Gå til innhold

Mannen får ikke sykemelding selv om vi er syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og ungen på 1,5 år ligger langflate med sykdom. Jeg har en brutal hodepine, feber, og noe som kjennes ut som både bihulebetennelse og ørebetennelse. Barnet har rett under 40 i feber, er slapp og sliten, men ellers ved godt mot. Får selvfølgelig febernedsettende, og spiser og drikker godt.

Mannen min jobber i et yrke hvor han er hjemme hos både unge, gamle og familier hver dag. Han har ingen symptomer, men han sover i seng med meg, deler vårt eneste bad og er i stua med oss hele kvelden. Jeg klarer ikke se hvordan det er forsvarlig at han skal gå på jobb, når vi er syke hjemme. Han kan vel være smittebærer?

Snakket med korona-telefonen tidligere i dag, og de sa at vi måtte holde oss hjemme og mannen i karantene. Sa det til mannen, han ringte jobben og legen, og begge to svarte at nei, det skulle han ikke. Så vi ringte korona-telefonen igjen for å få råd, og der bekreftet de at nei, mannen skulle ikke i karantene, selv om det kunne hende vi hadde korona hjemme. Vi har nemlig ikke fått bekreftet smitte. Men hvordan bekrefter man smitte, når ingen tester? Jeg blir så oppgitt! 

Anonymkode: 1912f...d31

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helsepersonell skal vell testes?

Anonymkode: a13b7...afa

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helsepersonell skal vell testes?

Anonymkode: a13b7...afa

Han er ikke helsepersonell, men håndtverker. I dag var han hjemme på kjøkkenet til ei 95 år gammel dame i tre timer.. 

Anonymkode: 1912f...d31

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er vitsen med koronatiltakene hvis familiemedlemmer til syke med koronamistanke skal gå rundt og smitte andre? Hvorfor blir ikke du og barnet ditt testet? Det blir en falsk trygghet dette Erna gir oss. Og hvorfor er ikke koronatelefon sine retningslinjer samstemte med fastlegene sine? 

Anonymkode: 910d3...2f5

• Liker 1
Skrevet

Det høres jo veldig ut som om han har rett på omsorgspenger/sykt barn-dager. Sjekk NAV, god bedring, og lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Da har han sykt barn dager 😊

Anonymkode: b9e58...35c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, mannen din skal ikke i karantene. Det er helt riktig. Men han kan vel som andre foreldre være hjemme med sykt barn.

Anonymkode: b5ab2...5dd

• Liker 1
  • Opprett ny...