Gå til innhold

Familie sur fordi jeg sa fra om dårlige valg (corona)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mamma ringte meg i dag fordi jeg hadde sendt henne melding og tilbudt meg å handle for henne og pappa da de er over 65 og i risiko pga sykdom. 

Hun sa at min søster hadde akkurat vært der og spist middag og levert barnebarna (3 og 5 år), fordi hun måtte ha barnevakt fordi hun var sliten da barnehagen var stengt i dag. 

Jeg sa at her stenger de hele landet, firma går konkurs, helsearbeidere jobber seg ihjel og staten bruker milliarder for at akkurat slike som dere skal overleve/unngå smitte, og så gjør dere det stikk motsatte av hva som er anbefalt? Mamma sa hun var helt enig med meg men at det sikkert gikk bra, hun orker ikke krangle med søsteren min.

Snakket så med søsteren min som ble sint og la på da jeg sa ca det samme til henne og sa jeg synes de gjør veldig ugjennomtenkte valg her.

Skjønner det er tøft for barnefamilier, har selv to og hjemmekontor men hadde aldri falt meg inn å sende de til besteforeldrene.

Nå er jeg redd for at de skal bli syke, redd for at tiltakene er bortkastet om folk ikke bryr seg og tenker det ikke skjer "med meg". Blir så frustrert måtte bare få det ut. 

Anonymkode: ffbda...49f

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt! I karantene nå, men hadde uansett avlyst både familiesamling og vennebesøk på forhånd. Vi skal holde oss unna hverandre så mye som mulig nå, ufattelig at statsministeren må si det helt eksplisitt for at folk skal skjønne det.

Anonymkode: f650f...8b5

• Liker 8
Skrevet

Idiot av en søster du har. Takk for at du tar kampen.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt og tipsa politiet om søsteren din på pur f. Fordi myndighetene spesifikt sa at barn ikke skal overlates til personer i risikogrupper. Dør foreldrene dine nå så risikerer søsteren din å bli dømt for drap faktisk..

Anonymkode: d01ae...993

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ikke bry deg om at hun ble sur, hun ble kanskje sur for du traff en nerve, at hun innså at det hun gjorde var dumt. 

Bra du sier ifra synes nå jeg :) 

Anonymkode: 928a6...338

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt sjokkert over at det finnes sånne kvinnemennesker som din søster. Får minne henne på om at de dør, forsvinner barnevaktene hennes, om det er språk hun forstår bedre..

Anonymkode: 8894c...7a2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så man kan seriøst ikke være sammen med foreldrene sine som er over 65 år på 14 dager?? Blir veldig tungt når jeg er alene med barnet mitt. Ikke for å få hjelp, men for å være sammen med noen andre også. Vet ikke hva som er farligst.. Å bli veldig deprimert eller hva.. 

Anonymkode: 1d27b...6eb

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man kan seriøst ikke være sammen med foreldrene sine som er over 65 år på 14 dager?? Blir veldig tungt når jeg er alene med barnet mitt. Ikke for å få hjelp, men for å være sammen med noen andre også. Vet ikke hva som er farligst.. Å bli veldig deprimert eller hva.. 

Du blir ikke veldig deprimert av å være litt isolert i 14 dager. Vil uansett påstå at døden er farligere enn en depresjon.

• Liker 23
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det for de fleste av oss nå om dagen. Du får bruke skype el.l. for samvær. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke veldig deprimert av å være litt isolert i 14 dager. Vil uansett påstå at døden er farligere enn en depresjon.

Når man sliter psykisk fra før, så er det ikke akkurat lett, nei. Ser mange avtaler æ kun møte en eller to utvalgte personer, smittevenner osv.. Er det bare tull det da?? 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, mmd skrev:

Sånn er det for de fleste av oss nå om dagen. Du får bruke skype el.l. for samvær. 

Er de fleste alene hjemme med ett barn?? Ja, det finnes alenemødre, er klar over det. Men veldig mange er to voksne personer. Og mange har søsken, så de får lekt litt sammen med noen i alle fall.. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man sliter psykisk fra før, så er det ikke akkurat lett, nei. Ser mange avtaler æ kun møte en eller to utvalgte personer, smittevenner osv.. Er det bare tull det da?? 

Om du allerede sliter psykisk blir det en ekstra påkjenning ja. Men prøv å tenk at dette i første omgang gjelder 14 dager. Bruk telefon/internett til å holde mest mulig kontakt med de rundt deg.

les på helsenorge om stressreduserende tiltak:

https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min far har ikke lyst å være med barnebarna akkurat nå. Det er helt greit. Han er i en utsatt gruppe og han har en del angst rundt dette viruset. Selv om barnebarna virker friske så er det greit at han vil ha familien litt på avstand akkurat nå. 

Anonymkode: 01025...535

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så sliten av mennesker som ikke forstår basic biologi.......

her jobber samboeren i åpent kontorlandskap og kontorfellesskap. Viser seg at sjefen ikke har sagt ifra om at personer som jobber på samme kontor er sendt hjem i karantene Pga sykdom. Denne i formasjonen var visst ikle relevant for oss å ha tilgang til. Det er jo bare en liten influensa fikk h*n beskjed om i går.....var jo bare å komme på jobb..

Anonymkode: b9609...8eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her er det min mor som tilbyr seg å ta barnet siden hun mener det blir så slitsomt for meg at barnet er hjemme fra skolen så lenge og jeg som sier nei. Foreldrene mine er over 65 og jeg overlever glatt noen uker uten avlastning om det betyr at jeg får beholde dem i mange år til. Jeg risikerer ikke deres helse for at jeg skal få noen behagelige dager.

Anonymkode: 96c62...1c4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For en utrolig korttenkt og egoistisk søster du har. Skjønner veldig godt at du blir bekymret for dine foreldre. Takk for at du kalte en spade for en spade. Fy skam til søsteren din!

Anonymkode: a3b89...32f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre er godt under 65, men pappa har hatt hjerteinfarkt, og andre helseutfordringer så vi holder oss unna de nå, selvom det blir trist for alle parter at de ikke får møtt barnebarna, så er det viktigere enn at vi utsetter de for smitte. 

Anonymkode: cd374...bb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å dø eller å være ansvarlig for at andre dør er verre enn å bli sliten og deprimert. 

Anonymkode: b8373...ac7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel overdrivelse. Det er ikke slik at hvis du er 65 så dør du av corona extra. Tvert imot.

Anonymkode: b9f89...a1f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel overdrivelse. Det er ikke slik at hvis du er 65 så dør du av corona extra. Tvert imot.

Anonymkode: b9f89...a1f

Ånei. 5% vil trenge sykehusinnleggelse, men kapasiteten kommer til å bli sprengt. Så de tar ikke inn alle på sykehus. Hvor setter de første grense? Jo, alder. Unge trenger jo ikke bekymre seg sier de, så da er jo den ca tredjedelen av befolkningen ikke i den gruppa. 

Hvis folk kunne være så snill å faktisk ta dette dønn seriøst i 2 uker, 14 dager - så vet vi mer, og kan ta bedre valg videre. Sprer dere dette rundt har vi ikke annet valg enn at alle får det, og at sykehusene prioriterer som i krig.

Anonymkode: 3abde...4af

• Liker 4
  • Opprett ny...