Silva Pluvialis Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 (endret) . Endret 2. oktober 2022 av Tvillingsjel 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg har mistet jobben min og har ingen anelse hvordan jeg skal få inntekt til å leve av resten av året. Det føles helt vanvittig skremmende, men jeg har bestemt meg for å gjøre det beste ut av det. Det skal gå bra. Vi må nok alle lære å leve med helt andre standarder enn hva vi er vant med dog. Anonymkode: 9d9e8...986 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg ser på dette som en svikt fra myndighetene våre. Det kunne vært unngått. Nå må liv gå tapt fordi de sviktet. Vi burde ha lært mer av det som skjedde i andre land. Det har skjedd så mange svik. Bare i går kom folk fra Italia og kunne dra hjem med kollektiv transport. Anonymkode: 228fc...183 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie Skrevet 14. mars 2020 #4 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg føler også at situasjonen er surrealistisk og at jeg lever i en film! Veldig spesielt. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er surrealistisk, og det sette og ting i perspektiv, at kineserne gang på gang «starter» viruser, dreper menge. Og her i vestlig verden så skal kaaaanskje bli mer miljøbevisst(?!) som egentlig ikke skjer det heller? Så da må barn demonstrere, jeg er ingen Greta Tunberg fan, men jeg tror ikke vil lærer nå heller, vi lager plastikk og forsøpler og Kina har wetmarket og lager viruser Anonymkode: 4e339...78b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vegansucks Skrevet 14. mars 2020 #6 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, Thie skrev: Jeg føler også at situasjonen er surrealistisk og at jeg lever i en film! Veldig spesielt. Walking dead uten å vær redd og ha respekt for viruset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Del Skrevet 14. mars 2020 48 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg synes alt dette som pågår nå i samfunnet er helt surrealistisk og det føles helt uvirkelig. Hele samfunnet er nede og alt stenges grunnet utbrudd av en ny pandemi. Det er helt vanvittig at dette faktisk skjer. Flere enn meg som føler det likt? Det er jo slik man ser på film og som man ikke tenker skal skje i virkeligheten. Det er helt forferdelig at viruset er så smittsomt og jeg bare håper at vi får spart så mange menneskeliv som mulig. Jeg er redd for hvor mange som kan dø av dette - og jeg frykter at både helsevesenet og samfunnet forøvrig kommer til å ende i kollaps. Dette kommer til å få store konsekvenser i økonomi og arbeidsmarked. Jeg kan nesten garantere at dette kommer i historiebøkene, og at det kommer til å bli skrevet bøker og lagd filmer om korona om noen år. Jeg håper alle følger rådene som har kommet slik at vi sammen hindrer spredning av viruset. Vi må sørge for at menneskeliv ikke går tapt! Det er nesten 1000 smittede på enormt kort tid. Helt vanvittig. Og jeg, som sikkert mange andre, lever allerede isolert og er nesten ikke ute av huset. Hele samfunnet stopper opp. Er det som føles så surrealistisk. ‘Skjer virkelig dette, liksom?».. Jeg har ikke sovet et minutt engang i hele natt, så får se om jeg får meg litt søvn nå. Enig, synes det er fryktelig skremmende og klare stort sett ikke tenke på annet. Får heller ikke sove noe særlig, men når jeg gjør det så våkner jeg helt utslitt etter å hatt fæle mareritt. Anonymkode: 5ab56...680 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja, jeg føler det hele litt uvirkelig. Det påvirker mitt liv direkte plutselig, mens det før bare var noe man leste om i andre land. To venninneavtaler er avlyst pga corona. Den ene fordi vi skulle gå ut på pub og ta noen glass vin. Det kunne vi ikke, fordi alle stengte. Uken etter skulle jeg møte en annen venninne, hun skulle komme hjem til meg på middag. Så måtte det også avlyses, fordi hun var satt i karantene pga en studiereise til Sveits. Så kommer sønnen min hjem fra lærlingjobben sin på fredag og forteller at arbeidsgiver har gitt han varsel om permittering, rett og slett fordi det ikke er oppdrag å få lenger. Folk prioriterer ikke å få håndtverkere hjem til seg i disse økonomisk usikre tider og pga redsel for coronasmitte. Plutselig rammer det oss på alle kanter. Det føles helt uvirkelig, ja. Jeg håper på mirakler, at smitten vil dø ut pga tiltakene som er gjort. Anonymkode: ce070...96a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Del Skrevet 14. mars 2020 Enig med ts og andre her. Jeg har hatt kaotiske, uvirkelige døgn nå og har bestemt meg for å ikke tenke lengre enn i dag, hver dag. Ellers blir det for tungt å tenke på at min isolasjon skal vare i mange uker og måneder. Jeg må konsentrere meg om å gjøre de normale rutinene hjemme, legge inn hyggelige aktiviteter og forsøke å ha en gåtur av og til for å ikke bli rammet av brakkesyke. Det uvirkelige har nettopp startet og kan komme til å vare lenge. Lenge. Anonymkode: 5f451...ce2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 14. mars 2020 #10 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg tror at hvis vi snakker om Norge, det vanskeligste spørsmålet er: Hvordan vil du se naboene dine på samme måte? Kan alle være den verste versjonen av seg selv over natten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg #11 Del Skrevet 14. mars 2020 Om 3 år kommer filmen 'Virus' med Aksel Hennie. Om en alenefar fra Geiranger som blir forkjøla og den lange reisen over fjellet for å skaffe nok dopapir😅😂 Anonymkode: 1f6e5...ee0 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Del Skrevet 14. mars 2020 Føler jeg plutselig er med i en dårlig katastrofefilm fra 90-tallet. Alt føles kaotisk og rotete. Jeg har fått en redsel for dette jeg ikke har hatt før, har nære venner i karantene (en er syk) og det er unntakstilstand her hjemme med barn med spesialbehov som nå plutselig ikke har rutinene sine lenger. Håper virkelig ting kan gå tilbake til normalen om ikke så alt for lenge. Anonymkode: 4c7ce...49d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Del Skrevet 14. mars 2020 For min kommer jeg antagelig til å dø hvis jeg blir smittet, og har forsonet meg med tanken; ingen lever evig, selv om det virker litt surrealistisk å vite at man kanskje bare har noen uker igjen å leve. Men det som er enda mer surrealistisk, er hvordan ellers normale og siviliserte mennesker reagerer i en krisesituasjon, der man kjemper om antibac og toalettpapir, samtidig som andre - som ellers bryr seg om folk på den andre siden av kloden - plutselig har mistet all empati når det er snakk om syke og eldre; festing og moro er viktigere, slik man så så sent som forrige helg i Holmenkollen. Heldigvis er det litt bedre nå, men enkelte sutrer over hvor kjeeedelig det er å sitte alene i to dager - det er i slike situasjoner man får se hva som virkelig bor i menneskene. Antar at en del kjærlighetsforhold også blir satt på prøve i tiden som kommer. - B. Anonymkode: ff81c...268 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Del Skrevet 14. mars 2020 Norge skulle stengt grensene med en gang de fikk vite om dette. Håper vi har lært. Anonymkode: 1b1da...a53 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Norge skulle stengt grensene med en gang de fikk vite om dette. Håper vi har lært. Anonymkode: 1b1da...a53 Sikkert ikke Anonymkode: 4e339...78b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariángel Skrevet 14. mars 2020 #16 Del Skrevet 14. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om 3 år kommer filmen 'Virus' med Aksel Hennie. Om en alenefar fra Geiranger som blir forkjøla og den lange reisen over fjellet for å skaffe nok dopapir😅😂 Anonymkode: 1f6e5...ee0 Hahahahahaha 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilmus Skrevet 14. mars 2020 #17 Del Skrevet 14. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om 3 år kommer filmen 'Virus' med Aksel Hennie. Om en alenefar fra Geiranger som blir forkjøla og den lange reisen over fjellet for å skaffe nok dopapir😅😂 Anonymkode: 1f6e5...ee0 LOL😂😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Del Skrevet 14. mars 2020 Mannen min har fått permitteringsvarsel for første gang i sitt liv (vi er begge i 40-årene), jeg regner med at hvis en del av kundene til min arbeidsgiver går konkurs vil det etterhvert bli nedbemanninger på min arbeidsplass også og da kan det være at jeg er den første som skal ut ettersom jeg er sist ansatt og i prøvetid. Dette kan altså få vesentlige økonomiske konsekvenser for oss selv om vi heldigvis ikke lever fra lønning til lønning i utgangspunktet. Likevel er det som bekymrer meg mest en eventuell dårligere tilgang til helsetjenester. Foreldrene våre er godt voksne og noen av dem har skrantende helse. Hvis sykehusene er overbelastet på grunn av koronasyke og noen av de eldre i familien trenger akutt hjelp og ikke får det, hva da? Eller hvis noen i min husholdning blir alvorlig syk av korona men vi ikke kommer i gjennom på telefon og vi sitter her med noen med pustebesvær og frykter for liv? Jeg tar heller 10 permitteringsvarsler på strak arm enn å oppleve noen av de nevnte scenarioene. Jeg støtter dermed 100% opp om alle smittereduserende tiltak uansett hvor mye det går utover økonomien vår. Økonomien kan gjenopplives senere. Anonymkode: 4337c...326 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 14. mars 2020 #19 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja er veldig surrealistisk. En ting er jo å se at omtrent alt blir stengt ned og at man i praksis er innestengt hjemme. Håper alle både leser OG følger alle anbefalinger slik at dette ikke varer lenger enn det må. Det som er mer skremmende er jo hvilke konsekvenser dette får etterpå for samfunnet - da tenker jeg mer økonomiske konsekvenser. Dette tror jeg vel heller ikke man nå skjønner/ser konsekvensene av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 14. mars 2020 #20 Del Skrevet 14. mars 2020 Katastrofefilm er ikke like gøy når man er midt i den 😷😟 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg