AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #21 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, har full forståelse for at de vill se henne. Men om alle bare kan «holde seg i ro i båten» i to uker nå vil koronasituasjonen bli mye mindre dramatisk og trolig mer kortvarig enn den trenger å bli. Det er snakk om to uker, så kan man gjøre en ny evaluering. Det er ikke så vanskelig Worst case: hva om de blir smittet med korona på toget og drar med seg smitten hjem til babyen? Anonymkode: b5f2d...52c Nei da blir jeg ikke å tilgi dem med det første. Selv om de sikkert blir mye sykere enn oss. Min store frykt er om de blir syke her, skal de da campe hos oss i flere uker eller kommer de til å late som ingenting og ta toget tilbake? Sikkert usannsynlig men likevel.. Anonymkode: 042e1...6af
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #22 Skrevet 13. mars 2020 Avlys besøket. De klarer seg uten å treffe barnebarnet akkurat nå. Dere kan snakke sammen på Skype. Her har vi heller ikke truffet besteforeldrene på ukesvis. Først var de på ferie så måtte de i karantene. Sånn er det. Anonymkode: fa7aa...2f0 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #23 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei da blir jeg ikke å tilgi dem med det første. Selv om de sikkert blir mye sykere enn oss. Min store frykt er om de blir syke her, skal de da campe hos oss i flere uker eller kommer de til å late som ingenting og ta toget tilbake? Sikkert usannsynlig men likevel.. Anonymkode: 042e1...6af Ikke for å drive skremsel, men tilgivelse er vell det minste problemet om noe dør av korona.. Jeg og samboer, samt nesten alle jeg kjenner, har stoppet besøksaktivitet. Kun jobb og så hjem. Og vi bor i en by der korona enda ikke er påvist.. vi ønsker å holde det slik.. Anonymkode: b5f2d...52c 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #24 Skrevet 13. mars 2020 Hva med dette: si at de bare kan komme men må ta inn på hotell for 14 dagers frivillig karantene etter togturen. Er de smittefri da: er de velkommen. Anonymkode: d57a0...58a 1
Trude.lutt Skrevet 13. mars 2020 #25 Skrevet 13. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere og flere restriksjoner på bevegelsesfrihet blir satt for hver eneste dag nå. På mandag kan det faktisk bli fullstendig lockdown. Hvorfor ikke ta litt ansvar inntil det skjer? Anonymkode: 0775b...4d6 Folk vil ikke forhold seg til dette. Alle bare må ett eller annet. Dessverre. Og resultatet vil bli som du sier, strengere tiltak.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #26 Skrevet 14. mars 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Kan legge til at de sier de antibaccer seg hele tiden og slikt. hadde det vært opp til meg ville jeg avlyst men jeg føler jeg har brukt opp den «kvoten» når de forsøkte å legge beslag på hele julen, dessverre for meg. Har ikke fighten i meg til å gjøre noe nummer nå. ts. Anonymkode: 042e1...6af Det finnes ingen kvote på dette når de oppfører seg som idioter! Sett ned foten, ikke vær idiot selv! Anonymkode: e0a84...0fc
Høna79 Skrevet 14. mars 2020 #27 Skrevet 14. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei da blir jeg ikke å tilgi dem med det første. Selv om de sikkert blir mye sykere enn oss. Min store frykt er om de blir syke her, skal de da campe hos oss i flere uker eller kommer de til å late som ingenting og ta toget tilbake? Sikkert usannsynlig men likevel.. Anonymkode: 042e1...6af Problemet er vel ikke bare at de kan smitte dere, det er også at dere kan smitte dem. Både dere og de kan være smittet allerede. Når dere har noen i risikosonen, og de sikkert er «eldre», bør dere helt enkelt utsette besøket i 2 uker. For alles del.
parmanoia Skrevet 14. mars 2020 #28 Skrevet 14. mars 2020 Jeg hadde sagt at de er ikke ønsket og får ikke komme inn. Punktum.
petterm Skrevet 14. mars 2020 #29 Skrevet 14. mars 2020 Mannen din får manne seg opp og si at dere ikke har mulighet til å ha dem i karantene i 2 uker hvis det blir aktuelt. Derfor må de enten kjøre bil, eller holde seg hjemme!
Fremhevede innlegg