Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg klare meg med tre barn og alenemor? Jeg jobber til vanlig som servitør i restaurantbransjen og har tilkallingsvikar i andre bedrifter ved siden av. Nå har jeg blitt permittert i samtlige jobber, og har lite og leve av.

Tidligere hadde jeg lite å leve av, men nå har jeg ekstra lite å leve av.

Hvordan skal jeg klare meg økonomisk i det hele tatt????

Anonymkode: 1384d...1a8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Omsorgslønn? Dagpenger? Har du i det hele tatt snakket med NAV og fagforeningen din? 

Anonymkode: 24313...874

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omsorgslønn? Dagpenger? Har du i det hele tatt snakket med NAV og fagforeningen din? 

Anonymkode: 24313...874

Dagpenger er ca 60% av grunnlaget. Jeg regner med at det er det TS mener når hun skriver at hun får enda mindre. Vi trenger ikke gå ut i fra at hun er helt blåst.

Anonymkode: d1caa...05e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva bidrar far med? 

Hvilke utgifter kan du kutte? 

Jeg tror de fleste av oss må innse at tiden fremover vil bli en tid hvor vi ser at vaner må legges om pga økonomien. Å spise ute, gå på kino, ha tre fritidsaktiviteter osv, må bare utgå. Man må prioritere steinhardt. Barna kan ikke få nye klær, men må arve eller kjøpe brukt. Eller sy om. 

Ta kontakt med nav angående støtteordninger. Se om du har muligheter til jobb andre steder nå. 

Anonymkode: 847a2...3e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva bidrar far med? 

Hvilke utgifter kan du kutte? 

Jeg tror de fleste av oss må innse at tiden fremover vil bli en tid hvor vi ser at vaner må legges om pga økonomien. Å spise ute, gå på kino, ha tre fritidsaktiviteter osv, må bare utgå. Man må prioritere steinhardt. Barna kan ikke få nye klær, men må arve eller kjøpe brukt. Eller sy om. 

Ta kontakt med nav angående støtteordninger. Se om du har muligheter til jobb andre steder nå. 

Anonymkode: 847a2...3e1

Tipper at for ts er det du sier må utgå utgått for lengst.

Anonymkode: f140c...df7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kino og slike aktiviteter utgår jo uansett da alt er stengt🤯😂

Anonymkode: a24c1...da9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dagpenger...

Anonymkode: 18408...7da

AnonymBruker
Skrevet

Du får vel noen form for dagpenger eller noe sånt, så 66% eller noe av vanlig lønn.
Så en artikkel i går om at det var forferdelig at "alle" skal ned på dagpenge/aap nivå. Såå når det er mange som må ned på det nivået så er det krise, men for folk som blir syke så er det liksom ikke noen krise?

Jeg har mistet over 50% av inntekten min grunnet sykdom, er alenemor og man har jo ikke så mye annet valg enn å klare seg da.

Anonymkode: 5a106...248

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke ganske irrelevant om man er alenemor,alenefar, uføretrygdet, deltidsarbeidende osv. Dette er tøffe tider for mange, og det er faktisk ikke særlig lurt å sette grupper opp mot hverandre. Hva med unge mennesker som f eks nettopp har kjøpt seg bolig, og plutselig står dere uten jobb? Som alenemor har du tross alt rettigheter som barnetrygd, barnebidrag osv. Voksne enslige med kun en inntekt har ingen slike ting å dra veksler på.

Anonymkode: 36021...506

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alt er stengt så ee kun husleie, mat, strøm, wifi og medisin som trengs. Ukeblader, restylane, lekeland og ALL unødvendig trengs ikke nå! Vi må stikke fingen i jorda nå fremover. Brus og sjokolade er ingen menneskerett.

Anonymkode: cc691...43b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke ganske irrelevant om man er alenemor,alenefar, uføretrygdet, deltidsarbeidende osv. Dette er tøffe tider for mange, og det er faktisk ikke særlig lurt å sette grupper opp mot hverandre. Hva med unge mennesker som f eks nettopp har kjøpt seg bolig, og plutselig står dere uten jobb? Som alenemor har du tross alt rettigheter som barnetrygd, barnebidrag osv. Voksne enslige med kun en inntekt har ingen slike ting å dra veksler på.

Anonymkode: 36021...506

Enig, her er fattigdommen poenget, ikke hvilken bås du hører til. Om noe kan det tross alt være bedre å ha barn. Men jeg tror det er mange som ikke har så mye ekstra som nå får skikkelige problemer, og samfunnet har ikke alle svar klare enda. 

Anonymkode: 3592b...f37

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagpenger er ca 60% av grunnlaget. Jeg regner med at det er det TS mener når hun skriver at hun får enda mindre. Vi trenger ikke gå ut i fra at hun er helt blåst.

Anonymkode: d1caa...05e

Det stemmer. Jeg får omlag etter hva jeg har regnet 220.000 i året, som tilsvarer 18 300 kroner i måneden. I tillegg er det skatt på  34 120 kroner. Da får jeg utbetalt 15490 kroner i måneden. Dette er ikke til å leve på en familie på 4 stk.

Anonymkode: 1384d...1a8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...