Medisinsk bruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Er dårlig økonomi grunn til at du ikke hamstrer? 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 jeg er student og bor i en studentby i oslo der vi bare har en liten rema 1000 butikk! det kommer godt voksne mennesker som ikke bor her med biler og tømmer hele butikken for nesten alt av matvarer slik at det nesten ikke er noe igjen for oss studenter som bor der. Studenter har vanligvis dårlig økonomi og vi kan ikke hamstre mat og handle så mye på en gang, så det er sykt egoistisk av folk som kjører hele veien hit bare for å tømme en liten rema 1000 butikk i en studentby :// Anonymkode: 06de7...ffc 18
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Ja, men plutselig så hadde jeg fått inn 5000 på kontoen. Det var min stefar som mente at vi kunne trenge de pengene. Jeg gråt av glede og fikk handlet mat for en uke. Resten sparer jeg til neste handel. Anonymkode: 14801...3ba 13
Sharingiscaring Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 2 hours ago, Medisinsk bruker said: Er dårlig økonomi grunn til at du ikke hamstrer? Nei vi har råd til det men vi stoler på systemet og bidrar på dugnaden og viser solidaritet og oppfører oss som normalt og viser respekt for samfunnet og medmennesket så derfår trenger vi ikke og hamstre det er mat nok til alle sammen men når en hamstrer så gjør man situasjonen verre en det den er dessuten øker det sjangsen for og bli smittet når en hamstrer! 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, men plutselig så hadde jeg fått inn 5000 på kontoen. Det var min stefar som mente at vi kunne trenge de pengene. Jeg gråt av glede og fikk handlet mat for en uke. Resten sparer jeg til neste handel. Anonymkode: 14801...3ba Hm, er dere en barnefamilie som ikke har 5000 til overs? Blir det ikke trangt fremover når lønn slutter å komme? Anonymkode: b2987...ab2 1
Jaybird Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Nei, det er ikke grunnet økonomi at jeg ikke hamstrer. Jeg tror dog ikke at min økonomiske situasjon hadde tillatt at jeg gikk banans på butikken og kjøpte inn dopapir og hermetikk for det neste halvåret. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Ja. Jeg har bokstavlig talt 0,- på kontoen og får ikke penger før om en uke. Må ærlig innrømme at jeg er litt småredd for at denne hamstringen skal fortsette, og at jeg ikke rekker å handle før det er for sent. Kjøleskapet, fryseren og skapene mine er allerede tømt. Anonymkode: 1e174...48d 4
Jerry Lee Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men plutselig så hadde jeg fått inn 5000 på kontoen. Det var min stefar som mente at vi kunne trenge de pengene. Jeg gråt av glede og fikk handlet mat for en uke. Resten sparer jeg til neste handel. Anonymkode: 14801...3ba Så bra. Om bare alle foreldre og steforeldre var slik. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hm, er dere en barnefamilie som ikke har 5000 til overs? Blir det ikke trangt fremover når lønn slutter å komme? Anonymkode: b2987...ab2 Da blir det vel trangt for de fleste.. Anonymkode: 3072f...2df 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 For min del var det fordi jeg var på jobb mens butikkene ble tømt. Den ene dagen var alt normalt og neste dag ikke.. Men jeg har jo alltid tørrvarer, frysern og kjøleskapet fult, hygieneartikler og dopapir hjemme før et par uker da pga jeg er alene med barnet og man vet jo aldri når man selv eller barnet blir (vanlig) syk og ikke får handlet. Grunnen til at jeg ikke går helt nuts på det som fortsatt er i butikken (hermetikk, rundstykker og litt andre ting har det ikke vært siden skolene ble stengt) er rett og slett fordi at vi har noe hjemme og andre har kanskje mindre og trenger det mer. Hamstring kan ødelegge for mange. Anonymkode: 3072f...2df 1
minister-mio Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 Jeg lar være å hamstre fordi jeg ikke ser behovet og jeg vil ikke bidra til de problemene hamstring skaper. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 Hvorfor skal dere absolutt hamstre?! Anonymkode: a46d6...f15 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 Kan jo være greit å ukeshandle så man slipper handle hver dag, men man skal jo ikke hamstre 🙄 Det kommer varepåfyll hver dag.. Anonymkode: 55b5a...ce0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Skrevet 14. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo være greit å ukeshandle så man slipper handle hver dag, men man skal jo ikke hamstre 🙄 Det kommer varepåfyll hver dag.. Anonymkode: 55b5a...ce0 Kanskje noen butikker inni Oslo sentrum får det. Men de fleste som er litt utenfor Sinsenkrysset får varepåfyll bare to dager i uken. Her jeg bor er de to dagene fredag og tirsdag. Og det som kommer fredag bestilles onsdag, det som kommer tirsdag på mandags morgen. Hvis du vet hvilken kjede som har PLU 5730 for bananer så vet du hvor jeg jobber hen. Anonymkode: 3973a...c03
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Skrevet 14. mars 2020 Jeg hadde hatt råd til å handle mat for et halvår eller mer om jeg ville, men jeg nekter å bli så gal at jeg prioriterer mine egne behov fremfor å la det stå igjen litt i hyllene til de som kommer etter meg også. Har handlet som normalt. Eller faktisk litt unormalt. For eksempel pleier jeg vanligvis å handle 8 pakker doruller sånn at jeg slipper å tenke på det på en stund. Men det gjorde jeg ikke i går. I går handlet jeg kun 2, for å ikke fremstå som en panisk hamstrer. Så jeg handlet altså mindre enn jeg pleier, ikke mer, pga corona-kaoset. Jeg pleier å ukeshandle uansett, og det har jeg gjort nå også. Anonymkode: b19c6...28c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Skrevet 14. mars 2020 Har dere tenkt tanken at vi som "hamstrer" bare foretar en ukeshandel? Jeg handler daglig stort sett, har butikken fem min unna. Har ikke skapene fulle, og fryseren min er to skuffer nederst i kjøleskapet der det vanligvis ligger et par brød og en middagsrett... Nå er jeg i risikogruppa, og ønsker å holde meg og familien borte fra folk et par uker. Har derfor handlet ca nok til et par ukers forbruk, og håper å unngå å måtte fylle på for mye, slippe å gå i butikken. Enig i at unødvendig hamstring ikke er bra. Anonymkode: a83a2...6b5 2
Apis Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 Alle hamstrer, så nå sitter jeg selv her med 12 små Hamstere og er ikke så mye klokere, hva er neste steget? 2
Medisinsk bruker Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #18 Skrevet 14. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal dere absolutt hamstre?! Anonymkode: a46d6...f15 Er generelt i mot hamstring men ser jo at Statsministerens oppfordring har gitt motsatt effekt. Jeg handlet inn for resten av perioden dagen før. Blir litt betenkt når det er tomt for Paracet osv.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 Jeg har ikke råd til å hamstre og ser ingen grunn til å hamstre heller. Jag får penger den 20 og kommer til å gjøre det jeg pleier å gjøre : nemlig ukeshandle . Anonymkode: 6955f...f2d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 Jeg pleier å småhandle, men det er ikke lurt når man blir oppfordret til å unngå folkemengder. Derfor har jeg hamstret mat slik at jeg slipper å handle mer før om en uke. Ukehandling er for meg hamstring. Jeg har fått låne litt penger for anledningen. Dessverre kjøpte jeg ikke toalettpapir, og nå er det umulig å få tak i. Så når jeg endelig finner toalettpapir kommer jeg nok til å hamstre 2-3 pakker for å slippe å komme i samme situasjon igjen. Anonymkode: 85724...382
Anbefalte innlegg