Gå til innhold

Nå er det militær i gatene i Oslo! :-o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er betryggende jeg. 

Anonymkode: 534f5...d69

Å ha militær som går rundt over alt? Det er et virus, ikke krig. Vi trenger ikke militær som leker krig.

Anonymkode: 28831...cbb

AnonymBruker
Skrevet

Kult. Nå kan vi endelig leke krig! Jeg drar ned til Oslo sentrum for å se hvordan dette fungerer. Dette blir kult!

Anonymkode: 217eb...7e7

• Liker 2
Skrevet

Militæret finnes ikke kun til bruk under krig, vi skal også bistå politiet ved eventuelle krisesituasjoner i landet, og det vi er oppi nå er en krisesituasjon.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha militær som går rundt over alt? Det er et virus, ikke krig. Vi trenger ikke militær som leker krig.

Militæret kan bistå i alvorlige situasjoner, selv når det ikke er krig. Forstår du alvoret i situasjonen Norge befinner seg i nå?

Anonymkode: 21189...c1a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

HEIMEVERNETS OPPGAVER
  •  Heimevernet fungerer som en hurtig mobiliseringsstyrke for Forsvaret, og er med sin lokale tilknytning et viktig bindeledd til det sivile samfunn og en rekke beredskapsaktører
  •  Heimevernet innehar det lokale, territorielle ansvaret på vegne av sjef for Forsvarets operative hovedkvarter.
  •  Hovedoppgavene er vakthold og sikring av viktige militære og sivile objekter, nasjonal krisehåndtering, bistand til politiet og øvrig støtte til det sivile samfunn.

Anonymkode: 361a1...619

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor hardt rasjonerer vi egentlig munnbind nå? Har dem ikke i omsorgssektoren, har dem ikke i heimvernet.

Anonymkode: 73959...74e

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor hardt rasjonerer vi egentlig munnbind nå? Har dem ikke i omsorgssektoren, har dem ikke i heimvernet.

Anonymkode: 73959...74e

For n’te gang: standard munnbind er ikke effektive i mer enn ca 30 minutter, de er ikke effektive mot bittesmå partikler som virus, de filtrerer i hovedsak bakterier, og beskytter i størst grad andre mot smitte fra bæreren av munnbindet.

• Liker 6
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi her manglet vi en del kunnskap ser jeg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, addict skrev:

Oi her manglet vi en del kunnskap ser jeg. 

Mye jeg ikke har kunnskap om. Og? Har du kunnskap om alt kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

1. Det er ikke i gatene i Oslo

2. Det for å ha flere folk til å informere turistene om hva som skjer, ikke fordi de skal true med å drepe dem om de ikke snur...

3. På mange flyplasser i verden (også utenom krigsområder) er det vanlig med eget, bevæpnet politi på flyplassen. 

Anonymkode: a1465...7fe

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, absolutt ikke. Og derfor uttaler jeg meg ikke, ihvertfall ikke på måten du gjør.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, alle har ikke kunnskap om alt, men gir dette deg en bedre forståelse av situasjonen i landet? Reflekterer du noe over at man ikke ville tatt slike drastiske skritt for et vanlig influensavirus?

• Opprett ny...