Gå til innhold

Hvem tjener mest av barnehagelærere og sykepleiere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare nysgjerrig. Tenker på grunnutdanning hos begge to, altså bachelorgrad. 

Anonymkode: 80513...d26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier mener jeg bestemt. Spes mtp kvelds/helgetillegg

Anonymkode: 27bf6...a1f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier og i min kommune med 0 ansiennitet er startlønn 425 000, uten tillegg. Nå jobber jeg kun natt og min grunnlønn er da 480 000, 0 ansiennitet, et eget tillegg man får som nattsykepleier. Så får jeg alle de andre tilleggene også, utenom grunnlønnen.

Anonymkode: 8a2a4...67c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ped.leder,530 000. Får ikke særlig tillegg da. 

Anonymkode: b5bcc...67a

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare nysgjerrig. Tenker på grunnutdanning hos begge to, altså bachelorgrad. 

Anonymkode: 80513...d26

Er gift med en barnehage lærer. Mitt inntrykk er at kommunen stort sett er arbeidsgiver og de er kronisk fattige. De jobber aldri overtid, røde dager el noe tillegg. Grunnlønn er lønn. De kan jobbe privat med litt bedre lønn men råtten pensjon og rævkjøring mtp kronisk underbemanning. Eieren vil ha overskudd og vikarer settes ikke inn før staten betaler lønnen til den syke. Dvs 14 dager. Der er kommunen bedre.

Sykepleiere jobber ihvertfall røde dager, kveld, natt og har noen tillegg. Dvs de kan jobbe ekstra og tjene ekstra. Glem det i barnehage.

Uten å kjenne tallene vil jeg anta at sykepleiere ligger hårfint bedre an på lønn.

Anonymkode: 80a08...a4c

AnonymBruker
Skrevet

Pedagogisk leder har marginalt bedre grunnlønn enn en sykepleier, men en sykepleier i turnus tjener bedre på grunn av tillegg for ubekvem arbeidstid (kveld/natt, helg og helligdag) 

Anonymkode: e3317...472

Skrevet

Sykepleierne tjener best, men det er pga. turnus og nattevakter. 

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleiere har ganske god lønn. De fleste sykepleiere jeg kjenner tjener godt og er fornøyd med lønnen sin!

Anonymkode: f5bd2...9c2

• Liker 1
Skrevet

Sykepleiere har mulighet til tillegg for ubekvem arbeidstid (kveld/natt/helger/røde dager) og overtid, så hvis lønn er eneste kriteriet er det lettere og tjene mer penger som sykepleier. Barnehagelærer jobber kun dagtid mandag-fredag, fri røde dager.

Lønn for pedagogisk leder i Oslo kommune ligger mellom ca 430 000 og 586 000 kr. Synes det er helt ok lønn for stilling med bachelorgrad. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...