rett uti lufta!!!!

Det sto engangshansker ved inngangen, men INGEN hadde på seg disse, og det var mange folk i butikken. 

Nei, vet du hva!! Faen ikke rart at Ola Dunk Nordmann blir smitta!! Dette er helt elendig!!

🤬🤬🤬🤬

Nei, det er ikke rart, og at det er slike nordmenn som driver å tar på handlevognen/kurven etterpå som noen andre igjen skal ta etterpå. Så sier det seg selv at det vil spre seg. Ufyselig sted å være på matbutikken om dagen. Glad jeg storhandlet igår så slipper jeg å små-handle flere ganger og risikere å bli syk eller smitte andre.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Unødvendig å gå på butikken for å kjøpe en brus også da.

Anonymkode: f2f18...0e5

Hvorfor det? Jeg er ikke syk, er ikke i karantene og kjenner ingen syke heller. Jeg tok på meg hansker, og tok kun på den brusen jeg skulle ha. Man skal kunne  gå i butikken. Men man skal vel tydelig også forvente at folk rundt er idioter som gir fullstendig faen! 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sa vel fra til han?!

Jeg stirra han i senk, men han brydde seg ikke en dritt. Fortsatte å plukke nedi frukta. Jeg kjenner at det ikke skal være nødvendig at jeg skal gå rundt å leke butikkpoliti. Det blir litt drøyt, og ikke noe særlig god følelse.

Det som hadde vært bedre, hadde vært om folk klarte å passe på seg selv!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stirra han i senk, men han brydde seg ikke en dritt. Fortsatte å plukke nedi frukta. Jeg kjenner at det ikke skal være nødvendig at jeg skal gå rundt å leke butikkpoliti. Det blir litt drøyt, og ikke noe særlig god følelse.

Det som hadde vært bedre, hadde vært om folk klarte å passe på seg selv!

Hvorfor sa du ikke fra? Som medborgere er det våres plikt å si fra, ellers fortsetter jo folk bare. Dette gjelder med alt fra mobbing, sexisme, og hoste bakterier på frukten. Vi må ta på oss det ansvaret når folk ikke gidder å oppføre seg ansvarsfullt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sa du ikke fra? Som medborgere er det våres plikt å si fra, ellers fortsetter jo folk bare. Dette gjelder med alt fra mobbing, sexisme, og hoste bakterier på frukten. Vi må ta på oss det ansvaret når folk ikke gidder å oppføre seg ansvarsfullt.

Ja, jeg burde sagt i fra. Helt klart. Men hvorfor gir folk seg faen i spredning av viruset??!!

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man skal vel tydelig også forvente at folk rundt er idioter som gir fullstendig faen! 

At folk er idioter lærte jeg for leeenge siden. Man skjønner det mer og mer jo eldre en blir

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg burde sagt i fra. Helt klart. Men hvorfor gir folk seg faen i spredning av viruset??!!

Fordi mange er individualister og tenker ikke så mye på folk rundt, og fordi de ikke får noen sosial konsekvens av å være det heller. Når de tror andre gir faen i hva de gjør så fortsetter de å gjøre det. Når de forstår at andre kjefter på de fordi det de gjør påvirker mange andre så begynner de å tenke etter litt og skamme seg og deretter endre seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og hva med hun her?

Kjendis drar utenlands, kommer hjem, så rett ut blant folk og party for full musikk:

iPhone blir aldri en suksess! Internett kommer til å floppe, og BIL kan da aldri erstatte HEST! Vi ler av forskere som har bommet på spådommer i dag. I tillegg var Marte på kjendisfest i går med gjengen fra Kompani Lauritzen. Der fikk hun komplett overtenning.

Nytter ikke å gå i karantene først etter 11 dager hvis man skal hindre spredning av viruset.

Anonymkode: 5a565...c17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Jeg er ikke syk, er ikke i karantene og kjenner ingen syke heller. Jeg tok på meg hansker, og tok kun på den brusen jeg skulle ha. Man skal kunne  gå i butikken. Men man skal vel tydelig også forvente at folk rundt er idioter som gir fullstendig faen! 

Man skal kunne gå i butikken, selvsagt. Men det er også sunn fornuft å begrense antall butikkturer litt (uten å hamstre), og droppe de unødvendige småkjøpene av brus og godteri. 

Anonymkode: 22e78...3e9

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så symptomatisk for koronatullinger. Ikke bare hysterisk over å bli smittet, men absurd opptatt av å skaffe seg helt latterlige ting selv om det øker hysteriet. Får fnatt av dere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skal kunne gå i butikken, selvsagt. Men det er også sunn fornuft å begrense antall butikkturer litt (uten å hamstre), og droppe de unødvendige småkjøpene av brus og godteri. 

Anonymkode: 22e78...3e9

Jeg tenker at man fint skal kunne gå å kjøpe den brusen man hadde glemt å kjøpe med til tacoen. 

Men da er man avhengig av at folk er like nøye som seg selv!

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤬🤬🤬🤬

Du vet vel at hanskene kun beskytter deg selv... om du står og hoster i hånda med hansker, sprer du like mye som uten hansker. 

Anonymkode: 4af01...cb8

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤬🤬🤬🤬

Hjelper lite med engangshansker om man allikevel hoster i de. Engangshansker kan fort bli falsk trygghet om de ikke brukes rett.

Anonymkode: 6f25d...e8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet vel at hanskene kun beskytter deg selv... om du står og hoster i hånda med hansker, sprer du like mye som uten hansker. 

Ja, det vet jeg selvfølgelig! Og når man beskytter seg selv så unngår man å bli smittebærere og dermed smitte andre. Noe samtlige i butikken dreit i å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper lite med engangshansker om man allikevel hoster i de. Engangshansker kan fort bli falsk trygghet om de ikke brukes rett.

Anonymkode: 6f25d...e8d

Det er ETT av tiltakene i en rekke av tiltak, ja. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men om du hoster har du KANSKJE koronavirus og skal holde deg hjemme og heller få andre til å handle for deg. Så jeg vet ikke hvor relevant det der er. 

Jeg jobber i butikk selv, dog ikke dagligvare, men ser mange  som ikke bryr seg om retningslinjer som er kommet. Folk holder ikke avstand, og ihvertfall ikke til med som betjening. Folk kommer på butikken med hosting og nysing og gir blanke i at de da bør holde seg hjemme, med mindre de er 100% sikker på at det ikke er koronaviruset. 

Anonymkode: 6084c...f9d

• Opprett ny...