Gå til innhold

Astma og korona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har astma og er livredd dette viruset !! Vi med astma er vi skikkelig i risikogruppa eller er det ting som er verre å ha i forhold til dette viruset ? Vi er vell ganske mange som har astma ? Jeg er livredd og syns hele situasjonen er ganske surrealistisk...

Anonymkode: 31ed7...e0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er mange med astma, også mange med andre risikofaktorer. Skulle ønske de sa noe spesifikt til/om oss snart.

Anonymkode: c6eb5...682

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har astma og er livredd dette viruset !! Vi med astma er vi skikkelig i risikogruppa eller er det ting som er verre å ha i forhold til dette viruset ? Vi er vell ganske mange som har astma ? Jeg er livredd og syns hele situasjonen er ganske surrealistisk...

Anonymkode: 31ed7...e0e

Astma er så mye, så det er flere ting som er verre. Er mer redd for svigers med hjerteproblemer enn ungen med astma.

Anonymkode: b99b3...034

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg hjemme. Ikke gå ut døren de neste 14 dagene. Be alle du bor med dusje med en gang de har vært ute av boligen.

Nordmenn er egoistiske og tenker som regel bare på seg selv. Bare se tråden med "Skal du på hyttetur?", der skriver flere av dem: "Jeg er ikke i risikogruppen, så hvorfor skal jeg ikke på hyttetur?".

Anonymkode: 6dd39...377

• Liker 1
Skrevet

Astma kan jo variere veldig. Jeg har selv astma og var meget syk som barn fordi jeg hadde en tilleggssykdom i lungene. Jeg har med årene blitt mindre og mindre plaget av astmaen, men blir meget tungpustet hver gang jeg blir syk og kan få store pusteproblemer og blir helt avhengig av medisin. Lurer også på om dette viruset kan få den underliggende tilleggssykdommen til å blusse opp, det er det vel ingen som vet... 

Derfor antar jeg at jeg vil bli ganske dårlig av dette viruset, er i tillegg gravid og da risikerer man også ett tøffere forløp. Har nå en fastlege som ikke kjenner meg og føler ikke hun klarer å svare meg på spørsmålene mine. Sendte melding elektronisk, men fikk ett veldig generisk og ikke betryggende svar tilbake. Vurderer å kontakte fastlegen som fulgte meg opp i barndommen, kanskje han kan svare meg bedre. Uansett holder jeg meg selv og min nære familie i karantene og håper jeg ikke blir smittet. Litt bekymret er jeg, men prøver å ikke tenke så mye på det og ta en dag om gangen. Det hjelper ikke å kverne på dette. Blir mere bekymret for svigermor og bestemor, men heldigvis er de smarte og holder seg inne! 

AnonymBruker
Skrevet

Burde jeg som har astma og jobber i dagligvare, ergo treffer kunder hver dag, bli sykemeldt og sette meg i karantene?

Anonymkode: 7b3ab...125

• Opprett ny...