AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Jeg jobber som tilkallingsvikar og jobber i snitt 70-80%. Ettesom jeg jobber i luftfartsbransjen (på bakken) ble det bråstopp på torsdag. Mange fast ansatte i bedriften jeg er ansatt i permitteres og det blir nok lenge til neste gang jeg blir oppringt av arbeidsgiver. I det siste periode (f.o.m. 16.02 t.o.m. 15.03) har jeg jobbet nesten fullt og får en grei lønnsutbetaling i slutten av måneden. Neste periode (f.o.m. 16.03 t.o.m. 15.04) frykter jeg det blir nærmest 0 jobbing. Jeg har en liten buffer (omtrent 10.000 kr), men det dekker ikke så mye mer enn de faste utgiftene mine. Hva har jeg rett på? Kan jeg søke NAV om dagpenger? Hvordan dokumenterer jeg eventuelt en slik søknad? Anonymkode: e04e0...add
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Du får 2 dager med full lønn betalt av arbeidsgiver. Deretter får du 62,4 % av bruttolønnen din inntil videre. Anonymkode: 25dfc...cd9 1
Baktusen Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Ja du kan søke om dagpenger, såfrem du har jobbet og tjent så mye som fremgår av teksten siste år. Jeg ville lagt inn søknad allerede hvis du sterkt har behov for pengene, evt vente til siste lønna nå(som var 100%) for å få økt grunnlaget for dagpengene. I søknaden må du legge ved arbeidskontrakt og dokumentasjon på arbeidstid siste 12 måneder, denne siste må din sjef eller økonomi ansvarlig fylle ut. Der vil det fremgå hvor mye du har jobbet siste 12 måneder og de henter inntekts opplysninger fra skatteetaten, og vipps får du dagpenger. Søk opp dagpengekalkulato, her får du opp link til nav og kan sjekke. Står masse god info der du kan lese.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå