AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Jeg har alltid trodd at f eks en gang lege alltid lege, og samme med sykepleier. At hvis du først har fått den autorisasjonen så vil du for alltid kunne bli tilkalt i krisesituasjoner og måtte jobbe som det. Men gjelder dette også hvis du sier den fra deg, og går det an å si den fra deg? Anonymkode: e7a7c...d16
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid trodd at f eks en gang lege alltid lege, og samme med sykepleier. At hvis du først har fått den autorisasjonen så vil du for alltid kunne bli tilkalt i krisesituasjoner og måtte jobbe som det. Men gjelder dette også hvis du sier den fra deg, og går det an å si den fra deg? Anonymkode: e7a7c...d16 Altså hvis du ikke takler jobben og tar en ny utdannelse og får en helt annen jobb? Anonymkode: e7a7c...d16
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Hvis du blir beordret, og nekter å stille opp, så vil jeg anta at du mister autorisasjonen. Anonymkode: c1bcb...38b
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Leste at man kan si fra seg autorisasjonen, men må angi begrunnelse for hvorfor man gjør det. Anonymkode: fde78...1a5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 Lettere å ikke ta telefonen Anonymkode: be308...aaa
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #6 Skrevet 24. november 2021 https://www.helsetilsynet.no/tilsyn/om-tilsynssaker/reaksjonsformer-personell-virksomheter-i-helse-omsorgstjenesten/#toc-header-8 Anonymkode: fde78...1a5
Knoot Skrevet 24. november 2021 #7 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (På 13.3.2020 den 23.38): Jeg har alltid trodd at f eks en gang lege alltid lege, og samme med sykepleier. At hvis du først har fått den autorisasjonen så vil du for alltid kunne bli tilkalt i krisesituasjoner og måtte jobbe som det. Men gjelder dette også hvis du sier den fra deg, og går det an å si den fra deg? Anonymkode: e7a7c...d16 Jeg har aldri hørt om at man kan miste autorisasjonen om man ikke stiller opp dersom det kommer en beordring. Hvis du jobber enda i yrket kan jeg tenke det, men hvis du har skiftet yrke tror jeg aldri de kan gjøre det. Miste lisens på grunn av misbruk av rus, skade på pasienter har jeg hørt om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå