addict Skrevet 14. mars 2020 #41 Del Skrevet 14. mars 2020 59 minutter siden, Violetta skrev: Og egentlig så er vi med i et sinnsykt eksperiment satt i gang av en fullstendig sprø statsleder. Som tilfeldigvis ikke skal testes for viruset. Tenker det er en fordel jeg da, kan jo hende han stryker med.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #42 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er dette som er virkeligheten. Nordmenn som er født etter krigen har ikke opplevd krise og er godt vant med at staten ordner opp, uansett. Jeg pleier å tenke på Norge som verdens største barnehage. Jeg ønsker ingen vondt, men jeg håper dette kan være en vekkelse. Vi er her på egen hånd. Vi kan ikke ha et samfunn der alle er eksperter på teknologi men ingen kan eller forstår primærnæring. Vi må lære oss å skaffe mat selv uten å være avhengig av butikken, bygge oss et hus uten å låne negative penger opp til ørene og lære oss at staten ordner ikke opp. Vi er ikke frie, vi er i gjeld hele gjengen. Mitt håp er at samfunnet reguleres litt annerledes etter dette. At vi som folk vender litt ryggen til ideologier og heller retter oss mot det som er sant. At vi vender oss fra det globale og tilbake til det lokale. Vekk fra teknologi og heller mot naturen. Man kan alltids drømme, men jeg tror vi har godt av denne krisen også. Anonymkode: c6f6f...3ba 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 14. mars 2020 #43 Del Skrevet 14. mars 2020 Men ja, shit. Det er helt uvirkelig. Jeg er så glad jeg jobber der jeg gjør nå, en sinnsykt trygg og god arbeidsgiver som mest sannsynlig kommer til å bestå igjennom dette. Heldigvis et nordisk selskap. Kommer aldri til å slutte der etter dette. På mandag har vi dugnad og skal kjøre rundt til alle for å få levert utstyr til hjemmekontor slik at vi fortsatt kan jobbe. Hvor koko er ikke det. Vi sitter vanligvis i åpent kontorlandskap og skal nå rigge pc hjemme. Søsteren min ble testet for Korona i går og hele familien min er i karantene. Dette er helt villt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 14. mars 2020 #44 Del Skrevet 14. mars 2020 14 minutter siden, addict skrev: Men ja, shit. Det er helt uvirkelig. Jeg er så glad jeg jobber der jeg gjør nå, en sinnsykt trygg og god arbeidsgiver som mest sannsynlig kommer til å bestå igjennom dette. Heldigvis et nordisk selskap. Kommer aldri til å slutte der etter dette. På mandag har vi dugnad og skal kjøre rundt til alle for å få levert utstyr til hjemmekontor slik at vi fortsatt kan jobbe. Hvor koko er ikke det. Vi sitter vanligvis i åpent kontorlandskap og skal nå rigge pc hjemme. Søsteren min ble testet for Korona i går og hele familien min er i karantene. Dette er helt villt. Bare behold roen og følgretningslinjene da har du gjort ditt i denne store dugnaden👍🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 14. mars 2020 #45 Del Skrevet 14. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dette som er virkeligheten. Nordmenn som er født etter krigen har ikke opplevd krise og er godt vant med at staten ordner opp, uansett. Jeg pleier å tenke på Norge som verdens største barnehage. Jeg ønsker ingen vondt, men jeg håper dette kan være en vekkelse. Vi er her på egen hånd. Vi kan ikke ha et samfunn der alle er eksperter på teknologi men ingen kan eller forstår primærnæring. Vi må lære oss å skaffe mat selv uten å være avhengig av butikken, bygge oss et hus uten å låne negative penger opp til ørene og lære oss at staten ordner ikke opp. Vi er ikke frie, vi er i gjeld hele gjengen. Mitt håp er at samfunnet reguleres litt annerledes etter dette. At vi som folk vender litt ryggen til ideologier og heller retter oss mot det som er sant. At vi vender oss fra det globale og tilbake til det lokale. Vekk fra teknologi og heller mot naturen. Man kan alltids drømme, men jeg tror vi har godt av denne krisen også. Anonymkode: c6f6f...3ba Helt enig i den der. Jeg trodde egentlig nordmenn var så mye på reisefot at de hadde sett steder der de ikke er like heldig stillt som oss. Men hvis d er kun grand ca og de stedene der er de jo godt skjermet fra virkeligheten. Ja tror helt klart vi trenger det her ... for å få folk litt mer ned på jorda. At verden er mer enn bare nordmenn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #46 Del Skrevet 14. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dette som er virkeligheten. Nordmenn som er født etter krigen har ikke opplevd krise og er godt vant med at staten ordner opp, uansett. Jeg pleier å tenke på Norge som verdens største barnehage. Jeg ønsker ingen vondt, men jeg håper dette kan være en vekkelse. Vi er her på egen hånd. Vi kan ikke ha et samfunn der alle er eksperter på teknologi men ingen kan eller forstår primærnæring. Vi må lære oss å skaffe mat selv uten å være avhengig av butikken, bygge oss et hus uten å låne negative penger opp til ørene og lære oss at staten ordner ikke opp. Vi er ikke frie, vi er i gjeld hele gjengen. Mitt håp er at samfunnet reguleres litt annerledes etter dette. At vi som folk vender litt ryggen til ideologier og heller retter oss mot det som er sant. At vi vender oss fra det globale og tilbake til det lokale. Vekk fra teknologi og heller mot naturen. Man kan alltids drømme, men jeg tror vi har godt av denne krisen også. Anonymkode: c6f6f...3ba Du får ikke bygd et hus så enkelt i dag uten arbeidsdeling, med mindre du har fagbrev innen rørleggerfaget, tømrerfaget, elektrikerfaget og murerfaget selv. Du kan heller ikke bare gå å hogge trær som du skal foredle til materialer, da dette tilhører en skogeier. Så da må du kjøpe det i butikken. For øvrig er det ikke "staten" som har ordnet med teknologi, den er stort sett utviklet av det private næringsliv. I mange sammenhenger henger verdens stater langt etter utviklingen. Anonymkode: 9f942...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #47 Del Skrevet 14. mars 2020 39 minutter siden, Violetta skrev: Så du tror eksportørene er villige til å gå konkurs for å ikke sende maten utenlands? Det nasjonale forbruket går ikke opp på grunn av corona. Eksportørene skal også overleve. Landene eksportørene holder til i vil pålegge dem å prioritere innenlands befolkning, det kan du være nesten helt sikker på hvis mangelen blir stor nok. Og joda, forbruket går opp når folk kjøper mer enn de trenger for noen uker. Anonymkode: 9f942...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #48 Del Skrevet 14. mars 2020 Men skal ikke klage på et par uker fri nå! Anonymkode: 08e8d...9f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 14. mars 2020 #49 Del Skrevet 14. mars 2020 3 timer siden, Gorilla skrev: Jeg synes alt dette som pågår nå i samfunnet er helt surrealistisk og det føles helt uvirkelig. Hele samfunnet er nede og alt stenges grunnet utbrudd av en ny pandemi. Det er helt vanvittig at dette faktisk skjer. Egentlig ikke! Det kalles en krise, mange generasjoner opp igjennom historien som har opplevd dette. Vi er midt i en nå. Svartedauden så omkom store deler av Norges befolkning på veldig kort tid, det var "surrealistisk" det 2 verdenskrig som kom ekstremt brått på hele Norden ja hele verden, det var surrealistisk det! Vi som samfunn har levd stort sett beskyttet siden 1945, og er ikke vant til motgang og kriser. Nå kommer det en, og den ser ut til å kunne bli meget stygg. Mest på grunn av ledere og folket ikke vet hva som skal til i en krisetid av selvdisiplin og oppfølging og tenker stort sett kun på seg selv, noe som bare eskalerer denne krisen enda mer. Har fryktet dette lenge, håpet at det ikke ville skje, men nå skjer det. Det er bare å komme seg gjennom det uansett hva det vil koste av lidelse, økonomisk motgang og død. Enten klare vi det, ellers går det kjapt over 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 14. mars 2020 #50 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg ble rørt om folk kunne tenkt slik. Der jeg bodde før hadde vi ett fantastisk flott treningsstudio på en liten plass. Nå ser jeg eier skriver at (han har selvsagt stengt d) han skal fryse abonnement så lenge d må holde stengt så folk slipper og betale men når