Gå til innhold

Dagligvarebutikkene må sørge for raskere påfyll

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det blir for idiotisk å kritisere hamstrere i disse corona tider. Enig at man bør ikke kjøpe mer enn 2-4 stk av en vare, men de som hamstrer gjør også noe viktig, og det er å ikke utsette seg selv og andre for unødvendig smitte, noe som er oppfordret av helsemyndighetene. Jo mindre aktivitet i butikkene, jo mindre smitte! 

Anonymkode: 6e980...965

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakket med en butikkansatt på kiwi som sto og fylte på varer. Hun sa de var dobbelt bemanning på jobb og fylte på for harde livet.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegansucks

Tror de allerede jobber på spreng, om det går for treigt så får du melde deg som frivillig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Vegansucks skrev:

Tror de allerede jobber på spreng, om det går for treigt så får du melde deg som frivillig

Dette burde de visst måtte komme. Blir for dumt å skylde på kundene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å handle for én uke, ikke fem. Det vil minske trafikken i butikkene betraktelig sammenlignet med vanlige uker. At alle beiner til butikken og handler for harde livet samtidig, minsker i alle fall ikke smitterisikoen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du ikke hamstret matvarer ennå. Da tror jeg du er sent ute. Snart blir det tomt.

Anonymkode: 4a44c...289

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på min nærbutikk i går kveld. Liten joker. De hadde igjen dopapir, tomt for brød, men de hadde mange av de halvstekte bagettene. Mel var det tomt for, men mye igjen av andre grove mel typer. Etter å ha lest her så trodde jeg at jeg skulle møte tomme hyller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til informasjon. Ikke alle dagligvarer kan sette inn ekstra bemanning. Norge er avhengige av at vi holder åpent, til tross for at vi er en ekstra utsatt gruppe som er tett på flere hundre kunder hver dag. Som et tiltak for at Ikke butikken skal stenge og gå konkurs om alle ansatte plutselig får karantene, har vi justert NED bemanningen slik at ikke alle jobber med alle. Noen må unngå å havne i karantene om et skift blir smittet. Det er realiteten om alle skal beholde sine arbeidsplasser og innbyggerne få mat.

Hold ut med oss - vi gjør så godt vi kan i disse tidene! Vi har aldri løpt beina av oss mer enn vi gjør nå. Vi vasker ekstra, vi har dobble varelass, vi smiler og prøver å berolige redde eldre, vi bruker egen fritid til å handle og kjøre varer til ensome personer i karantene som ringte til butikken gråtkvalt. Er det en tid dere burde sette ekstra pris på oss butikkansatte er det nå. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke hamstret matvarer ennå. Da tror jeg du er sent ute. Snart blir det tomt.

Det kommer jo påfyll da herregud ro ned

Anonymkode: eaafd...95d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jobber så fort de kan. Mange butikker har satt inn ekstra folk og de som ikke har det, jobber mye for å få det til å gå rundt nå. Hadde folk droppet å hamstre et par dager hadde hyllene sett annerledes ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Uten navn said:

Bare til informasjon. Ikke alle dagligvarer kan sette inn ekstra bemanning. Norge er avhengige av at vi holder åpent, til tross for at vi er en ekstra utsatt gruppe som er tett på flere hundre kunder hver dag. Som et tiltak for at Ikke butikken skal stenge og gå konkurs om alle ansatte plutselig får karantene, har vi justert NED bemanningen slik at ikke alle jobber med alle. Noen må unngå å havne i karantene om et skift blir smittet. Det er realiteten om alle skal beholde sine arbeidsplasser og innbyggerne få mat.

Hold ut med oss - vi gjør så godt vi kan i disse tidene! Vi har aldri løpt beina av oss mer enn vi gjør nå. Vi vasker ekstra, vi har dobble varelass, vi smiler og prøver å berolige redde eldre, vi bruker egen fritid til å handle og kjøre varer til ensome personer i karantene som ringte til butikken gråtkvalt. Er det en tid dere burde sette ekstra pris på oss butikkansatte er det nå. 

❤️❤️❤️

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Uten navn skrev:

Takk for at du setter ting i litt perspektiv for oss - og at du minner oss på at du også har en virkelighet å forholde deg til som handler om egenbeskyttelse, egen helse osv. Du og kollegene dine gjør en kjempejobb for å tilfredsstille kunder, og dere skal heller ikke risikere egne helse i denne stria. Vi glemmer lett at alle de som jobber for å sørge for at vi har mat og et helsevesen som fremdeles er oppe og går, også har egen helse,  familie etc å tenke på. 

Endret av Havbris
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere be oss som jobber i butikk med minstelønn om å jobbe enda hardere og raskere enn det vi allerede gjør?! Haha! Til vanlig er jeg så utslitt når jeg kommer hjem fra jobb at hele kroppen min verker og jeg er totalt utslitt, trodde ikke det kunne bli verre å jobbe i butikk, men så skjedde corona og joda dette er enda verre! Vi er mennesker, og som sagt tjener vi MINSTELØNN, tror du jeg kommer til å jobbe meg helt ihjel bare så hver kunde kan kjøpe 1000 doruller og 100 tannkremer de absolutt ikke trenger? Dummeste jeg har hørt. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo påfyll da herregud ro ned

Anonymkode: eaafd...95d

Lagrene blir snart tomme. Har du ikke hamstret varene før nå, så tror jeg det blir snart tomt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette burde de visst måtte komme. Blir for dumt å skylde på kundene. 

Krise får frem det verste i folk. 🙄

Anonymkode: 27729...a9d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Splittbinders skrev:

Det går an å handle for én uke, ikke fem. Det vil minske trafikken i butikkene betraktelig sammenlignet med vanlige uker. At alle beiner til butikken og handler for harde livet samtidig, minsker i alle fall ikke smitterisikoen.

Vi må regne med at det blir stadig flere smittede hver dag. At folk hamstret på torsdag, men at det ble roligere allerede på fredag, viser at folk er med på dugnaden om færre smittede. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
13 minutter siden, Uten navn skrev:

👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: c0842...5b8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krise får frem det verste i folk. 🙄

Anonymkode: 27729...a9d

Har ikke sett så mye til den berømte norske solidariteten ennå 😑 en viktig del av smittedugnaden er jo å ikke hamstre, som skaper mer arbeid og dermed forhøyet smitterisiko for butikk- og lagerpersonal, ikke skape panikk, som er minst like, om ikke farligere enn selve sykdommen, og å vise hensyn, som visstnok er typisk norsk uansett hva som skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AmandaVI skrev:

Har ikke sett så mye til den berømte norske solidariteten ennå 😑 en viktig del av smittedugnaden er jo å ikke hamstre, som skaper mer arbeid og dermed forhøyet smitterisiko for butikk- og lagerpersonal, ikke skape panikk, som er minst like, om ikke farligere enn selve sykdommen, og å vise hensyn, som visstnok er typisk norsk uansett hva som skjer.

Siden hamstring skjer i alle corona land, vil jeg heller kalle det en naturlig menneskelig reaksjon på en skremmende situasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Butikkansatte er bare mennesker de også.. 

Anonymkode: eca09...8e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...