AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Jeg er 100% aleneforsørger av et barn som går i barnehagen. De to familiemedlemmene jeg har her vi bor er henholdsvis satt i karantene og på ei hytte uti huttaheiti. Parallellt med at coronakrisen brøt ut fikk jeg en alvorlig øyebetennelse som gjorde at jeg ble sykemeldt, og må gå i behandling på sykehuset annenhver dag- også nå i helgen- ellers risikerer jeg å bli blind! Men legen lovet at hvis jeg følger behandlingen og kontrollene skal jeg bli bra igjen i løpet av 6 uker fra i dag. Jeg er helt fortvilet. Det er ingen far inni bildet. Jeg har spurt venner, men alle har barn selv og myndighetene sier jo at man ikke skal la barn omgås. Barnet mitt er lite og forstår ikke hva som skjer. Jeg har virkelig ingen rundt meg som kan hjelpe meg i min fortvilelse nå. Jeg vet ikke om jeg har noen til å passe når jeg skal på sykehuset i morgen. Jeg vet ikke om jeg har noen til uka. Er det riktig at barnehagen kan nekte meg å sende barnet i barnehagen? Anonymkode: b78c7...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Ta med barnet til sykehuset og forklar dem det du har skrevet her. Anonymkode: 025d8...872 22
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta med barnet til sykehuset og forklar dem det du har skrevet her. Anonymkode: 025d8...872 Det står coronavakter utenfor alle dører, og oppslag over alt om at pårørende ikke får komme inn. I tillegg er det en liten tass som kommer til å være umulig å ha med å gjøre når han ser at mora blir plukket i øyet av en person med maske! Anonymkode: b78c7...5e2 1
GammelKaktus Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Altså da hadde jeg bare tatt med barnet på sykehuset, så finner du en ordning der. De vet jo hvor alvorlig det kan være for deg om du ikke mottar behandling. 7
malifika Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Som over her sier. Ta med ungen dit og forklar hvorfor. Så kan du få denne legen til å skrive et skarpt notat til denne barnehagen i samme slengen. Dette går under liv og helse og da kan de ikke nekte å ta imot barnet ditt. Makan. 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Hva skal du gjøre med barnet i helgen når barnehagen uansett er stengt? Anonymkode: b792d...32e 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Kjære deg, jeg har ingen råd utover det som står her, men vil sende deg en klem. Jeg håper dette løser seg ❤️ Anonymkode: 4b0d3...5b4 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 Enig med alle over. Ville bar si god bedring og lykke til. Det kan ikke være lett å være i en alvorlig situasjon og ikke ha noen å lene seg på ❤️ Anonymkode: 0eee6...c55 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva skal du gjøre med barnet i helgen når barnehagen uansett er stengt? Anonymkode: b792d...32e Jeg vet ikke, jeg har time i morgen på formiddagen. Har spurt de vennene jeg har turt å spørre- noen nære, noen perifere. Har ikke fått svar. Anonymkode: b78c7...5e2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig med alle over. Ville bar si god bedring og lykke til. Det kan ikke være lett å være i en alvorlig situasjon og ikke ha noen å lene seg på ❤️ Anonymkode: 0eee6...c55 Nei, det er veldig vanskelig. Anonymkode: b78c7...5e2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 Hvor bor du? Vi kan ta inn et barn til... Vi har til og med dopapir 😉 Anonymkode: 0eee6...c55 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke, jeg har time i morgen på formiddagen. Har spurt de vennene jeg har turt å spørre- noen nære, noen perifere. Har ikke fått svar. Anonymkode: b78c7...5e2 Jeg blir så provosert av å lese det her! At «venner» ikke kan gi en hjelpende hånd i krisetilfeller er utrolig!! Stor klem til deg❤️ Anonymkode: 025d8...872 13
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, malifika skrev: Som over her sier. Ta med ungen dit og forklar hvorfor. Så kan du få denne legen til å skrive et skarpt notat til denne barnehagen i samme slengen. Dette går under liv og helse og da kan de ikke nekte å ta imot barnet ditt. Makan. Ja, bhg kjenner veldig godt til vår situasjon. Jeg må spørre sykehuset i morgen om det kan være rett at de har lov til å si nei når vår situasjon er slik som den er. Anonymkode: b78c7...5e2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Skrevet 14. mars 2020 Ta med ungen.. Min ble med på sykehusbesøk (altså en legetime) i dag og det gikk visst helt fint. Anonymkode: 585a9...be4 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så provosert av å lese det her! At «venner» ikke kan gi en hjelpende hånd i krisetilfeller er utrolig!! Stor klem til deg❤️ Anonymkode: 025d8...872 De har ikke svart enda, jeg fikk beskjed for bare noen timer siden at slektningen er satt i karantene. Jeg håper på at de kan hjelpe meg, jeg regner dem som nære venner. Men de har flere barn selv og jeg forstår vel at de ikke vil utsette seg for risiko. Men det er unge friske folk alle. Anonymkode: b78c7...5e2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Skrevet 14. mars 2020 6 minutter siden, malifika skrev: Som over her sier. Ta med ungen dit og forklar hvorfor. Så kan du få denne legen til å skrive et skarpt notat til denne barnehagen i samme slengen. Dette går under liv og helse og da kan de ikke nekte å ta imot barnet ditt. Makan. Men hva skal ts gjøre på helg da? Hun må jo også behandles på helg, og derfor må hun finne annen løsning. Ta kontakt med legen din eller kommunen for å høre om muligheter. Anonymkode: ca081...bf4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er veldig vanskelig. Anonymkode: b78c7...5e2 Tuller ikke når jeg tilbyr hjelp. Er hjemme med egne barn, og er ikke spesielt rar... Selv om jeg sitter oppe nå. Byen vår begynner på Å. Hvem vet, kanskje noen du kjenner ser dette og stekker ut en hånd. I tider som nå ser vi både det beste og verste av mennesker. Anonymkode: 0eee6...c55 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tuller ikke når jeg tilbyr hjelp. Er hjemme med egne barn, og er ikke spesielt rar... Selv om jeg sitter oppe nå. Byen vår begynner på Å. Hvem vet, kanskje noen du kjenner ser dette og stekker ut en hånd. I tider som nå ser vi både det beste og verste av mennesker. Anonymkode: 0eee6...c55 Vi bor i Oslo. Der våknet barnet, jeg må legge ham. Men takk for svar, alle. Jeg får høre med sykehuset om det er noe de kan hjelpe meg med. Anonymkode: b78c7...5e2 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi bor i Oslo. Der våknet barnet, jeg må legge ham. Men takk for svar, alle. Jeg får høre med sykehuset om det er noe de kan hjelpe meg med. Anonymkode: b78c7...5e2 Lykke til uansett. Håper det ordner seg og du får det dere trenger. Anonymkode: 0eee6...c55 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 Om du bor i sandnes/stavanger så kan barnet kanskje få komme til meg...selvfølgelig kun om barnet er frisk da😅 Anonymkode: 5dc0c...57d
Anbefalte innlegg