AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Ble oppringt idag. Forsøket mitt er avlyst. Jeg er 40 år pg hadde virkelig jobbet på for å få 3 modne eggfollikler. Tiden fremover er uviss. Ikke sikkert jeg blir mor engang. Jeg hadde i forkant av menopur gått på synarela i nesten 5 mnd for å nedregulere endometriosen for å få gode odds til å bli gravid. Nå er forsøket avlyst. Eneste klikken kan si at dem beklager? Det jeg frykter opp i dette corona verdenen, er at folk begår selvmord. Dem ser mørkt på livet Jeg selv kjenner på barnløshet som i dette tilfelle kanskj var siste sjanse for oss å kunne bli gravid. Anonymkode: dc5af...ec9 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Forstår så alt for godt hvor sårt det må være! Med tre modne follikler så er det vell ikke sex-nekt? Kanskje en liten mulighet for at dere kan klare det selv? lykke til! Anonymkode: 51f3f...d47 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår så alt for godt hvor sårt det må være! Med tre modne follikler så er det vell ikke sex-nekt? Kanskje en liten mulighet for at dere kan klare det selv? lykke til! Anonymkode: 51f3f...d47 Du tror folk som går til ivf-behandling bare kan ha sex og så blir man gravide? Anonymkode: 3bfe5...64f 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du tror folk som går til ivf-behandling bare kan ha sex og så blir man gravide? Anonymkode: 3bfe5...64f De KAN ja. Er ikke uten grunn at andre som har 13 modne follikler får sex-nekt, nettopp fordi det KAN skje... Det er nok ikke så stor sannsynlighet, men det KAN skje. I en situasjon som dette er det nok det eneste håpet de kan ha desverre! Er flere som går igjennom ivf og ikke blir gravide, men blir det på egenhand, så det er ikke umulig! Anonymkode: 51f3f...d47 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår så alt for godt hvor sårt det må være! Med tre modne follikler så er det vell ikke sex-nekt? Kanskje en liten mulighet for at dere kan klare det selv? lykke til! Anonymkode: 51f3f...d47 I vårt tilfelle bruker vi donor, mannen er steril 😕 så det er ikke ett alternativ Anonymkode: dc5af...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De KAN ja. Er ikke uten grunn at andre som har 13 modne follikler får sex-nekt, nettopp fordi det KAN skje... Det er nok ikke så stor sannsynlighet, men det KAN skje. I en situasjon som dette er det nok det eneste håpet de kan ha desverre! Er flere som går igjennom ivf og ikke blir gravide, men blir det på egenhand, så det er ikke umulig! Anonymkode: 51f3f...d47 Fos oss er det ikke mulig. Mannen min er steril. Anonymkode: dc5af...ec9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I vårt tilfelle bruker vi donor, mannen er steril 😕 så det er ikke ett alternativ Anonymkode: dc5af...ec9 Så utrolig dumt uansett årsak til ivf! Hadde blitt rimelig fortvilet selv! Sender deg en klem! Anonymkode: 51f3f...d47 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble oppringt idag. Forsøket mitt er avlyst. Jeg er 40 år pg hadde virkelig jobbet på for å få 3 modne eggfollikler. Tiden fremover er uviss. Ikke sikkert jeg blir mor engang. Jeg hadde i forkant av menopur gått på synarela i nesten 5 mnd for å nedregulere endometriosen for å få gode odds til å bli gravid. Nå er forsøket avlyst. Eneste klikken kan si at dem beklager? Det jeg frykter opp i dette corona verdenen, er at folk begår selvmord. Dem ser mørkt på livet Jeg selv kjenner på barnløshet som i dette tilfelle kanskj var siste sjanse for oss å kunne bli gravid. Anonymkode: dc5af...ec9 Stor klem til deg! Men hva mener du med selvmordstemaet inn i barnløshet og IVF? Den komboen er jo ikke god - om det var dette du tenker på. Men jeg har virkelig all forståelse for at dette er veldig bittert og kjipt! ❤️ Anonymkode: 37f77...ba2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stor klem til deg! Men hva mener du med selvmordstemaet inn i barnløshet og IVF? Den komboen er jo ikke god - om det var dette du tenker på. Men jeg har virkelig all forståelse for at dette er veldig bittert og kjipt! ❤️ Anonymkode: 37f77...ba2 Jeg mener at mange som går gjennom ivf år etter år begynner å se mørkt på livet. Og spesielt nå med en usikker tid fremfor oss. Anonymkode: dc5af...ec9 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at mange som går gjennom ivf år etter år begynner å se mørkt på livet. Og spesielt nå med en usikker tid fremfor oss. Anonymkode: dc5af...ec9 Det skjønner jeg veldig godt! Men om man sliter med veldig mørke tanker og tilogmed tenker endel på selvmord så bør man snakke med noen. Har selv erfaring med årevis med prøving som ikke har fungert og vet det er tungt. Anonymkode: 37f77...ba2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skjønner jeg veldig godt! Men om man sliter med veldig mørke tanker og tilogmed tenker endel på selvmord så bør man snakke med noen. Har selv erfaring med årevis med prøving som ikke har fungert og vet det er tungt. Anonymkode: 37f77...ba2 Problemet i denne tiden er jo også dette med å isolere seg fra andre. Det innebærer også at psykologer tar ikke imot pasienter. Anonymkode: dc5af...ec9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Skrevet 16. mars 2020 På 14.3.2020 den 15.17, AnonymBruker skrev: Jeg mener at mange som går gjennom ivf år etter år begynner å se mørkt på livet. Og spesielt nå med en usikker tid fremfor oss. Anonymkode: dc5af...ec9 Ser man mørkt på livet? Ja, det er kjempetøft å gå gjennom ivf, men det er langt fra å gjøre det til å ikke ville leve. Jeg har selv holdt på med ivf i syv forsøk fordelt over tre og et halvt år, og selv om hvert mislykket forsøk føles som en bunnløs sorg rokker det ikke ved ønsket om å ville leve. Hvis du kjenner på tanker om å ikke ville leve, ville jeg oppsøkt hjelp. Masse psykologer tilbyr hjelp over nett i disse dager. Anonymkode: 77630...13f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13 Skrevet 16. mars 2020 Tror ikke man skal se det avbrutte IVF-forsøket i sammenheng med coronautbruddet. De færreste 40-åringer dør av utbruddet, så mest sannsynlig vil du fortsatt gå på denne jorden om både ti og tjue år... Men når det kommer til barneønsket, så lever vi heldigvis i en verden hvor vi har alternativ. Kanskje det er på tide å vurdere andre muligheter? Det med å se alternativer ble jeg selv presentert for etter seks mislykkede IVF-forsøk. (Her snakker jeg av erfaring. Ønsker ikke å være en usympatisk besserwisser.) Livet VIL gå videre selv om det ser svart ut for en periode. For min del var det veldig viktig å snu negativt tankemønster ganske raskt for å komme meg videre i livet. Ting går seg til! Hilsen sliten småbarnsmor som ikke ga opp😊 Anonymkode: 71887...3cb
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #14 Skrevet 16. mars 2020 Har egentlig ingenting fornuftig å si i denne situasjonen. Tenker bare å sende deg en stor klem ❤️ det fortjener du i en sånn situasjon. Håper det på et eller annet mirakuløst vis ordner seg for deg i fremtiden. Dette er trist å lese Anonymkode: fa7bc...8b0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #15 Skrevet 20. mars 2020 Ikke tenk på det som St dette var siste sjanse! Forstår at det er kjedelig å vente, og å miste tre egg. Men om du har gode egg så kan du fortsatt få barn flere å til (jeg fikk siste som 46-åring) og kjenner mange som har fått etter 40. Anonymkode: ddbf4...ef3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 Er det for sent å gå over til privat? ser flere som har gjort det.... Stor klem til deg ❤️ Anonymkode: 11fa9...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå