Gå til innhold

creme fraiche

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ny motes for krem?

hva velger du krem eller creme fraiche?

Anonymkode: 1d6ef...ae5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Krem som i krem av kremfløte kontra creme fraiche? Det kommer i så fall helt an på bruksområde.

Anonymkode: b0589...c46

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Krem og creme fraiche er to vidt forskjellige ting. 

Anonymkode: 1ca6c...081

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krem og creme fraiche er to vidt forskjellige ting. 

ok, det stemmer sikkert.. men når en kokk følger oppskriften ved å bruke creme fraiche, så benytter den andre kokken kremfløte, så finner jeg iallfall ikke logikken... men kanskje en kokk kan beskrive det ovenfor meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen på kremfløte og crème fraiche trenger man jo bare google for å finne ut av?

Anonymkode: 3dc17...799

Skrevet

Creme fraiche er syrnet og tyknet fløte. I en del sauser o.l. kan man bruke kremfløte, rømme eller creme fraiche og oppnå omtrent samme resultat. Helt likt blir det ikke, men det blir heller ikke så forskjellig at det blir en annen rett. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk nå trives jeg når jeg får gode svar tilbake som bidrar til å øke forståelsen. 

😊

AnonymBruker
Skrevet

Folk svarer som de gjør fordi spørsmålet tråden stiller enkelt lar seg besvare med et google-søk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan fint piske opp creme fraiche og bruke istedet for krem, men det gir en annen smak, mer syrlig.
I mange kaker passer det veldig godt, feks pavlova, i andre kaker passer det ikke. 

I middager kan du fint erstatte kremfløte med CF og motsatt. 

Anonymkode: 785be...16f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk svarer som de gjør fordi spørsmålet tråden stiller enkelt lar seg besvare med et google-søk. 

men kan du ikke slutte med det tullet når det gjelder google søk, det handler om å skyve mennesker vekk. 

Det var som når jeg spurte i butikken en ansatt bak disken og tilberedning av en spesiell kjøtt del i et dyr, og fikk til svar se i google. Da kan man stille spørsmål trenger vi mennesker som jobber der lengre eller kan ikke det like gjerne være lagerarbeidere med slitte bukser, så slipper man å forstyrre mennesker som ikke er kundefokusert allikevel. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

men kan du ikke slutte med det tullet når det gjelder google søk, det handler om å skyve mennesker vekk. 

Det var som når jeg spurte i butikken en ansatt bak disken og tilberedning av en spesiell kjøtt del i et dyr, og fikk til svar se i google. Da kan man stille spørsmål trenger vi mennesker som jobber der lengre eller kan ikke det like gjerne være lagerarbeidere med slitte bukser, så slipper man å forstyrre mennesker som ikke er kundefokusert allikevel. 

Men det er jo sant, man får mange gode forslag når man googler tilberedning av en type kjøtt. Men det hender at jeg spør kokker bak kjøttdisken som har anbefalt meg et spesielt type kjøttstykke om hva som er deres beste måte å tilberede kjøttet på. Da får jeg svar😊

Anonymkode: b0589...c46

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell på å spørre en ansatt i kjøttdisk om bruk av en stykningsdel, og å spørre hvem som helst i hele Norge på nett hva en råvare eller ingrediens ER for noe.

Når folk her inne spør om tips til en god og velbrukt oppskrift på noe som folk kan anbefale, da er det tullete å svare med at de kan google. Men å spørre om rene saksopplysninger, som hva feks crème fraiche faktisk er for noe, eller hva en matrett man ikke har hørt om før består av, det blir som å be fremmede mennesker slå opp i leksikon for seg fordi man ikke orker selv. 

Når jeg googler "crème fraiche" får jeg dette svaret: https://www.google.com/search?q=crème+fraiche&oq=crème+fraiche&aqs=chrome..69i57j0l6j69i60.6768j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Så kan jeg lese litt først, og så feks lage en tråd om hvordan folk anbefaler å bruke det, erfaringer etc. Jeg googler hele dagen både på jobb og i fritiden, det er rett og slett en veldig praktisk ting som det er veldig upraktisk å ikke benytte seg av, særlig når man sitter pålogget på nett samtidig som man ikke googler.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell på å spørre en ansatt i kjøttdisk om bruk av en stykningsdel, og å spørre hvem som helst i hele Norge på nett hva en råvare eller ingrediens ER for noe.

Når folk her inne spør om tips til en god og velbrukt oppskrift på noe som folk kan anbefale, da er det tullete å svare med at de kan google. Men å spørre om rene saksopplysninger, som hva feks crème fraiche faktisk er for noe, eller hva en matrett man ikke har hørt om før består av, det blir som å be fremmede mennesker slå opp i leksikon for seg fordi man ikke orker selv. 

Når jeg googler "crème fraiche" får jeg dette svaret: https://www.google.com/search?q=crème+fraiche&oq=crème+fraiche&aqs=chrome..69i57j0l6j69i60.6768j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Så kan jeg lese litt først, og så feks lage en tråd om hvordan folk anbefaler å bruke det, erfaringer etc. Jeg googler hele dagen både på jobb og i fritiden, det er rett og slett en veldig praktisk ting som det er veldig upraktisk å ikke benytte seg av, særlig når man sitter pålogget på nett samtidig som man ikke googler.

Det er ikke meningen at de som ikke kan det selv skal svare på alt. 

Det er det dumme med forum her. 

AnonymBruker
Skrevet
På 14.3.2020 den 11.21, AnonymBruker skrev:

ok, det stemmer sikkert.. men når en kokk følger oppskriften ved å bruke creme fraiche, så benytter den andre kokken kremfløte, så finner jeg iallfall ikke logikken... men kanskje en kokk kan beskrive det ovenfor meg. 

Men du spurte jo ikke engang etter kremfløte, men etter krem. Og det er heller ikke det samme. 

Krem er kremfløte som er pisket luftig. Kremfløte er fløten før den er pisket. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du spurte jo ikke engang etter kremfløte, men etter krem. Og det er heller ikke det samme. 

Krem er kremfløte som er pisket luftig. Kremfløte er fløten før den er pisket. 

så hva blir svaret om du fikk det nedskrevet forskjell på kremfløte og creme fraiche?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...