Gå til innhold

Kanskje vi klarer dette, folkens!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det er restriksjoner på testing, men likevel så er jeg bittelitt oppløftet av tallene fra VG. Karantene, reiserestriksjoner, social distancing, stengte skoler og at de fleste tar dette på alvor vil gjøre utslag. Kurven flates ut, det dobles ikke for hver dag, og vi vil forhåpentligvis ikke komme i Italias situasjon hvor man må velge vekk kritiske pasienter. 

Dette vil vare lengre enn noen av oss ønsker, men vi må bare håpe på at vår kollektive innsats gir resultater

image.thumb.png.5f230195493a61bcbc40e9b600948f0b.png

Anonymkode: 9f0b1...8d6

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jo Stavanger kun teste helsepersonell og allerede sykehus-innlagte pasienter så da blir det hvertfall positive utslag på statistikken.

Tommel opp, går jo rette veien da👌 :ironi:

Anonymkode: 4fdd0...836

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå skal jo Stavanger kun teste helsepersonell og allerede sykehus-innlagte pasienter så da blir det hvertfall positive utslag på statistikken.

Ikke bare Stavanger, det gjelder hele landet.

Finnes det tall på hvor mange som faktisk testes hver dag?

Anonymkode: 28ce0...42f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

HELE LANDET??? Har ikke ord! 

Har ikke sett noe statistikk på hvor mange som blir testet, men så har jeg ikke aktivt sjekket det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener de sa total ti tusen og noe tidligere i dag, men det er jo ikke pr dag. Mørketallene er nok store. 

Anonymkode: 9de5a...236

AnonymBruker
Skrevet

Det som er skummelt med den trenden er at man må bli alvorlig syk før man får hjelp og kan bli testet. Og da har man mistet dyrebar tid man kunne fått til behandling 😕

Anonymkode: e0e80...d5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener de sa total ti tusen og noe tidligere i dag, men det er jo ikke pr dag. Mørketallene er nok store. 

Anonymkode: 9de5a...236

Ja, 10 400 til sammen, men jeg skulle likt å se en oversikt over hvor mange som har blitt testet hver dag. Hvis det var 2000 de første dagene og 200 nå, så vil det jo gi vanvittig falske resultater.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi klarer dette ☺️ bare vær positive, ha kjærlighet og ikke frykt noe. 

Mediter på kjærlighet og fred og ta forhåndsregler med å være hjemme, håndhygiene,osv 

Anonymkode: cb5b2...3ef

• Liker 1
Skrevet

Sier som brukernavnet mitt : high hopes 🤞❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten å bli testet og få det bekreftet at man faktisk har viruset vil det vel spres lettere og raskere? 

Når symptomene er så like forkjølelse/influensa så er det lavere terskel for å bevege seg ute blant folk.

Jeg har hatt nærkontakt med ett brødhue som kom hjem fra utlandet for 3 dager siden, og som ikke satte seg selv i karantene fordi "jeg har jo ikke vært i en risiko-sone." Er redd det er mange av disse idiotene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis man faktisk ikke har nok tester til å teste alle så må man jo prioritere? Det skjønner jo alle. Ja det vil bli mørketall/feil i statistikken, men det viktigste er vel at de som virkelig trenger hjelp får det! Ikke statistikkene og tallene.

Anonymkode: 1f2fb...908

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis man faktisk ikke har nok tester til å teste alle så må man jo prioritere? Det skjønner jo alle. Ja det vil bli mørketall/feil i statistikken, men det viktigste er vel at de som virkelig trenger hjelp får det! Ikke statistikkene og tallene.

Men disse maskinene i Oslo da, som kan teste 2800 personer hver dag, de gjør vel noe med kapasiteten? 

Klart det skal prioriteres, ingen grunn til å teste opplagt friske personer som ikke tilfredsstiller kriteriene for test. Men! Når folk ikke opprettholder karantene driver og daffer rundt som de vil, da skal det vel ikke så mye til før det virkelig eksploderer, tenker jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men disse maskinene i Oslo da, som kan teste 2800 personer hver dag, de gjør vel noe med kapasiteten? 

Klart det skal prioriteres, ingen grunn til å teste opplagt friske personer som ikke tilfredsstiller kriteriene for test. Men! Når folk ikke opprettholder karantene driver og daffer rundt som de vil, da skal det vel ikke så mye til før det virkelig eksploderer, tenker jeg.

De fleste smittede er ikke i Oslo...

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om få dager så er forhåpentligvis denne på plass:  https://www.aftenposten.no/norge/i/BR1njE/ny-koronatest-til-norge-aapner-for-massetesting-av-2800-personer-hver-dag

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et fåtall "daffer rundt". De aller fleste har innsett alvoret. Det vil gi utslag, gjerne ikke Kina-utslag, men vi vil klare å hindre massespredning og "eksplosjon". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste smittede er ikke i Oslo...

Nei, det vet jeg. Jeg antok at dette er maskiner man kan bruke til å teste tilsendte prøver med. Jeg må sette meg inn i det, før jeg uttaler meg feil egentlig.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om få dager så er forhåpentligvis denne på plass:  https://www.aftenposten.no/norge/i/BR1njE/ny-koronatest-til-norge-aapner-for-massetesting-av-2800-personer-hver-dag

Ja, i Oslo. Men hvordan de virker har jeg ikke sjekket enda.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi kan klare det. Men da må alle bruke hodet, og det tror jeg først når jeg ser det. Blir det strengere og konsekvenser så klarer vi det :)

Anonymkode: 3c5b5...14b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som er skummelt med den trenden er at man må bli alvorlig syk før man får hjelp og kan bli testet. Og da har man mistet dyrebar tid man kunne fått til behandling 😕

Anonymkode: e0e80...d5e

Man trenger vel ikke behandling dersom man ikke er alvorlig syk, vel? Er man coronasmittet med milde symptomer finnes det ikke annen behandling enn febernedsettende, hvile og nok mat og drikke. Tror jeg, ihvertfall!

Anonymkode: 3a779...2b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Uten å bli testet og få det bekreftet at man faktisk har viruset vil det vel spres lettere og raskere? 

Når symptomene er så like forkjølelse/influensa så er det lavere terskel for å bevege seg ute blant folk.

Jeg har hatt nærkontakt med ett brødhue som kom hjem fra utlandet for 3 dager siden, og som ikke satte seg selv i karantene fordi "jeg har jo ikke vært i en risiko-sone." Er redd det er mange av disse idiotene.

Når man er kjendis, gjør man som man vil. Selv om man har vært i utlandet, og kommer hjem til et land med dødelig sykdom.

Anonymkode: e31d2...3be

• Opprett ny...