har eier fått massivt svar fra bruker’ene om å trekke som vanlig de vil gjerne bidra til å opprettholde d flotte treningsstudioet .. fantastisk syns jeg. Det er dugnadsånd ❤️❤️ Rart jeg savner stedet. Men ingen jobber der så var tvunget å flytte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #51 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg føler meg stresset og urolig, men samtidig apatisk, vet ikke hva jeg skal foreta meg på en måte. Nummen. Jeg jobber i helsevesenet, bekymrer meg mye for hvordan utviklingen blir fremover. Ser for meg å måtte jobbe natt og dag. Jeg er sliten allerede nå. Redd for å ta med meg smitte hjem. Redd for å bli syk selv. Tar forholdsregler såklart, men det er vanskelig når vi ikke har alt utstyr vi hadde trengt i tillegg. Vasker hendene hundre ganger om dagen tror jeg. Får vi smitten inn på min arbeidsplass har vi ikke nok verneutstyr, vi har allerede lite. I tillegg kommer ansatte til å bli livredde. Har mareritt om natten, drømmer at folk jeg bryr meg om dør en etter en. Prøver å skjerme meg fra å lese alt av nyheter og sånne ting, men samtidig har jeg et sug etter informasjon. Hodet mitt er fullt, underbevisstheten jobber selv om jeg prøver å slappe av og tenke på noe annet. Jeg håper alle disse tiltakene hjelper og at dette går over snart. Jeg kommer til å sette mye større pris på hverdagen når hverdagen kommer tilbake, det er sikkert. Anonymkode: f55b3...46b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #52 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er snakk om at EN person har dødd av dette så går hele landet i stå... Sukk! Anonymkode: 10cfe...fb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 14. mars 2020 #53 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja dette oppleves merkelig.. Jeg undres over hva myndighetene vet som vi ikke blir fortalt. Håper det ikke er slik, men det vil jo evt vise seg i ettertid. Har på følelsen av at disse to ukene kun er starten og at dette vil vare en lengre periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #54 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er harde tider nå. Men vi har nok godt av dette. Det har vært en evig opptur i altfor mange år og vi har levd som noen egoistiske galninger. Nå er tiden kommet for denne type realisme også. Det er bare å håpe at vi kommer ut som en bedre versjon av oss selv i etterkant av dette. Vi har sett flyktniger dø på tv. Vi har sittet og spist taco mens de bomber Syria i filler. Vi har badet i luksus og oljepenger. Nå banker den ignorerte virkeligheten på vår dør også. Vi er nødt til å åpne døren, dessverre. Anonymkode: 8de0e...186 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 14. mars 2020 #55 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er harde tider nå. Men vi har nok godt av dette. Det har vært en evig opptur i altfor mange år og vi har levd som noen egoistiske galninger. Nå er tiden kommet for denne type realisme også. Det er bare å håpe at vi kommer ut som en bedre versjon av oss selv i etterkant av dette. Vi har sett flyktniger dø på tv. Vi har sittet og spist taco mens de bomber Syria i filler. Vi har badet i luksus og oljepenger. Nå banker den ignorerte virkeligheten på vår dør også. Vi er nødt til å åpne døren, dessverre. Anonymkode: 8de0e...186 Naturen ordner stort sett opp serru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #56 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg tror det er helt naturlig å reagere sånn. De færreste av oss har opplevd noe lignende før, så dette er noe vi alle bare famler litt rundt i mørke på grunn av. Men vi må huske på at vi er sammen om dette. Du er ikke den eneste som er usikker på fremtiden. Vi er mange, mange, som er usikre på økonomien vår, jobben vår, helsen vår, fremtiden vår... For ikke å snakke om alle de rundt oss som vi er redde for skal bli skikkelig syk. Vi er mange som sitter hjemme i dag og følger med på nyheter, vasker oss på henda, teller hvor mange måltider vi har før vi må på butikken igjen... Vi er sammen om dette. Anonymkode: 8294b...e26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #57 Del Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, Bente1234 skrev: Helt enig i den der. Jeg trodde egentlig nordmenn var så mye på reisefot at de hadde sett steder der de ikke er like heldig stillt som oss. Men hvis d er kun grand ca og de stedene der er de jo godt skjermet fra virkeligheten. Ja tror helt klart vi trenger det her ... for å få folk litt mer ned på jorda. At verden er mer enn bare nordmenn. Bobla vår er tykk, veldig tykk. Jeg vil gå så langt som å kalle det indoktrinering. Jeg håper virkelig dette kan være en vekkelse. Jeg er ikke bestandig enig i klimaforkjemperne, men vi ser heldigvis en slags vekkelse, at bobla er ferd med å sprekke, der også ❤️ 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke bygd et hus så enkelt i dag uten arbeidsdeling, med mindre du har fagbrev innen rørleggerfaget, tømrerfaget, elektrikerfaget og murerfaget selv. Du kan heller ikke bare gå å hogge trær som du skal foredle til materialer, da dette tilhører en skogeier. Så da må du kjøpe det i butikken. For øvrig er det ikke "staten" som har ordnet med teknologi, den er stort sett utviklet av det private næringsliv. I mange sammenhenger henger verdens stater langt etter utviklingen. Anonymkode: 9f942...7ba Det er nettopp det jeg mener. Det er ikke mer enn to generasjoner siden at folk bygde sine egne hus, med hjelp av lokalsamfunnet. Jeg sier ikke at alt var fritt da, eiendom var en knapp ressurs da også. Men jeg er skremt hvor hjelpeløse vi er blitt. Vi har mistet kunnskapen om hvordan vi skal overleve. Hvorfor har det blitt slik? Jeg tror egentlig grensegangene mellom næringslivet og staten er temmelig smale i et så lite land som Norge, for å være helt ærlig. Mange sentrale aktører som bruker forskjellige hatter. Felles for oss alle er at vi lever i en virkelighet som favoriserer økonomisk vekst, på bekosntning av alt annet. Det er dypt uharmonisk. 2 timer siden, Duftavsommerregn skrev: Egentlig ikke! Det kalles en krise, mange generasjoner opp igjennom historien som har opplevd dette. Vi er midt i en nå. Svartedauden så omkom store deler av Norges befolkning på veldig kort tid, det var "surrealistisk" det 2 verdenskrig som kom ekstremt brått på hele Norden ja hele verden, det var surrealistisk det! Vi som samfunn har levd stort sett beskyttet siden 1945, og er ikke vant til motgang og kriser. Nå kommer det en, og den ser ut til å kunne bli meget stygg. Mest på grunn av ledere og folket ikke vet hva som skal til i en krisetid av selvdisiplin og oppfølging og tenker stort sett kun på seg selv, noe som bare eskalerer denne krisen enda mer. Har fryktet dette lenge, håpet at det ikke ville skje, men nå skjer det. Det er bare å komme seg gjennom det uansett hva det vil koste av lidelse, økonomisk motgang og død. Enten klare vi det, ellers går det kjapt over Enig - godt tenkt. Dette er ille og blir stygt - aller mest fordi vi (inkludert våre ledere) ikke er forberedt ideologisk/mentalt/åndelig. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er snakk om at EN person har dødd av dette så går hele landet i stå... Sukk! Anonymkode: 10cfe...fb7 Viruset det er snakk om er knappe 3 måneder gammelt. At så mange har blitt alvorlig syke er ille nok tatt i betraktning presset det legger på helsevesenet. Alt folk dør av dette syns jeg er forferdelig. Men slik er naturen. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er harde tider nå. Men vi har nok godt av dette. Det har vært en evig opptur i altfor mange år og vi har levd som noen egoistiske galninger. Nå er tiden kommet for denne type realisme også. Det er bare å håpe at vi kommer ut som en bedre versjon av oss selv i etterkant av dette. Vi har sett flyktniger dø på tv. Vi har sittet og spist taco mens de bomber Syria i filler. Vi har badet i luksus og oljepenger. Nå banker den ignorerte virkeligheten på vår dør også. Vi er nødt til å åpne døren, dessverre. Anonymkode: 8de0e...186 Nemlig ❤️ Anonymkode: c6f6f...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg